[fwdevp preset_id=”meirtv” video_path=”https://vimeo.com/239207943″ start_at_video=”1″ playback_rate_speed=”1″ video_ad_path=”{source:’https://meirtv.com/wp-content/uploads/2022/02/logomeir2.mp4′, url:”, target:’_blank’, start_time:’00:00:01′, fwdevp_time_to_hold_add:’0′, fwdevp_add_duration:’00:00:07′}”]
עד אמצע המגילה מסופר איך כוחות זכריים נמצאים במאבק של טוב ורע של קודש וחול וכו’ ואיך העולם כמעט נחרב, עד אסתר. ומרגע שלבשה מלכות עשו כולם מה שציוותה וסובבה את מרדכי, אחשוורוש והמן. גם בפסח בזכות נשים צדקניות יצאו ממצרים. וכן בחנוכה, וכן דבורה…
בעולם שלנו הפן הזכרי דומיננטי. אף שכוח נקבי יותר אידיאלי. “שעשני כרצונו” – זו רק האשה. כולם צריכים להתאמץ ורק האשה יש בה את הסגולה הזאת, ומכך אשה לא יכולה להיות אגואיסטית. בעוד גבר יכול להיות סוליסט, לנהוג רק בעבור עצמו, אשה במהותה כוללת בתוכה שני כוחות, את עצמה ועוד מישהו, עובר… כשהיא אומרת ‘אני’ היא יוצאת מפרטיותה וכוללת אתה גם אחרים. אשה היא כללית והגבר פרטי, הוא יכול להיות אגואיסט. מובן שיש עיוותים בחלוקה הזאת, אך אנו מדברים על מהות. לכן יהדות הולכת לפי האם. היא הפן הנקבי של ההופעה האלקית. לכן גם נשים פטורות ממצוות.
למה מצוות עתידות להיבטל מן העולם? כי הן נועדו להטביע עלינו רושם. למשל הצדקה משנה את האישיות שלנו, מאפשרת לנו לרכוש תכונה של אכפתיות, של עזרה ונתינה, מעשרות, וכל המצוות שבין אדם לחברו בהן קונה האדם תכונות נעלות. זה טעם המצוו