בפינה חדשה זו” נשתדל להכיר מעט את תורתו של מרן הרב קוק זצ”ל” השקפתו והדרכותיו לדורות” ובפרט לדורנו דור הגאולה והתחייה. מפגש זה עם תורת הרב קוק חשוב תמיד” וביותר לתקופתנו” להבנתה” ומתוך כך לפעילותנו בתוכה. חשיבות זו מתחדדת כאשר נשמעות טענות מטענות שונות כלפי תורתו וההולכים בדרכו” כגון: “שפתו גבוהה ואי אפשר להבינה”” “תורתו כבר לא רלוונטית לדורנו” ואילו היה חי היום” היה משנה את דעותיו” ו”הנפש הפרטית של האדם היום לא מקבלת מענה מתורתו”” ועוד כהנה וכהנה טענות שאינן נשארות בגדר הגיגים ורעיונות אלא גורמות אף לנתק מעשי מערכי היסוד של חיינו” ויצירת “תורות” חדשות שחלקן מסוכנות וגורמות נזקים רבים בטווח הקרוב” וחלקן עם השלכות לטווח הרחוק שהן אף חמורות יותר. וכל זה נובע מאי לימוד שיטתי ומסודר וממילא מאי הכרה אמתית רחבה ומעמיקה את תורתו” השקפתו והדרכתו. הקושי בלימוד תורתו ובעמידה על העקרונות והיסודות שבה – מובן. תורתו – תורה כוללת היא. היא כוללת את הכל” את הקודש ואת החול” את הכלל ואת הפרט” את השכל ואת הרגש” את העבר ואת העתיד” את האמונה התמימה ואת החקירה” את הנגלה ואת הנסתר” את ההלכה ואת האגדה וכו'” וכפי שאמר על עצמו (שמונה קבצים ג רלג): “קשה לי מאוד לעסוק בעייני הלכה לבד” וכן בענייני אגדה לבד” בענייני נגלה לבד ובענייני נסתר לבד. כמו כן קשה לי לנטות ברעיון בדרך אמונה פשוטה לבד או בדרך מחקר והגיון לבד. וכן בתכונת ההתבודדות לבד” ובתכונת הרֵעוּת והחברתיות לבד” כי כל הזרמים שולטים בי – האמונה והחקירה” הלאומיות והמוסר” ההלכה והאגדה” הנגלה והנסתר” הביקורת והשירה… את הכל אני מוכרח לספוג” ומתוך האחדות של המרומים העליונים אני הולך וצועד לדבקה בה’ באמת ולהעלות את אור-קודש של כנסת ישראל ברעיון ובמעשה למקור חייה…”. כולליות זו מגלה מחד תורה גדולה” שלמה ורלוונטית מאין כמוה שהרי היא עוסקת בכל תחומי החיים בכל המצבים ובכל הדורות” ומאידך מעמידה בפנינו קושי משולש: א. לחשוף את יסודותיה ועקרונותיה ב. למצוא את היחס המדויק שבין החלקים והממדים השונים.ג. להבין את מטרותיה” ולמצוא את הדרך המעשית לגלות זאת.
בפינה זו נשתדל בע”ה לאחוז בקצה הקצה של שיפולי גלימתו הענקית של מרן הרב קוק זצ”ל” וללמוד מהמעט שביכולתנו על תורתו” השקפתו והדרכתו לכל אחד מאתנו כפרט ולכלל ישראל” לאנושיות” לעולם ולעולמות בכלל…