פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > גיור כהלכה

גיור כהלכה

פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם וְלֹא כִלִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקִנְאָתִי. לָכֵן אֱמֹר הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם.
הגמרא (סנהדרין פב” א) מספרת שזמרי בן סלוא תפש את כזבי בבלוריתה והביאה אצל משה. אמר לו: בן עמרם! זו אסורה או מותרת? ואם תאמר אסורה – בת יתרו מי התיר לך?! זמרי משווה את הגיור של ציפורה והנישואין שלה עם משה לתאוות שלו. בכך הוא מערער על הגיור כהלכה. הוא רוצה גיור לפי התאוות שלו. נגד זה נלחם פינחס; הוא נלחם על טהרת עם ישראל.
ואכן” הקצף הגדול שיצא על עם ישראל היה בגלל ההתבוללות הנוראה שנוצרה מההתערבות של בני ישראל עם בנות מדין.
בימינו” אנו רואים כמה צעירים מעם ישראל שמקטנותם הורגלו ללמוד בבתי הספר של הגויים ובקרבת נוער מעורב של גויים וגויות” מה שגורם לניתוקם מהשורש המיוחד של עם ישראל” שהתייחד מכל האומות בצניעותו ובקדושתו.
זכורני” שבאחת מנסיעותי הייתי בקנדה” וביקשו שאדבר בפני סטודנטיות. עלה בדעתי לדבר על הלכות בסיסיות” אך ראיתי שדווקא התעניינותן התמקדה בעניין ההתבוללות. ואכן דיברתי בכל התוקף” ונתתי להן חיזוקים בנושא חשוב וכואב זה. הבהרתי להן שאבי יוזמת ההתבוללות הוא זמרי בן סלוא” שרצה ללעוג על תורת משה ולהוכיחו על כך שכביכול גם אשתו של משה היתה גויה. זמרי לא קיבל את החילוקים הברורים בין גיור כדת וכדין לבין גיור שאין בו ולו ריח של אמיתות התורה” כמו הקונסרבטיבים והרפורמים שבימינו.
” מתוך ספר ‘דברי מרדכי’ במדבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

Shape-2
machon
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן