[fwdevp preset_id=”meirtv” video_path=”https://vimeo.com/231069451″ start_at_video=”1″ playback_rate_speed=”1″ video_ad_path=”{source:’https://meirtv.com/wp-content/uploads/2022/02/logomeir2.mp4′, url:”, target:’_blank’, start_time:’00:00:01′, fwdevp_time_to_hold_add:’0′, fwdevp_add_duration:’00:00:07′}”]
אני אתה והוא
נדבר על המילה “אתה”:
למה כל כך חשוב לברר את המושגים האלה? אלה ‘קודים’, ‘צופן’, נראה כאילו הכל מאוד פשוט אבל תלויות במילים האלו כוונות גדולות :
גם מה שנתגלה לנו קצת כוונות התפילה מרבותינו הראשונים ז”ל קדישי עליונין ועד אחרון הרב הקדוש איש אלקים נורא האריז”ל אשר הפליא הגדיל לעשות כוונים נפלאים. אינם בערך אף כטפה בים כלל נגד פנימיות עומק כוונת אנשי כנה”ג מתקני התפילה. שהיו ק”כ זקנים וכמה מהם נביאים וכל מבין יבין. דלא איתי אנש על יבשתא שיוכל לתקן תיקון נפלא ונורא כזה, לכלול ולגנוז במטבע תפלה קבועה וסדורה בנוסח א’ התקונים של כל העולמות עליונים ותחתונים.
הופעה אלוקית מתגלית בשלוש צורות:
1. “אין עוד מלבדו” – כל העולם כולו הופעה אלוקית. אין משהו מחוץ לאלוקות.
2. ‘בורא’ – ‘נברא’ – יש כמה גוונים, יש מימד שיש ‘בורא’ ובשונה ממנו יש ‘נברא’. שנמצא מחוץ לו.
3. “לך דומיה תהילה” – “מה שפה לא יכול לומר ועין ואוזן לא יכולה לשמוע” – נסתר. אנחנו לא מבינים.
בדומה לכך, למושג ‘אמונה’ יש שלוש הבנות:
1. קליטה מעבר לידיעה. ודאות גדולה יותר. לדוג’: “אוטו אמין” – בדקתי אותו וניתן לסמוך עלי