ערוץ מאיר

באהבה ובאמונה

כל הנושאים
פרשה קודמת: עקב
פרשה נוכחית: ראה
פרשה הבאה: שופטים
 


..."שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו"

-----

מביט לו יהודי פשוט, במראה
ושואל את עצמו בתמיהה:
מה בי גורם לסלידה כה עזה
מה הנקודה בי שכה מרגיזה?

למה כל הסברַי, נימוקַי, תחינותַי
רק מכעיסים את כל מתנגדַי?
הלא איש טוב אנכי וחפץ בטובת כל
אז מדוע קורותיו של עמי, חורבן דם ושכול ?!

מדוע לא ירחמוני כל גוי ולשון
אולי שוב אביט ב"מראה" בעיון
שמא נשמט מעיני איזה פרט
בגללו אנכי כה בזוי ונבעט?

לא! לא מצאתי גם בפעם הזאת
אולי אסתכל ב"מראת הדוֹרוֹת"
הא! כן! הנה, אי-שם בארצם של מצרִים
יצאנו אני ועמי לחירות עולמים

ומאז בריה משונה אנו מכל העמים
מדברת בשפת בורא עולמים
שפת יושר, צדק, מוסר ואמונה
כן! ודאי זו היא סיבת השנאה!

אבל מהו הרע באותה המגמה
למה ישטמונו על כך כל גוי ואומה?!

כי כל עם ולשון שקוע בהווה
וב"קורי דמיונו" שאותם הוא טווה.
את שאיפת התיקון מנאצים בקרבם
רק ה"כאן ועכשיו" ממלאים לבבם

והנה למולם עם ענק, שאפתן
ורוחו בקרבו כה חזק ואיתן

"כחגבים בעיניהם" אל מול זה הענק
מצטייר בלבם הדבר כמחנק
ובמקום להשיל קליפת קטנותם
ולרחוץ בטהרת ישראל טומאתם

אזי בלהט קנאה ורגשי נחיתותם
מנחמים את עצמם בליבוי שנאת-תם
אומרים בלבם:
"הנה נמצא האשֵם!!
תפסו את זה הקורא בשמו של ה'
הוא ולא אחר, ממנו נתבע!
בים של אש ודם בידינו יוטבע".

ויש גם גויים מ"חסידי אום-עולם"
שירדו לעומקו של זה הנעלם
מעריצים ומכבדים בסתר ליבם
ולעיתים אף פומבית מפטירים בפיהם:
"הלוואי אף חלקנו יהיה עימכם"

אך אלה קולם "קול ענות חלושה"
נשטף מתמוסס בלהט רגשה
של שנאה תהומית ועומק רשעה.

ומי משמר כבשה בין שבעים זאבים
אכזרים צמאי דם חזקים, רעבים?

"והיא שעמדה לאבותינו ולנו
שלא אחד עמד עלינו לכלותנו
והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם" דמ..דמ..דמ..


הצטרפות לרשימת התפוצה
לקבלת העלון ועדכונים מערוץ מאיר מידי שבוע במייל הירשם כאן: