ערוץ מאיר
כל הנושאים
פרשה קודמת: וארא
פרשה נוכחית: בא
פרשה הבאה: בשלח
 

ביאור המילה 'אתה' - שיעור 12 בסדרת התפילה

התפילה

הרב ראובן פיירמן / כ"ו תמוז ה'תשס"ח / 83 דק'
קוד שיעור: 47842
  • לרפואת התינוקת שירה חיה בת ג'ואנה אסתר רחל
  • לע"נ
  • הילד עובדיה רועי בן שלומית רעות ז"ל.
  • לרפואת
  • מנשה בן אכסה בתוך שאר כל חולי עמו ישראל- אמן.
  • לרפואת
  • סימה בת יסכה בתוך שאר ישראל. אמן.
  • לע"נ
  • ההורים תהילה בת שושנה, וארמון בן שרה.
  • לע"נ
  • דבורה בת שרה ובניהו ע"ה.
  • לע"נ
  • רבקה בת רותי ע"ה
  • לרפואת
  • חנה בת רבקה בתוך שאר חולי ישראל.
  • לע"נ
  • אלי לוקסנבורג.
  • לע"נ
  • אריה קופיץ בן שמעון ואלקה ז"ל.
  • לע"נ
  • אבנר בן דג'ירה לעילוי נשמת עזרא בן רבקה ונעה שושנה בת אביגדור.
  • לרפואת
  • היולדת לירון בת רוית ובתה שנולדה לה במזל טוב לני בת לירון, למשפחת חדד.
  • לרפואת
  • שאול מרדכי בן יונה אכי"ר.
  • להצלחת
  • גבריאל בן חגית ולרפואת דניאלה בת שרה. שלום בית ופרנסה טובה למיכאל בן שולמית לאה. לרפואהשלימה ל-ציונה שושנה בת חנה במון זיווג- רחלי יעל בת ציונה שושנה זוהר בת עדנה פרוך תהלה בת שבע בת מטילדה אמונה בת לביאה.
  • לע"נ
  • שלמה בן אעליעזר ברטה בלומה בת דוד פנחס אריאל בן שלמה ולזיווג הגון ל- רבקה סמדר בת מרים שפרה. לרפואת אברהם בן רוחמה.
  • לעילוי
  • נשמת בנימין חיים קציעה.
  • להצלחת
  • מכון מאיר והצלחת הרב דב ביגון שליט"א. להצלחת ורפואת היולדת תהלה רות בת שרה. לרפואת בוריס בן רוזה. ולהצלחת כל עם ישראל. להצלחת רבני המכון , ולהצלחת תלמידי המכון.רפואה שלימה לנשמיה בת סלימה שלום בית לאפרים ואהובה זיווג הגון להדר בת אהובה.
  • היא
  • מבקשת להקדיש להצלחת מכון מאיר והצלחת הרב דב ביגון שליט"א. לזרע בר קיימא לדנה בת פולט להצלחת ורפואת היולדת תהלה רות בת שרה. לרפואת בוריס בן רוזה.
  • לפרי
  • בטן של רחל בת ענת. לרפואת והצלחת- הלל בן מעין יסכה אורה בת מעין יסכה אורה בת חנה שחר בן נעימה. ל-שיראל רחל בת לאה אלישבע ללידה קלה בידים מלאות, תינוק בריא וחזרה בתשובה.
  • לע"נ
  • ניר בן סעדיה וציונה חנוכי.
  • לע"נ
  • אורה בת יוסף ע"ה
  • לע"נ
  • תמר בת נועה ע"ה. ת.נ.צ.ב.ה.
  • לע"נ
  • דבורה בת שרה ובניהו ע"ה.
  • לרפואת התינוקת שירה חיה בת ג'ואנה אסתר רחל

*
על השיעור:
אני אתה והוא
נדבר על המילה "אתה":
למה כל כך חשוב לברר את המושגים האלה? אלה 'קודים', 'צופן', נראה כאילו הכל מאוד פשוט אבל תלויות במילים האלו כוונות גדולות :
גם מה שנתגלה לנו קצת כוונות התפילה מרבותינו הראשונים ז"ל קדישי עליונין ועד אחרון הרב הקדוש איש אלקים נורא האריז"ל אשר הפליא הגדיל לעשות כוונים נפלאים. אינם בערך אף כטפה בים כלל נגד פנימיות עומק כוונת אנשי כנה"ג מתקני התפילה. שהיו ק"כ זקנים וכמה מהם נביאים וכל מבין יבין. דלא איתי אנש על יבשתא שיוכל לתקן תיקון נפלא ונורא כזה, לכלול ולגנוז במטבע תפלה קבועה וסדורה בנוסח א' התקונים של כל העולמות עליונים ותחתונים.

הופעה אלוקית מתגלית בשלוש צורות:
1. "אין עוד מלבדו" - כל העולם כולו הופעה אלוקית. אין משהו מחוץ לאלוקות.
2. 'בורא' - 'נברא' - יש כמה גוונים, יש מימד שיש 'בורא' ובשונה ממנו יש 'נברא'. שנמצא מחוץ לו.
3. "לך דומיה תהילה" - "מה שפה לא יכול לומר ועין ואוזן לא יכולה לשמוע" - נסתר. אנחנו לא מבינים.
בדומה לכך, למושג 'אמונה' יש שלוש הבנות:
1. קליטה מעבר לידיעה. ודאות גדולה יותר. לדוג': "אוטו אמין" - בדקתי אותו וניתן לסמוך עלי

תגיות: אתה כל התגיות
הוספת תגיות
תגובות כתוב תגובה
טרם התקבלו תגובות לשיעור זה
צופים כותבים
עוד במידות תורה ותפילה