פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > סליחה.

סליחה.

לך” מנקה הרחובות שחלפנו על פניך במשך כל השנה כולה” ראינו את השמש קופחת על פניך ולא חשבנו להציע לך כוס מים ביום קיץ חם. סליחה שלכלכנו – את הרחוב שאתה טורח לנקות” ואת מצב רוחך…
לך” המורָה של הילד בבית הספר היסודי” ששלחנו אלייך את האוצר היקר לנו מכל ואת מצידך השתדלת לטפח אותו ולחנכו בשעות שבהם לא היינו איתו. סליחה שנזכרנו בך ביום שבו כתבת לו הערה לא מוצדקת ביומן” כשטעית וגערת בו על לא עוול בכפיו” אבל הצלחנו לשכוח שאת עומדת יום יום במשך שעות מול שלושים ילדים ומנסה להגיע אל ליבם.
לך” השוטר שעצר אותנו כשנסענו במהירות מופרזת” סליחה שבתחילה ניסינו להתחמק” להערים עליך” ולא להודות באמת. סליחה שלאחר שמלאי התירוצים לא הרשים אותך ורשמת לנו דו”ח שמן שחררנו את הלשון והרעפנו עליך “מחמאות” מכל הלב. סליחה ששכחנו שאתה בעצם אחד האחראים לכך שפחת מספרן של תאונות הדרכים” סליחה ששכחנו שבגלל אנשים כמותך אנחנו עצמנו עדיין בחיים.
לך” החייל במחסום” שבחרנו לראות בך מחולל הפקקים ושכחנו שאתה בעצם מונע פיגועים. סליחה שחלפנו על פניך בוקר וערב” לפעמים צפצפנו בחוסר סבלנות ושכחנו לעצור לידך” להעניק לך חטיף טעים ושתייה קרה” ולהביע בעזרתם תודה גדולה.
לך” השכן ממול” שחי לבדך מאז שנפטרה אשתך. סליחה שהתביישנו לדפוק בדלת ביתו של אדם בן שמונים ולהציע עזרה” הרי אנחנו שכנים… סליחה שלא שאלנו ולא התעניינו” שבחרנו לא לדעת שאתה חוגג עם עצמך את כל החגים. וגם לך” השכן מן הצד השני” שהכול אצלך דווקא נראה כשורה” אבל כבר שנים אנו חולפים זה מול זה ולא פותחים בשיחה.
לך” אחינו” יהונתן פולארד” סליחה ששלחנו אותך לעשות למענינו בארץ ידידותית” כך מרוב ידידות אי אפשר להוציא אותך מכלאך” הרי אנו ידידים ולא נעים לעשות מסעות מתוקשרים לשחרורך. סליחה שלא הקמנו בעבורך אוהל מחאה” שלא פתחנו בשביתת רעב” שלא חילקנו סרטים עם שמך. סליחה שנתת בשבילנו את הכול ואנחנו השבנו עורף בתמורה.
לך” אימא יקרה” שהביאה אותנו לעולם בצירי לידה ובבכי של כאב ושמחה. סליחה שאפילו לאחר שהפכנו בעצמנו להורים לא ידענו להשיב לך כגמולך על כל הטובה הגדולה.
לך” ילדינו היקר והאהוב” סליחה שלא תמיד ידענו לחבק ולעטוף באהבה” סליחה שלא תמיד האמנו בך” וסליחה על כך שלא השכלנו לעצור את מרוץ החיים ולשבת פנים אל פנים מולך” להקשיב באמת לרחשי ליבך.
לך” שבאת אלינו בשנה שעברה בפנים מבוישות” לאחר שפגעת בנו קשות רצית לבקש סליחה ומחילה. סליחה שלא סלחנו באמת” שסלחנו בפה ושמרנו בלב… אף על פי כן” התוכל לקבל את הסליחה?!
ולבסוף” מעצמנו נבקש סליחה” על חטאים רבים שחטאנו כלפי עצמנו” כי רק אם נוכל לסלוח ולקבל את חסרונותינו בהבנה” ייפתח הלב לאחרים” לבקש ולקבל סליחה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מיוחד לפסח: זה לא אנחנו, זה הוא!
Shape-2
זה לא אנחנו
זו לא חוכמה
Shape-2
machon
איך מאהיבים את פסח על הילדים? הארה מיוחדת מאת הרב ליאור אנגלמן
Shape-2
Symbolic of Jewish holiday Pesah
איך להנציח אדם שנפטר?
Shape-2
machon
Shape-2
machon
הטעות הקריטית של מבקשי העגל
Shape-2
machon
תורת המשחקים
Shape-2
machon
מחשבות אחרי לכתו של עמוס עוז
Shape-2
machon
תלונות – לא מה שחשבנו
Shape-2
machon
אין דתיים נורמליים
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן