פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > ממצרים לירושלים / נכון לעכשיו

ממצרים לירושלים / נכון לעכשיו

כותב הרב קוק זצ”ל: “כשאנו רוצים לבנות את הגשר הזה אשר על ידו יתחבר העבר אל העתיד ביחש לגאולה” מיד אנו נזקקים להבין את היסוד המאחד והמחבר את שתי הגאולות דווקא על ידי האופי המבדיל שביניהן. האופי של פסח מצרים הלוא היה בחפזון” חפזון השכינה” חפזון דישראל וחפזון דמצרים. הכל נעשה במהירות” בשטף… קבוצת עבדי עולם אשר כמעט שכחו לגמרי את גאון נפשם הפנימית ששכן בקרבם מכוח מורשת אבות… הנה קמה בדחיפת יד עושה פלא” ונהיתה לעם גדול מלא עצמה” גבורת חיל ואצילות נפשית” אשר לא ראה העולם דוגמתם.
והפלא הזה נעשה כדי להבדיל את העם הזה מכל המהומה החשיכה של כל עמי האליל אשר מלאו את הארץ.
.. לעומת זה” הננו מתכוננים לגאולת העתיד שעל דגלה חקוק אומר סלה: “כי לא בחפזון תצאו”. בצעדים אטיים הננו הולכים אל מערכת הגאולה” ומטרתה איננה כעת אותה הבריחה מכל העולם כולו… היא באה בשביל שתי מגמות אדירות. המגמה האחת לגמור את המפעל של אורנו הנפלא במלא התבל” להציג אותה האורה בצורתה היסודית הטהורה” מנוקה מכל הסיג והתפל אשר נצברו עליה על ידי הזיקה לעמים רבים… והמגמה השנית” להסיר מאתנו בעצמנו את כל אותן הנטיות הזרות” אשר עלו בנו מתוך ההתערבות בין הגויים בכל משך הזמן הארוך של הגלות ותוצאותיה…. גאולת העתיד היונקת מלשדה של גאולת העבר על ידי הרתוקות של ההוה” דרושה לנו עכשיו דוקא אותה המדה של ‘לא בחיפזון’ כדי שנוכל לשאוב כוח מהמעין הגדול של יציאת החפזון של גאולת העבר… למען נעמוד לפני כל העולם במעמד מלוטש” במצב של נשמה צרופה” שכל סיגיה כבר יצאו ממנה והרי היא עומדת במלוא הדרה להופיע על במת התבל” להיות לאור עולם לכל העמים תחת כל השמים” להיגלות בתור העם הפלאי היחיד שאין דומה לו בקנייניו הנאצלים ובסגולת חייו”. (מאמרי הראי”ה 165).
נכון לעכשיו” אכן גאולת מצרים משולה ללידה – במצרים עם ישראל נולד” וכדרכה של לידה” היא בחיפזון ומלווה בניסים ונפלאות. אולם אחרי הלידה כשם שהתינוק הולך וגדל בהדרגה” שלב אחר שלב” יום אחרי יום” שנה אחר שנה” עד שמגיע לבגרותו ולבשלותו – כך גם עם ישראל מיום לידתו במצרים” שהיתה בחיפזון” בדליגה” ב’פסיחה’. עם ישראל צועד אלפי שנים לירושלים” שלב אחר שלב” “יום ליום יביע אומר”” ובפרט בדורנו דור התחייה הלאומית וקיבוץ הגלויות” דור שבו רואים עין בעין כיצד בונה ירושלים ד’. אנו צועדים בהדרגה” בבטחה ובשמחה” לקיום חתימת ההגדה: “זך שוכן מעונה” קומם קהל עדת מי מנה” בקרוב נהל נטעי כנה” פדויים לציון ברינה –
לשנה הבאה בירושלים הבנויה”.
בברכת חג פסח כשר ושמח
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן