[fwdevp preset_id=”meirtv” video_path=”https://vimeo.com/240063584″ start_at_video=”1″ playback_rate_speed=”1″ video_ad_path=”{source:’https://meirtv.com/wp-content/uploads/2022/02/logomeir2.mp4′, url:”, target:’_blank’, start_time:’00:00:01′, fwdevp_time_to_hold_add:’0′, fwdevp_add_duration:’00:00:07′}”]
בפרק ב’ הרב מתמקד בעם ישראל. עם ישראל הוא המענה לייאוש של החברה שמחפשת דרך שעובדת בהרמוניה עם שתי האידאות. יהדות זה לא דת- זה עם. דת זה צמצום רק לחיים דתיים ואילו ההגדרה של עם כוללת בתוכה את האיזון- שילוב בין עולם הרוח לעולם החומר, בין הפרט לבין הכלל, בין הרגש לבין השכל.
מכאן הרב מתחיל סקירה היסטורית(עם שימת דגש על נקודות חשובות בלבד): *שלושת האבות ובפרט אברהם אבינו- אברהם מחפש את השלמות, את הדרך שתיקח את כל הכוחות ותאזן אותם. עד אז מה שהיה בעולם זה ע”ז והחזון של האבות זה להוציא את האנושות מתחת הסבל הנורא הזה של הקיבעון לכוח אחד. בסופו של דבר הע”ז מותחת כוח חיים אחד בלבד ולכן בסוף הכל יקרע. התורה לעומת זאת, מושכת בשתי האידאות במקביל ולכן היא נצחית. האבות צרבו בנו את היכולת לאזן בין כוחות. אך עדיין, האבות לא מספיקים כדי להשפיע על האנושות כולה. בשביל זה צריך עם ולא אנשים פרטיים. סיבה נוספת לכך שצריך עם זה משום שכדי להוכיח ששיטה עובדת צריך לראות עם שהולך בדרך הזאת ומצליח. קשה לסמוך על דרך שניסו אותה רק מספר מצומצם של אנשים.( כמו שכדי להוכי שכלל הוא נכון צריך לתת דוגמאות רבות ולא ניתן להסתפק בדוגמא אחת). עם ישראל לעומת אומות העולם הוא עם נצח. עם ששורד מעבר לכל הגיון. עם שלא עומד בקריטריונים של עם רגיל. ישנן שלוש ראיות לכך: 1. השדרות- למרות הגלות וכל הפרעות. 2. כשרנות- עמ”י נמצאים פעמים רבות בעמדות מפתח כאשר מתרחשים שינויים גדולים, וזאת למרות מספרם הקטן. 3. השפעה- שזה בעצם נובע מתוך הכישרונות. עם ישראל בולט ונמצא בעמדות השפעה גם בגלות.