פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > ‘הכור הגרעיני’

‘הכור הגרעיני’

מתורת הראי”ה
פעם נכנס ילד קטן למפעל טכנולוגי גדול” שבמרכזו אולם ובו פועלות מכונות ענקיות ורעשניות. התבונן הילד וראה שכל מכונה פועלת פעולות קבועות מהירות ורצופות. התפעל הילד מאוד מעוצמתן של המכונות” מהדיוק שלהן ומרעש פעילותן” ורץ לספר להוריו. אמרו לו הוריו: אנו מבינים את התפעלותך מכל מה שראית” אך דע לך שמאחורי האולם שהיית בו” נמצא צריף קטן” ובתוכו מכונה קטנה” מחשב” ובתוכה תוכנה קטנה ושקטה” והיא שמפעילה את כל מה שראית.
ועוד סיפור קטן. מעשה בנער צעיר ונמרץ שנקלע לא עלינו למקום של תאונה שהיו בה הרבה נפגעים. רצה הנער בכל מאודו לעזור להם” לא ידע במי לטפל תחילה ובסוף החליט לגשת קודם כל לאלו שנאנקו מכאבים בצעקות קורעות לב ומחרישות אזניים” וכך עשה. והנה הגיע למקום רופא עם צוות של עזרה ראשונה” ולמרבה הפתעתו הם ניגשו לטפל בפצועים אחרים… אמר לו הרופא: נער חמוד” כל הכבוד שתפסת ‘ראש גדול’ אך דע לך שאנו ניגשים לטפל קודם כל במי שנפגע באחד משני האברים” המוח והלב” שבהם תלויים חיי האדם. בהם נמצא ‘תרכיז החיים’ המעניק חיים לאברים כולם.
הנמשל: אנו חיים בעולם שבו אינספור פרטים שנראים כאילו אינם קשורים זה לזה עד כדי כך שאפשר ‘ללכת לאיבוד’ בתוכם” אך עלינו לדעת שלכל הפרטים יש מקור אחד שבו הם כלולים ומשם הם משתלשלים” כמעין ‘כור גרעיני'” ‘צינור ראשי’ שהכל מתחיל ממנו ועובר דרכו” ולכן אנו צריכים להתחבר אליו ברעיון ובפועל” במחשבותינו” ברצוננו ובמעשינו. המרכז הזה הוא עם ישראל – בסגולתו הרוחנית ובמציאותו הממשית ההסטורית” שהרי “מחשבתן של ישראל קדמה לכל דבר” (בראשית רבה א ד). וכך כתב הרב קוק (אורות” אורות ישראל ג א) “כשהאדם משים את לבו ודעתו להתדבק באור האלקי המאיר בכנסת ישראל… מתדבק הוא על ידי זה ממילא באור האלוקות השורה בכלל האדם” שכנסת ישראל היא מרכזה ותמציתה” ועל ידי זה הוא מתדבק גם כן בכללות האור של האלוקות המתגלה בכל ההויה… וממילא מקשר הוא בזה את דעתו לדבקות באלוקות העליונה שלמעלה מכל ההוויה…”.
אם כן” בעולם ‘כמותי'” אינסופי” כשלנו” אנו נדרשים לתקן את כל ה’כמות’ הטבעית” האנושית והאלוקית שבעולם” שהרי ענייננו לגלות את ה’ בכל מרחבי החיים עד כדי “ביום ההוא יהיה ה’ אחד ושמו אחד”. אך הדרך לעשות זאת היא להתחבר שכלית” נפשית ומעשית” לעם ישראל” שהוא המקור האיכותי לכל המרחב הכמותי” להתחבר מתוך אהבה פנימית מוחלטת שאינה תלויה בדבר” שהרי “אהבת כל המעשים כולם היא קודמת לכל” אחר כך אהבת כל האדם” אחריה אהבת ישראל שהיא כוללת הכל” שעתידין ישראל לתקן את כל המעשים כולם…” (מידות הראיה” אהבה” ב).
על כן נזכור תמיד” ובעיקר בתקופות שבהן עם ישראל לא מבטא את מהותו הרוחנית האלוקית בשלמות” תקופות שבהן אור וחושך משמשים בערבוביא” ש”כנסת ישראל היא תמצית ההויה כולה” ובעולם הזה נשפעת תמצית זו באומה הישראלית ממש” בחומריותה ורוחניותה” בתולדתה (במאורעות ההסטוריים שעוברים עלינו) ובאמונתה” (אורות ישראל א א).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מתחברים לראי”ה בפרשת ויקרא: הכל דבש? לא בבית המקדש
Shape-2
הכל דבש
הסגולה של חודש אדר: לפרוץ את גבול השמחה
Shape-2
חודש אדר2
מיוחד לפרשת תרומה: כלי המשכן – שלם שנובע מתוך השבור
Shape-2
A man sticks together a red heart with a plaster. Renewal of the relationship. Family psychotherapist services. Reconciliation. Saving the family. Search for compromises. Conflict, dispute resolution
הסוד של פרשת תרומה: יופי זה כן הכל בחיים?
Shape-2
שבת תרומה2
הסוד של פרשת תרומה : היופי זה כן הכל בחיים
Shape-2
Pink cosmos with beautiful.
“עזר כנגדו” / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
“לא טוב היות האדם לבדו”… / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
והוא נער”” – על תקופת הנערות וגיל ההתבגרות.
Shape-2
machon
‘אטימות’ או ‘פתיחות’?
Shape-2
machon
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן