פרשת: ויקרא | הדלקת נרות: 17:12 | הבדלה: 18:29 (ירושלים) 

דף הבית > > בניין מתוך חורבן / נכון לעכשיו

בניין מתוך חורבן / נכון לעכשיו

כי תבואו אל ארץ כנען אשר אני נותן לכם לאחוזה ונתתי נגע צרעת בבית ארץ אחוזתכם (ויקרא יד לג). מפרש רש”י: “בשורה היא להם שהנגעים באים עליהם” לפי שהטמינו אמוריים מטמוניות של זהב בקירות בתיהם כל ארבעים שנה שהיו ישראל במדבר ועל ידי הנגע נותֵץ הבית ומוצאן”.
ואכן נגע הצרעת הוא סימפטום לא כל כך נעים המופיע אצל דוברי לשון הרע וצרי העין” בשערותיהם” בעורם” בראשם” בבגדיהם וגם בבתיהם” ומצריך חורבן וניתוץ הבית. אבל דווקא מהחורבן מגלים אוצרות זהב. החורבן מביא לבניין מחודש. והצרעת באה לטהר את האדם מהמחלות היותר קשות שבאדם” של לשון הרע” רכילות ועין צרה” שבאים בדרך כלל מתוך גאווה וגסות רוח” כפירוש רש”י על עץ הארז ושני תולעת והאזוב( ויקרא יד ד) שהנגעים באים על גסות רוח. מה תקנתו ויתרפא? ישפיל עצמו מגאוותו כתולעת וכאזוב…
נכון לעכשיו” לא רק הפרט מיטהר” מתחדש ומתקדם מתוך חורבן המצורע וביתו” אלא גם הבריאה כולה מתקדמת ומתחדשת מתוך משברים. כדברי חז”ל: הקב”ה בונה עולמות ומחריבן. בונה ומחריב ובמקומם באים עולמות יותר מתוקנים” דוגמת חילוף החומרים שבגוף האדם. התאים הישנים נהרסים ובמקומם באים תאים חדשים המאפשרים לאדם להתפתח ולהתקדם. כלומר קיימת רוטציה בטבע בבריאה וגם במין האנושי והאומה הישראלית” כאשר דור הולך ודור בא והכל מתקדם. בדורנו” דור התחייה הלאומית” היינו עדים למשבר הגדול ביותר בתולות עמנו בצורת השואה הנוראה שהחריבה את יהדות אירופה. עד היום השאירה את חותמה על הכלל ועל הפרט” אבל מתוך החורבן בא הבניין. זכינו וקמה מדינת ישראל ההולכת ומתפתחת בצעדי ענק. עוד מעט וכששה מיליון יהודים חיים בארצנו. יש לנו מדינה חזקה כלכלית וצבאית וחברתית” ולא ירחק היום ונזכה כולנו גם לשינוי רוחני גדול” וייבנה בית המקדש בימינו ותתקיים בנו הברכה ” כן ה’ אלוהינו ואלוהי אבותינו” יגיענו למועדים ולרגלים אחרים הבאים לקראתנו לשלום” שמחים בבניין עירך וששים בעבודתך” ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים…”

מהמצפה לישועות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן