פרשת: ויקרא | הדלקת נרות: 17:12 | הבדלה: 18:29 (ירושלים) 

דף הבית > > רבי ישראל הבעש”ט / גדולי ישראל

רבי ישראל הבעש”ט / גדולי ישראל

פעם אחת ישבו התלמידים לפני הבעש”ט” ומילא הבעש”ט פיו שחוק בחדווה” ושאלו אותו סיבת השחוק” ואמר להם: “בארץ רחוקה בנה שר אחד במשך שנים ארמון גדול בהוצאות עצומות” והלך צדיק אחד להתפלל מנחה והתחיל לירד עליו גשם וברד הרבה” ורץ ומצא מחסה באותו הארמון. וכשיצא הצדיק והלך לביה”כ- נפל הארמון” והיאך לא אשחק על גודל ההסתר שבהנהגת עוה”ז – שעיקר הבניין הגדול הזה לא היה אלא בשביל לחסות נפשו של צדיק בצלו שעה קלה…”
ר’ ישראל נולד בעיירה אוקופ” בגבול פולין- תורכיה” לר’ אליעזר ושרה- זוג קשישים מופלגים. בגיל צעיר מאוד התייתם ישראל משני הוריו” ואנשים טובים בעיירה ריחמו עליו ודאגו למחייתו. ישראל למד בחיידר שבעיירה” אך אהב מאוד להתבודד ביער הסמוך. שם” בגיל 14″ נמסרו לו כתביו הקדושים של הצדיק ר’ אדם בעל שם” והנער ישראל מתוודע לסודות הקבלה. בהמשך יתגלה אליו אחיה השילוני וילמדו תורה” והוא המכונה בפי הבעש”ט “מורי ורבי הידוע”.
במהלך כל השנים” מסתיר ר’ ישראל את עצמו” מתלבש כאיכר בבגדים גסים ונועל נעליים קרועות. בהיותו בן ל”ו” בי”ח אלול ה’תצ”ד” נצטווה הבעש”ט להתגלות בעולם. הוא ייסד את תנועת החסידות והעניק להמונים הזדמנות לחוות קרבת אלוקים” התעלות רוחנית ועיסוק בפנימיות התורה בלבוש השווה לכל נפש. החסידות הזמינה כל יהודי באשר הוא” להסיר את המסכה מעל העולם ולחשוף את הרבדים הנסתרים” הפנימיים שבהנהגת ה’ את העולם- כפי שמתואר בסיפור לעיל.
אחד היסודות הגדולים בתנועת החסידות הוא הכיסופים לגאולה” וכפי שכותב הבעש”ט באגרתו המפורסמת לגיסו” ר’ גרשון מקיטוב” בה מתוארת “עליית נשמה” שעשה הבעש”ט” ובה עלה והגיע עד “היכל משיח”. “ושאלתי פי משיח אימתי אתי מר? והשיב לי: בזאת תדע” בעת שיתפרסם לימודך ויתגלה בעולם ויפוצו מעיינותיך חוצה… ואז יכלו כל הקליפות ויהיה עת רצון וישועה”.
געגועים עצומים היו לרבינו הבעש”ט לארץ ישראל” וכשנודע לו ש”אור החיים” הקדוש עלה לארץ ישראל” התעצמה תשוקתו לחונן אף הוא את עפרה של ארץ הקודש. הוא ידע כי אם יזכו להיפגש שני צדיקי עליון – הבעש”ט ורבי חיים בן עטר – יוכלו לזרז ולהחיש את הגאולה. ואכן בשנת תק”ג יצא הבעש”ט למסע העליה לארץ ישראל” ואף שמסיבות עלומות לא זכה הבעש”ט להגיע לארץ הקודש” שלוש מאות מתלמידיו בהנהגת ר’ מנחם מנדל מויטבסק עלו וזכו לחונן את עפרה” והם אלו שבעצם החלו באופן מעשי את התהליך המופלא של שיבת ציון” דורות רבים לפני הרצל.
ר’ ישראל בעל שם טוב” אבי תנועת החסידות” נפטר בחג השבועות ה’תק”כ. זכותו תגן עלינו” אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

רבי שלום נח ברזובסקי- בעל “נתיבות שלום” מסלונים זצ”ל
Shape-2
machon
השר משה מונטיפיורי
Shape-2
machon
האדמו”ר ר’ אלעזר אבוחצירא
Shape-2
machon
הרב דוד כהן “הנזיר” זצ”ל / גדולי ישראל
Shape-2
machon
הרב רונן טמיר במאמר לכבוד ט”ו תמוז, הילולת רבי חיים בן עטר
Shape-2
שקופית1
זמן שאול: מאמר מאת הרב רונן טמיר אודות הרב שאול ישראלי לכבוד יום פטירתו
Shape-2
שקופית1
רבי ישראל הבעש”ט / גדולי ישראל
Shape-2
machon
רבי מסעוד אבוחצירא זיע”א
Shape-2
machon
הרה”צ ר’ רפאל לוין זצ”ל
Shape-2
machon
סוד הכיור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן