ערוץ מאיר
כל הנושאים
פרשה קודמת: שלח לך
פרשה נוכחית: קרח
פרשה הבאה: חוקת
 

שימוש בשתיקה בחינוך ובעבודה עצמית - חלק ב

עבודת הנפש בעידן המודרני

ד"ר מיכאל אבולעפיה / כ"א חשוון ה'תשע"ו / 31 דק'
קוד שיעור: 9680
  • לעילוי
  • נשמת סבלוולף ישראל בן נחמה ושלמה
  • לעילוי
  • נשמת אישתו אסתר בת חיים ושושנה ע"ה.
  • לרפואת
  • הנפש והגוף במהרה של: שמחה אוריה בת רחל יפתח ידידיה בן רחל משה נריה בן רחל (חולה נפש) בניה אברהם בן רחל רחלי בת שמחה מיכל עלי ברוך בן אורה
  • להצלחה,
  • לרפואה ולשמירה של: משה בן רחל ראשל חיים בן שמחה מיכל שמחה מיכל בת ריקיטה ברוך בן שמחה מיכל
  • לע"נ
  • בני משפחת עטר ההורים יריב ושושנה. והילדים: יעקב ישראל, עטרת תפארת, איילה, מוריה, ידיד ואביגיל. ת.נ.צ.ב.ה. אמן.
  • לרפואתו
  • השלימה של הילד עובדיה רועי בן שולמית רעות
  • לע"נ
  • הילד עובדיה רועי בן שלומית רעות ז"ל.
  • לרפואת
  • מנשה בן אכסה בתוך שאר כל חולי עמו ישראל- אמן.
  • לרפואת
  • סימה בת יסכה בתוך שאר ישראל. אמן.
  • לעילוי
  • נשמת משה מוריס בן שמחה ז"ל.
  • לרפואת
  • יעקב נחמן בן משה.
  • לעילוי
  • נשמת: אריה לייב בן רבי אברהם אבא, חיה בת אליהו, שלמה בין מרדכי, רבי אברהם אבא בן רבי יעקב מאיר הי"ד, גולדה לאה בת רבי אריה לייב לוי. לע"נ רחל בת מרים. לעילוי נשמת ציפורה בת שרה.
  • לעילוי
  • נשמת- אשר בן דב בעריש ורייזל. לעילוי נשמת רחל בת מרים. לעילוי נשמת בניה אהרון בן אליעזר.
  • לעילוי
  • נשמת: רבי יצחק יעקב בן רב ישראל מאיר קסטנברג, רבי חיים צבי בן יצחק יעקב קסטנברג, שרה רחל בת יצחק יעקב קסטנברג, , רבי ישראל מאיר בן רבי יצחק נחום קסטנברג ורבי שלמה בן יצחק יעקב קסטנברג.
  • לע"נ
  • מרת מוני בת אסתר ע"ה
  • לעילוי
  • נשמת ישראל סבלוולף בן שלמה ונחמה.
  • לע"נ
  • ניר בן סעדיה וציונה חנוכי.
  • לרפואת
  • אורי גבריאל בן יעל לאה
  • לע"נ
  • ברהנו בן אורה ונגש בן בוסנה ע"ה.

לפניות לד"ר מיכאל אבולעפיה לצורך קביעת תורים, נא לפנות לדורית 052-9555868 (10:00-12:00)
לדף הבית של ד"ר מיכאל אבולעפיה לחץ כאן
על השיעור:
***לעילוי נשמת רות בת הרב מנחם יהושע***
הגלות זה דיבור, קוצר רוח ועבודה קשה, לעומת זאת השיבה לארץ ישראל היא שתיקה.
המלך אסור ברהטים- אדם מחליט מה הוא שומע ומה לא וכן עם שאר החושים.
צריך ליצור ברית, חיבור עם הילד, להקשיב לו ולהעלים עין מהבעיה בצורה מסויימת.

מגמת האדם צריכה להגיע לחיבור, לקדושה.
צריך בסוף להיות תקיפים, אך זה צריך לבוא ממקום שקט.

''שאלי לך כלים''- אנו רוצים כלים ריקים, הכלים מגיעים מהשכנים, רואים כאן שיש צורך בחיבור לקהילה.
כלי ריק, אינו מתנשא, מוכן ופנוי לקבל ולהיפתח לדברים חדשים.
ריקון הכלי הוא בעצם השקטה.

השקטה- יש כמה תנאים לתרגול ההשקטה, אדם צריך לרצות לשחרר, להיות מוכן לא להיות בשליטה.
כך אדם לומד ליצור דריכות חיובית.
השתיקה היא כמו ההתפוררות של גרעין באדמה לפני צמיחת העץ מתוכו.

כשאדם מאמין בטוב הוא עלול להתאכזב ולכן אנשים נוטים להרגיש מסכנות כדי לא להתאכזב, אך זו לא דרך נכונה לפעול.

אדם שישתוק ירגיש שראשו מתרוקן לאט לאט, ויבוא בראשו פס' אחד כגון '' ה' אלוקים אמת'' וכך יקשר את כל מחשבותיו למחשבה אחת של קדושה.

כמו שאדם מוכן לדבר הוא צריך להיות מוכן להיות בדממה.
דממה לשון מדמה, לשון אדמה, חיבור לעולם עמוק, היכן שהמילים אינן מספיקות.

אנו מדברים תורה, אך לא שומעים תורה.
חוסר הנבואה נובע כי אנו לא ידועים לשתוק.

למעשה:
תרגיל יומי- להשתיק את הווליום של המחשבות.
לענות דרך שתיקה- בחינוך ותקשורת, לדוג' הצבת גבולות.
שפת גוף- בהצבת גבולות למתבגרים רצוי להשתמש בשפת גוף, המתבגר מכיר כבר את כל המילים ולכן ניתן להגיע אליו דרך שדר של שפת הגוף.
שפת גוף, לא התוכן אלא האיך.

תגיות: השקטה | שתיקה | שיטות גוף נפש כל התגיות
הוספת תגיות
תגובות כתוב תגובה
תגובות       לשיעור זה התפרסמו 1 תגובות, ב 1 דיונים.
1.  
חנה ,   - יום שני, כז מרחשון תשע"ו (09/11/2015)
צופים כותבים
עוד בזוגיות