פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > מלחמת חורמה בחוטפי יהודים / נכון לעכשיו

מלחמת חורמה בחוטפי יהודים / נכון לעכשיו

וישמע הכנעני מלך ערד ישב הנגב כי בא ישראל דרך האתרים וילחם בישראל וישב ממנו שבי (במדבר כא א). מלך ערד היה דו פרצופי” הוא היה עמלקי אבל דיבר כנענית” לבושם כלבוש עמלקים ולשונם לשון כנען. (עיין רש”י שם)
ההבדל בין העמלקים לכנענים” שהכנענים נלחמו בישראל למנוע את כיבוש הארץ” דהיינו בגלל ניגוד אינטרסים טריטוריאליים” בעוד שהעמלקים נלחמו ונלחמים בישראל בגלל שנאת היהודים ובלא קשר לארץ ישראל. כפי שעשו זאת כאשר התנפלו עלינו ביציאת מצרים” וכפי שעשו זאת המן הרשע” והיטלר ימח שמו וזכרו” שרצח מיליוני יהודים בגלל היותם יהודים בלי קשר לארץ ישראל.
מלך ערד” המניע האמתי שלו להילחם בישראל היה שנאת ישראל כי הוא היה עמלקי” אבל דיבר כנענית” דהיינו הציג את המלחמה כסכסוך טריטוריאלי ותו לא. גם תוצאות המלחמה והשלכותיה מעידים על כך. “וישב ממנו שבי” (שם א) אינה אלא שפחה אחת. לכאורה לא היו לו הישגים רציניים” רק שפחה אחת לקח בשבי” אבל הוא השיג את מטרתו – השפלת עם ישראל. השפחה האחת הזאת מייצגת את כל ישראל. ואכן ישראל הבין זאת ותגובתו למעשה חטיפת השפחה היה לכאורה חסר פרופורציה””וידבר ישראל נדר לד’ ויאמר אם נתן תתן את העם הזה בידי ןוהחרמתי את עריהם” (שם במדבר כא ב). מפרש רש”י” שיהרגו את כולם ואכן כך היה” “וישמע ד’ בקול ישראל ויתן את הכנעני ויחרם אתהם ואת עריהם” (שם). כי ישראל הבינו את מטרת האויב” להשפיל את עם ישראל באמצעות חטיפתה של השפחה” ושימתה בשבי.
נכון לעכשיו בימינו מתנהלת מלחמה בינינו לבין הערבים. לכאורה על פניו זה נראה כסכסוך טריטוריאלי – כטענת אויבינו “כובשים אתם”” אבל באמת אנו יודעים שלא רק ניגוד אינטרסים היא סיבת הסכסוך. אלא מאחורי זה מסתתרת המגמה העמלקית מאז ומעולם – להשמיד ולהשפיל את עם ישראל בגלל היותנו יהודים. וכשם שבמלחמת ערד אויבינו עשו שימוש ציני – בשפחה אחת כדי להשפיל אותנו” כך גם בימינו עושים אויבינו בגלעד שליט” כאשר הם מחזיקים אותו בשבי במטרה להשפיל אותנו ולפגוע בנו. אין זה פיגוע מיקוח של כמה רוצחים נשחרר. יש כאן יותר מזה. גלעד שליט בעיניהם אינו אדם פרטי. הם רוצים בהשפלתנו כאומה וכמדינה. כשם שבמלחמת ערד התגובה של ישראל למעשה זה היתה מוחצת” כך גם בשביל לשחרר את גלעד שליט” צריך לגרום לאויבינו לרצות לשחרר אותו חי” ובמהרה” על ידי תגובה מוחצת שגם תביא להרתעה להבא” שלא ינסו יותר לחטוף יהודים ח”ו.
נתפלל שאכן גלעד שליט” ויהונתן פולרד היושב גם הוא בכלא כל כך הרבה שנים ללא הצדקה אלא מסיבות אנטישמיות” ישוחררו במהרה בימינו. “ובא לציון גואל”.
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן