ממשלתנו על הארץ צריכה להיות בכל תוקף. צריך לדעת שאיננו חייבים לתת לערבים שום ממשלה. אכן” בעבר” גם עסקנים ערביים לאומיים הודו בכך שלא לקחנו מהם שום שלטון בארץ ישראל” ורבינו זצ”ל קיבל זאת מהם בכתב. גם בקוראן ובספרים אחרים של האיסלם מוזכר שהארץ הזאת שייכת לנו” ושבאחרית הימים עתידים בני אברהם ויצחק לשוב אל ארץ הקודש.
כפי שאמרו חז”ל” ומובא ברמב”ם” בשעה שבא יהושע לכבוש את ארץ ישראל” שלח ליושבי הארץ שלוש אגרות. “שלח להם: מי שרוצה לברוח” יברח. וחזר ושלח: מי שרוצה להשלים” ישלים. וחזר ושלח: מי שרוצה לעשות מלחמה” יעשה”. אם זה הכרחי” אין ברירה – אנחנו מצווים להילחם ולכבוש את ארץ ישראל ולשלוט בה. אבל אם הם עוזבים את עבודתם הזרה” ואינם פוגעים בממשלתנו ובבעלותנו על הארץ הזאת” יש להם אפשרות לחיות בתוכנו בתור מיעוטים.
כיצד יש להתנהג כלפי מיעוט – זה דבר שאפשר לברר כדי שלא יהיה אף קיפוח. חשוב מאד למעט את השנאה. באופן פרטי” הערבים יכולים להישאר פה בתור מיעוטים” ואם הם לא יגרמו לנו צרות” ולא ימרדו בשלטוננו” אלא יקבלו את ממשלתנו על הארץ הזאת – לא נפגע בהם. צריך לדבר” להסביר” לשכנע ולפעול” כדי למעט את השנאה בין יהודים ובין ערבים” להרבות ידידות והתקרבות” לבטל כל קיפוח. יש צורך בשימת לב חינוכית מיוחדת” שלא יהיו פגיעות ועלבונות בערבים” הן מצד התורה” הן מצד הערך היישובי והמדיני של דרכי שלום ויחסי שכנים. אבל קודם כל צריך להיות ברור שהארץ היא שלנו” “כימי השמים על הארץ”. השלטון הוא שלנו. על זה אין מה לדון! כל הארץ כולה של הקדוש ברוך הוא” והארץ הזאת נתונה לעם ישראל” ואין לאיש רשות לוותר על שום חלק ממנה.