[fwdevp preset_id=”meirtv” video_path=”https://vimeo.com/344784401″ start_at_video=”1″ playback_rate_speed=”1″ video_ad_path=”{source:’https://meirtv.com/wp-content/uploads/2022/02/logomeir2.mp4′, url:”, target:’_blank’, start_time:’00:00:01′, fwdevp_time_to_hold_add:’0′, fwdevp_add_duration:’00:00:07′}”]
התורה מתארת שני עונשים בהם נענשו קורח ועדתו: הראשון הוא הבליעה באדמה, והשני היא האש שיצאה ושרפה את מאתים וחמישים מקטירי הקטורת. המחלוקת יוצרת שתי השלכות: הראשונה הוא אובדן היציבות, כאשר כל כוח מושך לכיוונו הקרקע נשמטת מתחת לרגליים, וכנגד זאת נבלע קורח ועדתו באדמה. השני הוא הפירוד, וכנגדו נשרפו מקטירי הקטורת; כאשר דבר נשרף באש נותר אפר, אוסף חלקיקים הנישאים ברוח. המחלוקת היא אש מכלה ומפוררת. יחד עם זאת יש מצב שהאש היא גם יסוד מגבש; כאשר מלבנים מתכת באש ניתן ליצור צורות חדשות; כאשר ישנה אש אלוהית שעומדת ביסוד המחלוקת – הדעות השונות מבררות את האמת בשלמותה, “הלא כה דברי כאש נאום ה'”. על מנת שמחלוקת תתקיים, אומרים חז”ל, היא צריכה להיות מחלוקת כמ’חלוקת בית הלל ובית שמאי’ שהיסוד שלה הוא לברר את רצון ה’ ונותרת אהבה בין החולקים. אם זה אינו היסוד, אם ישנן נגיעות אישיות ולא רצון לברר את האמת – זו מחלוקת קורח ועדתו.
לקבלת דבר תורה שבועי מצולם ומשוכתב מהרב לונדין – ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ (!) למספר 0545753771; ניתן גם להזמין שיעורים והרצאות מהרב במספר הזה.
ניתן להאזין לשיחה שבועית של הרב באמונה ברדיו מורשת בימי ראשון בשעה 20:00