פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > ראשית גויים עמלק ואחריתו עדי אובד / נכון לעכשיו

ראשית גויים עמלק ואחריתו עדי אובד / נכון לעכשיו

לעילוי נשמת הקדושים בני משפחת פוגל הי”ד
“זכור את אשר עשה לך עמלק בדרך בצאתכם ממצרים” (דברים כה יז). ומה עשה לנו עמלק? מפרט ספר החינוך: שהתחיל להתגרות בם בצאתם ממצרים” בטרם נשא גוי וממלכה ידו עליהם” ככתוב “ראשית גויים עמלק”” שכל העמים היו יראים מהם בשמעם על היד הגדולה אשר עשה ד’ להם במצרים. והעמלקים ברוע לבבם ומזגם הרע לא שתו לכל זה והתגרו בם והעבירו מתוך כך יראתם הגדולה מלב שאר האומות” (ספר החינוך מצוה תרי). משל לאמבטיה רותחת שאין כל בריה יכולה לירד לתוכה ובא בן בליעל אחד קפץ וירד לתוכה” אע”פ שנכווה הקרה אותה בפני אחרים (רש”י דברים כה יח). עמלק פתח פתח לכל שונאי ישראל בכל הדורות” גם בימינו” להתנפל על ישראל” ומצוה עלינו לזכור זאת ככתוב: “זכור את אשר עשה לך עמלק”. ומשורשי המצוה לתת אל לבנו שכל המצר לישראל שנאוי לפני הקב”ה” ולפי רעתו תהיה מפלתו ורעתו. ולכן ציונו לאבד זכרו מן הארץ” וחיוב הזכירה בלב ובפה ולא לשכוח ככתוב: “והיה בהניח ד’ אלקיך לך מכל אויביך מסביב בארץ אשר ד’ אלקיך נתן לך נחלה לרשתה תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח” (במדבר כה יט” ע’ ספר החינוך שם).
נכון לעכשיו” בימים האלו אנו זוכרים לא רק מה שעשה לנו עמלק בעבר אלא מה הוא עושה לנו בהווה. קיבלנו תזכורת נוראה בצורת הרצח הנתעב של משפחת פוגל וילדיהם הי”ד באיתמר” על ידי רוצחים הלובשים מסכה שמסתירה את פרצופם האמיתי של אויבינו. טענתם השקרית של הרוצחים ושולחיהם היא “ליסטים אתם” כובשים אתם” (ע’ רש”י בראשית א א)” אבל באמת מעשיהם הנתעבים נובעים מתוך שנאת היהודים. לא קרקע הם דורשים אלא להשמידנו בדיוק כפי שהמן הרשע תכנן. וכפי שצורר היהודים ימח שמו וזכרו מגרמניה לא רק תכנן אלא גם רצח” ששה מליוני יהודים וביניהם כמליון וחצי ילדים. בתורה כידוע מלך ערד התנפל על עם ישראל בבואו מהמדבר אל הארץ” גם הוא לבש מסכה והסתיר את פרצופו האמיתי” אמר שהוא כנעני וכביכול יש סכסוך טריטוריאלי עם ישראל אבל באמת הוא היה עמלקי” דהיינו התנפל עלינו בגלל שנאתו ליהודים (ע’ רש”י במדבר כא א).
חובה על הממשלה והעומד בראשה להסיר את המסכה של אויבינו הטוענים ליסטים אתם כובשים אתם” אך באמת מטרתם היא השמדת מדינת ישראל. צריך להראות את פרצופם האמתי שהוא פרצוף עמלקי השואף להשמיד ולהרוג את כל היהודים כהמן הרשע” וכהיטלר ימ”ש. עלינו לזכור ולא לשכוח למחות את עמלק ככתוב “תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח” (במדבר כה יט)” “כי מלחמה לד’ בעמלק מדור דור” (שמות יז טז). “ראשית גויים עמלק ואחריתו עדי אובד” (במדבר כד כ).

פורים שמח
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן