פרשת: ויקרא | הדלקת נרות: 17:12 | הבדלה: 18:29 (ירושלים) 

פרשת וישלח | פרשת השבוע

פרשת השבוע הזה היא פרשת וישלח: “וַיִּשְׁלַח יַעֲקֹב מַלְאָכִים לְפָנָיו אֶל עֵשָׂו אָחִיו אַרְצָה שֵׂעִיר שְׂדֵה אֱדוֹם. וַיְצַו אֹתָם לֵאמֹר: כֹּה תֹאמְרוּן לַאדֹנִי לְעֵשָׂו כֹּה אָמַר עַבְדְּךָ יַעֲקֹב עִם לָבָן גַּרְתִּי וָאֵחַר עַד עָתָּה. וַיְהִי לִי שׁוֹר וַחֲמוֹר צֹאן וְעֶבֶד וְשִׁפְחָה וָאֶשְׁלְחָה לְהַגִּיד לַאדֹנִי לִמְצֹא חֵן בְּעֵינֶיךָ”. יעקב יוזם מפגש עם עשו אחיו התאום, וחז”ל לא לגמרי בטוחים שנהג כראוי, שכן המחיר היה כבד: יעקב בעצם מאשר שעשו הרשע הוא הנפגע ומקבל על עצמו את האחריות לכך, מה שכמובן שגוי – עשו ניסה לרצוח את יעקב מאז ועד היום. בחירתו של יעקב היתה בסיס לעמדה היהודית מול אומות העולם בכל שנות הגלות בחוץ לארץ, ובאמת המחיר שעם ישראל משלם על העמדה המתנצלת מול התוקפן נמשך גם כאשר אנו שבים לארצנו ולייעודנו ההיסטורי, ואנו מתקשים לקחת את הבכורה המגיעה לנו בזכות, ואת האחריות לגורלנו ולגורל ההיסטוריה הכרוך בגורלנו. אבל דווקא מתוך החושך והקושי, מתוך הצליעה שגרם מלאכו של עשו ליעקב אבינו, התגלה אז עומק גדולתו של עם ישראל, ונקרא שמו של יעקב אבינו בשם העם שנולד ממנו – ישראל. כי באמת כוחו של עם ישראל רק מתגבר מתוך כל המאבקים, וסופו להאיר את כל העולם באור הטוב והיושר: “כִּי שָׂרִיתָ עִם אֱלֹהִים וְעִם אֲנָשִׁים וַתּוּכָל”, “וַיֹּאמֶר לוֹ אֱלֹהִים שִׁמְךָ יַעֲקֹב לֹא יִקָּרֵא שִׁמְךָ עוֹד יַעֲקֹב כִּי אִם יִשְׂרָאֵל יִהְיֶה שְׁמֶךָ וַיִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ יִשְׂרָאֵל. ויֹּאמֶר לוֹ אֱלֹהִים אֲנִי אֵל שַׁדַּי פְּרֵה וּרְבֵה גּוֹי וּקְהַל גּוֹיִם יִהְיֶה מִמֶּךָּ וּמְלָכִים מֵחֲלָצֶיךָ יֵצֵאוּ. וְאֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לְאַבְרָהָם וּלְיִצְחָק לְךָ אֶתְּנֶנָּה וּלְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ אֶתֵּן אֶת הָאָרֶץ”.
קרא עוד

בחר רב

חפש רב

פרשת וישלח | שיעורי תורה ממיטב רבני המכון

הרב שוהם גנוט
"שלחני כי עלה השחר" - מה עומד מאחורי הטיעון הזה? | הרב שהם גנוט
הרב שוהם גנוט
יום פטירתו של רבי יהודה הנשיא לפני 1830 שנה | הרב שהם גנוט
הרב אשר בוחבוט FIX
48 דקות
נגיעת המלאכים: מה קורה כשמלאך נוגע במציאות הגשמית? - פרשת וישלח | הרב אשר בוחבוט
הרב דב ביגון יום חמישי
40 דקות
יעקב אבינו כפוליטיקאי מחונן | הרב דב ביגון
יורם אליהו שבת הגדול
48 דקות
למה יעקב אבינו כל כך מפחד? האם מותר לסמוך או להתפלל על נס? | הרב יורם אליהו
הרב אייל ורד 5
45 דקות
"שמך ישראל": כשיעקב הופך לישראל - פרשת וישלח | הרב אייל ורד | נפש הפרשה
הרב שוהם גנוט
מלאכים ממש - שרי האומות | הרב שהם גנוט
הרב שוהם גנוט
מדוע שולח יעקב מלאכים ממש, ולא שליחים בשר ודם? | הרב שהם גנוט
הרב אשר בוחבוט FIX
34 דקות
זקיפות הקומה של בנימין - יסוד בית המקדש בכל הדורות - המשך | הרב אשר בוחבוט
הרב אורן טרבלסי
47 דקות
מיהם בני שעיר החורי, ולמה איכפת לתורה מהם כל כך? | הרב אורן טרבלסי
הרב אורן טרבלסי
42 דקות
מלחמת שכם - מקבילה מאוד למלחמת תשפ"ד | הרב אורן טרבלסי
הרב אשר בוחבוט FIX
40 דקות
זקיפות הקומה של בנימין - יסוד בית המקדש בכל הדורות | הרב אשר בוחבוט
הרב חגי לונדין
52 דקות
המצב הנפשי בהפסקת אש - פרשת וישלח, ומלחמת שמחת תורה תשפ"ד | הרב חגי לונדין
הרב שהם גנוט
40 דקות
למה יעקב ויתר לעשיו על הנהגת העולם למשך אלפיים שנה? | הרב שהם גנוט
הרב דב ביגון יום חמישי
42 דקות
המאבק המתמשך שבין יעקב ועשו ובין ישראל לעמים | הרב דב ביגון
יורם אליהו שבת הגדול
58 דקות
פירוש הנצי"ב לפרשת וישלח | הרב יורם אליהו
הרב שוהם גנוט
מה פשר הציווי ליעקב "עלה בית אל ושב שם"? | הרב שהם גנוט
_DSC6880 זיו רוה
40 דקות
הבניין הרוחני באישיות - ליקוט ניצוצות | הרב זיו רווה
הרב שהם גנוט
41 דקות
ביטחון והשתדלות | הרב שהם גנוט
הרב שוהם גנוט
מידת הענווה במסילת ישרים - לזכרו של מורנו הרב מרדכי שטרנברג זצ"ל | הרב שהם גנוט
הרב שוהם גנוט
מידת הענווה - לזכרו של מורנו הרב מרדכי שטרנברג זצ"ל | הרב שהם גנוט
מכון מאיר תשפב

משל השבטים: מאמר מאת הרב זקס לפרשת וישלח

ממשיכים בלימוד ספר בראשית עם מאמר מאת הרב יונתן זקס + בונוס מיוחד: שאלות לשולחן השבת
ערוץ מאיר - המרכז ללימודי יהדות באהבה

“שַׁלְּחֵנִי כִּי עָלָה הַשָּׁחַר”

“וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב לְבַדּוֹ וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר. וַיַּרְא כִּי לֹא יָכֹל לוֹ וַיִּגַּע בְּכַף יְרֵכוֹ וַתֵּקַע כַּף יֶרֶךְ יַעֲקֹב בְּהֵאָבְקוֹ עִמּוֹ. וַיֹּאמֶר שַׁלְּחֵנִי כִּי עָלָה הַשָּׁחַר וַיֹּאמֶר לֹא אֲשַׁלֵּחֲךָ כִּי אִם בֵּרַכְתָּנִי.” “אמר לו, גנב אתה או קוביוסטוס אתה שמתיירא מן השחר? אמר לו, מלאך אני, ומיום שנבראתי
ערוץ מאיר - המרכז ללימודי יהדות באהבה

“ויותר יעקב”

“ויותר יעקב” רש”י “שכח פכים קטנים וחזר עליהם” (חולין צא א)“מכאן שצדיקים ממונם חביב עליהם מגופם וכל כך למה? לפי שאין פושטים ידיהם בגזל” הזהירות בגזל מעלה את ערכו של הממון בעיני הזהיר, כי מייחס הממון לזולתו ולא פוגם זיקתם. כי זיקת האדם לממונו מלמדת על היחס הערכי ביניהם, לומר
ערוץ מאיר - המרכז ללימודי יהדות באהבה

“וַאֲנִי אֶתְנָהֲלָה לְאִטִּי”

פרשה ונפש בחבלי משיחשיחות הרב אלישע וישליצקי שליט”א לפרשת השבוע “וַאֲנִי אֶתְנָהֲלָה לְאִטִּי”שיחה לפרשת וישלחמהו עומק הקרב בין יעקב אבינו לבין עשו? יעקב אבינו אומר את האמת; יש לי מה שאני צריך ואני הולך לאיטי . כדברי רש”י: אני הולך ‘לאט שלי’ . אנחנו לא מואסים במי השילוח ההולכים לאט,
_DSC6880 זיו רוה

בִּרְצוֹת ה’ דַּרְכֵי אִישׁ גַּם אוֹיְבָיו יַשְׁלִם אִתּוֹ

“וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב לְבַדּוֹ וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר. וַיַּרְא כִּי לֹא יָכֹל לוֹ וַיִּגַּע בְּכַף יְרֵכוֹ וַתֵּקַע כַּף יֶרֶךְ יַעֲקֹב בְּהֵאָבְקוֹ עִמּוֹ. וַיֹּאמֶר שַׁלְּחֵנִי כִּי עָלָה הַשָּׁחַר וַיֹּאמֶר לֹא אֲשַׁלֵּחֲךָ כִּי אִם בֵּרַכְתָּנִי” . מאבק ממשי זה בין יעקב לשרו של עשו” המשמש גם כנבואה לדורות ” טומן בחובו
מכון מאיר תשפב

ענווה ורוממות

פרשת וישלח” פרשה שבה אנחנו מקבלים את השם הלאומי שלנו. ‘לא יקרא עוד שמך יעקב כי אם ישראל יהיה שמך’. ואף על פי ששם ‘ישראל’ הוא השם החדש” ואף כי נאמר שלא לקרוא לנו יותר יעקב” ממשיך השם יעקב להופיע” ואפילו מופיע הרבה.יש קשר” אומר המהר”ל בהקדמתו לנצח ישראל” בין

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן