פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > נושאי לפיד אהבת הארץ

נושאי לפיד אהבת הארץ

ותקרבנה בנות צלפחד בן חפר בן גלעד בן מכיר בן מנשה למשפחות מנשה בן יוסף (במדבר כז א). רש”י מסביר למה צריך להזכיר את יוסף הרי אפשר להסתפק בייחוס רק למנשה” אלא ללמדנו שיוסף חיבב את הארץ” הרי השביע את בני ישראל “והעליתם את עצמותי” (בראשית נ כה) – לשכם. אמר להם משכם לקחתם אותי ולשם תחזירוני” (בעל הטורים שם). ובנותיו חיבבו את הארץ שנאמר “תנה לנו אחוזה” – ללמדך שהיו כולם צדיקים.
אהבת הארץ שבערה בעצמותיו של יוסף הצדיק ובלבן של בנות צלפחד הצדיקות” לא כבתה ולא תכבה. היא ממשיכה לבעור בלבם של רבבות עמך בית ישראל לאורך כל הדורות גם כאשר היו בגלות שנות אלפיים. אלא שבכל דור ודור נושאי הלפיד של אהבת הארץ וחיבתה ההולכים לפני המחנה ומוסרים את נפשם לעלות לארץ ולהתיישב ולהילחם עליה” הם מעטים” אבל אלו המעטים מזכים במסירות נפשם את כלל ישראל.
נכון לעכשיו” בדורנו” דור התחיה הלאומית וקיבוץ גלויות” נושאי הלפיד של אהבת הארץ לפני הקמת המדינה היו אותם חלוצים שהתיישבו בארץ במסירות נפש והפריחו את שממותיה” הם שהקימו את התשתית למדינת ישראל והכשירו את הקרקע לעלייתם של מאות אלפים” ואחרי קום המדינה למיליוני יהודים לעלות לארץ ולהתיישב בה. גם בימינו אלו ממש” נושאי לפיד ההתיישבות שאהבת ארץ ישראל בלבם הם המתיישבים ביהודה” שומרון” הגולן ואותן נקודות בנגב ובגליל – האוחזים באדמת ארצנו” הם הם הצדיקים של דורנו שאהבת א”י בוערת בעצמותם” המשך לאותה אהבה וחיבה של יוסף הצדיק ובנות צלפחד. הם המזכים את האומה כולה בארץ ובגולה” למרות שלצערנו אינם זוכים תמיד לתמיכה ועידוד הראויים להם. אהבתם לארץ היא אהבה שאינה תלויה בדבר. תחול עליהם ברכת יעקב ליוסף ולבניו: “בן פורת יוסף בן פורת עלי עין… בך יתברך ישראל לאמור ישימך אלקים כאפרים וכמנשה” (בראשית מט כב” ומח כ).
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן