פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > סיפורה של לביאה

סיפורה של לביאה

‘אדם לאדם זאב’ יאמרו הפסימיים” ‘אדם לאדם אוהב’ יאמרו טובי הלב. אם נעזוב דעות קדומות על זאבים” נבין ששניהם חולמים חלום אחד- הלוואי שהיינו דואגים אחד לשני כמו שזאבים יודעים…
במאמר הקודם כתבתי על עולמם של אריות” עולם הכוח. גילינו דווקא בו כמה חזקה עוצמת הליטוף” ועד כמה בכוחה להכניע אלימות ולהסיר מעמדות. ראינו שגם מבחינה ביולוגית” האריה מתמכר לליטוף כמו כל כלב” ומגלה סימני שפת גוף של כניעה ושכיבה על הגב לטובת קבלת ליטוף. גם אריות רוצים שיאהבו אותם. כן” אפילו במגרש הטורפים האהבה חזקה מהכח!
מתכון לטהרה- אחדות!
לפני שנגיע לסיפור אישי של לביאה” נתבונן במגרש הביתי שלנו” בני האדם” ונראה עד כמה רגש האחווה מצמיח טהרה. הנוסחא הרגשית מוכרת מאוד – חיבור מוליד שמחה” לדוגמא: חתונה. לעומת זאת” פרידה מולידה עצב” לדוגמא: מוות.
השלכת האחדות עוברת מיד מזירת הרגשות לזירה הרוחנית ומקבלת ביטוי בטומאה ובטהרה: עם הפרידה מהמת תופיע טומאת מת. גם כאשר נתבונן בהיסטוריה בבחינת ‘בינו שנות דור ודור’ נראה שגם במגרש הכללי שלנו” חורבן הרגשות הוביל לחורבן רוחני. שנאת חינם הובילה לחורבן המקדש” חורבן הקרבנות והטהרה” והותירה את כולנו בטומאה מתמדת. לעומת זאת כאשר תחודש במהרה בימינו העלייה לרגל וכולנו נחבור לעיר שחוברה לה יחדיו” יתעורר לתחייה הביטוי ‘כל ישראל חברים ברגל’. הביטוי הזה שקיבל משמעות רגשית של אהבה” יקבל משמעות הלכתית של טהרה. שכולנו בדרגת טהרה של ‘חברים’ דהיינו – במפגש בין שני יהודים ברחוב לא יצטרך האחד לחשוש מטומאת חברו וכולם יוחזקו בטהרה. הטהרה תקבל עוצמה ותשלוט ברחוב! והכל מתחיל… באהבת חינם! (ע”פ שפת אמת אמור תרנ”ה: ‘בכח התאספות ואחדות בנ”י נמשך הקדושה לעולם’ כמו שקדושה חלה בתוך עשרה מישראל).
סיפורה של לביאה
אם נציב ללביאה בחירה: או אוכל או חיים בלהקה” על מה היא לא תוותר? כולנו נשלוף מהשרוול שהיא תעדיף אוכל” אך בואו נראה מה הלביאה הירושלמית מגן החיות התנכ”י החליטה לבחור.
הסיפור הזה אירע לפני ארבע שנים” כאשר בתצוגת האריות מלכו הזוג המסורתי הזקן” האריה ‘לידר’ והלביאה ‘אילניה’. ביום בהיר הובאו מגרמניה שתי לביאות נוספות” למען האמת” קצת תוקפניות. לאחר תקופת ריכוך קצרה חיו הארבעה יחדיו אך הלביאה הוותיקה החלה לחוש ברע” היא סבלה מחוסר תאבון” עיניים נפולות” לשון שמוטה ואפילו קשיי תנועה. אלו סימני חולי מדאיגים! היא קיבלה טיפול אנטיביוטי אך המצב המשיך להידרדר” היא לא אכלה במשך שבועות ושכבה באפיסת כוחות. הווטרינרית הבינה שהקץ כנראה לא מאחר… ירתה בה חץ הרדמה ובודדה אותה מהלהקה. הצוות כולו חשש לגורלה אך באורח פלא לאחר מספר ימים של קבלת עירוי” שב התיאבון והלביאה חזרה לתפקד. עתה עלה החשש שהלביאות החדשות הן אלו שהדביקו אותה במחלה” לאחר בירור עם גן החיות מברלין הסתבר שהן בריאות. עברו ימים” אוחדה הלהקה ולמרבה הפלא אחת האורחות מתה מזִקנה. מאז” קיימת שלווה השומרת על ‘סטטוס קוו’ בלהקה.
אז מה בעצם קרה? נכון שהיה זיהום” אך כפי שאמרה לי סיגלית מגן החיות” זה ממש לא מצדיק מצב חמור כמו שהיה” ברור שהיה לחץ רגשי בתמונה. אקדים ואומר שאצל אריות הלהקה היא קיומית” הם צדים בצוות ולכל לביאה תפקיד עד רמת השמרטפית. לביאה שזקנה מדי ולא יעילה בצייד או פחדנית המזדנבת מאחור ולא מסתערת” פשוט תגורש מהלהקה על ידי חברותיה כמצטטות את הפסוק בפרשתנו ‘האחיכם יבאו למלחמה ואתם תשבו פה?’.
בחירה של טורף
כאן בסיפור שלנו” מעמדה של המלכה ‘אילניה’ היה מאוים מהאופוזיציה החדשה בחצר המלוכה. וזהו” היא איבדה את החשק לחיות ולאכול. תחושת הלב של הצוות המטפל היתה שפה טמונה הסיבה. אז הנה” לפחות לביאה אחת ענתה לנו תשובה על מה היא לא תוותר בחיים” על השתייכות ללהקה” על אחווה. כאומרת:’ ואם אָין” מתה אנוכי” למה לי חיים?!’ איכה ישבה בדד…
ומה נאמר אנחנו” הרי נשמה אחת אנחנו” מנשמה אחת חוצבנו! ‘ביחד’ זה לא צ’ופר” זו המציאות. אהבת חינם זה לא חינם” זה פשוט… לחיות!

תגיות: לביאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מיוחד לפרשיות ויקהל פקודי: כשמפצח האגוזים מגיע לארון הקודש
כשמפצח האגוזים מגיע לארון הקודש
דודאים” תרופות וחשיבה מחוץ לקופסה
Shape-2
machon
אורות מהטבע – התנועה שלו
Shape-2
machon
סיפורה של לביאה
Shape-2
machon
קליפות” תחפושות ושמחה מהטבע
Shape-2
machon
חרוב- ניגון של גישור
Shape-2
machon
קופים ואיכות חיים
Shape-2
machon
צבע אדום
Shape-2
machon
קרב במגרש ביתי
Shape-2
machon
עורב- אליה וקוץ בה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן