פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > אנשי הדממה

אנשי הדממה

באמצע מסיבת פורים” ואולי כבר בתחילתה” כאשר העניינים מתחילים להתחמם” והכוסות להתמלא” ברקע כבר נשמע קול הנגנים” והריקודים מתחילים לתפוס תאוצה. ברגע הזה חומקים החוצה מהמסיבה כמה אנשים. איש אינו שם לב אליהם” הם רגילים לא לבלוט” אלו הם מנהלי הגמח”ים” ואוספי הצדקה” אלו הם אנשי הכסף.
הם הולכים בזריזות לבתיהם” מוותרים על שמחת הפורים” כי על כתפיהם” הערב כמו כל השנה” משימה אחרת – לדאוג שכולם יהיו שמחים. כולם באמת.
בבית מחכה להם אין סוף עבודה. והכל בלחץ” הכל בו ביום. מחכים להם שטרות מזומנים” מטבעות” הוראות קבע וצ’קים. את הכל צריך למיין” להכניס למעטפות” לרשום כתובות” ולזכור – למי נותנים ביד” ולמי שמים בתיבה” ולמי מעבירים מבלי שידע.
השעות חולפות” המסיבה כבר מסתיימת” ואנשים מבוסמים שבים הביתה לעלות על יצועם. אך הם” פיקחים ומרוכזים” ממשיכים לעבוד” לספור את הכסף” לראות ששום דבר לא חסר” שכל שקל יגיע ליעד שלו” שאף נותן לא יקופח” שאף מקבל לא יחסר.
את הכסף הם יכניסו למעטפה. ועליה ירשמו כתובת. אך מאחורי הכתובת הם גם יודעים את הסיפור” את הכאב” את הצער” את העוני והמחסור. עבורם” לצדקה יש פנים וקולות ומראות.
כל השנה הם עסוקים בזה” כל השנה מתדפקים על פתחם המקרים הקשים” הסבוכים” לכולם רוצים לעזור” אך לא תמיד יש כסף בקופה” ולעיתים הלב נקרע” זה מקרה חשוב כל כך” אבל אין מספיק כסף.
זוהי עבודת ה’ שלהם” להיות באזורי המצוקה ולנסות לעזור כפי יכולתם. ההסתר הוא דרכם” צנועים במעשיהם” יודעים להסתיר ולשמור על כבודם של העניים. ולפעמים העני הוא השכן מולך” ואיש לא יודע. רק הם.
השעון כבר מראה שתיים בלילה” והמעטפות נערמות בשורה” מוכנות למסירה. לבם של אנשי הכסף מלא בשמחה” על שני הצדדים. הנה גם השנה עלתה כמות הכסף של הנותנים – אשריהם ישראל. אך מצד שני הם יודעים” גם כמות הנזקקים גדלה” גם הקשיים גוברים” ומחר יש יום עמוס.
כי ביום פורים” אחרי שיקראו מגילה במניין ותיקין” ויקיימו משלוח מנות מהיר עם השכנים” הם יצאו לסיבוב הארוך של מתנות לאביונים. עוברים בכתובות” נכנסים” מאירים פנים. מכירים אותם שם כל השנה” הם שלוחים שלנו” אבל בלי לספר.
בחלק מהבתים יוסיפו עוד כסף מכיסם שלהם” בחלק ישאירו המעטפה בתיבה” הסיבוב הוא ארוך” וצרכי עמך מרובים” את סעודת פורים יתחילו בלעדיהם- הם יצטרפו בהמשך.
אנשי החסד והכסף והצדקה והגמ”ח” אלו שרואים בכל יום את הצד הפחות מאיר ופחות שמח” ומנסים מכוחנו לזרוע שמחה ואור וטוב” אלו שבפורים עסוקים עד מעל הראש” אצים ורצים” רצינו לומר לכם תודה” תודה על כל השנה” ותודה על פורים” רצינו לברך אתכם בפורים שמח באמת. ואנחנו יודעים שמה שמשמח אתכם – זה שכולם יהיו שמחים. לכם גבאי הצדקה – שלוחה מאיתנו תודה.
מוקדש באהבה לכל גבאי הצדקה ” ובמיוחד לאחד עלום שבהם” שקיים בי את אשר יאהב יוכיח ‘יבוא קול ויכפר על הקול’.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

די לחרבות הברזל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 6
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד במדים
תעלומה בדרך לפורים: מה עושים כשחודש אדר – נעדר?
Shape-2
Processed with VSCOcam with hb1 preset
הטבתן? ערבתן? הדליקו את הנר!
Shape-2
machon
לראות מעבר לקיר
Shape-2
machon
הבור של החבר שלך יכול לתקוע גם אותך…
Shape-2
machon
זבח משפחה
Shape-2
machon
הנסתרות לה’ אלקינו והנגלות לנו ולבנינו.
Shape-2
machon
היחלצו… מנגיעות אישיות
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן