ויאמר שירת הים בשמחה וידמה בדעתו כאילו באותו היום עבר בים והאומר שירה בשמחה מוחלין לו עוונותיו” (משנה ברורה נא יז). מדוע חשוב כל כך לומר את שירת הים בתפילה? המדרש על הפסוק “אז ישיר משה” מלמד” שעל שירה זו אמר דוד המלך בתהילים (צג) נכון כסאך – מאז. “אמר ר’ ברכיה בשם ר’ אבהו אף על פי שמעולם אתה” לא נתיישב כסאך ולא נודעת בעולמך” עד שאמרו בניך שירה” (שמות רבה כג” א). כלומר הקב”ה ברא את העולם ומאז ומתמיד היה מלך העולם” אלא שדבר זה לא נודע מספיק לברואיו” אך עתה שהתחולל נס בסדר גודל כזה שנודע לכולם ובאים בני ישראל ואומרים על כך שירה” זה מוכיח ומברר ומודיע לעולם כולו שיש מי שמחולל את הנסים” יש מנהיג לבירה. אין זה מקרה ולא איזו תופעת טבע אלא יש מנהיג ומצוה” הוא בורא ועושה את הנס ואת הטבע” לכן מבאר המדרש בהמשך דבריו” שעד כה היה הקב”ה מלך אך בבחינת עומד כביכול” שמלכותו לא מבוססת כל כך ועתה” מתוך אמירת השירה הזו” נתיישבה” התבררה בעולם מלכות ה’. לא רק מעצם התחוללות הנס המפליא הזה אלא גם וביותר – מכך שאמרו ישראל שירה והודיעו לעולם כולו את מלכות ה’ בעולם. ועל כך אומר דוד המלך בתהילותיו – נכון כסאך – התכונן והתברר כסא ה’ בעולם מ’אז'” מהשירה שאמרו ישראל על הים.
ולכן מצווה כל אדם מישראל להודיע הודאה זו בכל יום ויום בתפילתו שיש מנהיג לעולם. וכל מה שקורה לנו – הנהגת הטבע והנסים הפרטיים” ויותר מכך הכלליים” כחזרת השכינה לציון” כינון מדינה יהודית בארץ ישראל ועוד ישועות רבות מאז ועד הנה – הכל מכוח הפועל גבורות ומצמיח ישועות. ואם לימדנו מרן הרב קוק ש”מדינת ישראל היא יסוד כסא ה’ בעולם”” אזי ככל שנאמין” נכיר ונדע שאכן מאת ה’ היתה זאת – עצם האמונה והשירה על כך” מכוננת את הכסא – כסא ה’ בעולם” ומביאה אותנו לראות עין בעין בשוב ה’ ציון ולזכות לגאולה השלמה במהרה.