פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > פרה אדומה

פרה אדומה

פרה אדומה היא עניין נסתר מאוד בתורה. גם הדברים הגדולים שנראים נגלים” הם נסתרים. מתוך התגדלות והתרוממות בקדושת התורה” אפשר לזכות להבין את הנסתר” להבין את מעמקי הפסיכופיסיולוגיה” להבין מה קרה ללב” למוח ולנפש של אדם שנגע בטומאת מת. גם באדם וגם בבהמה יש חיוניות. “תוצא הארץ נפש חיה למינה בהמה ורמש” ” “ויהי האדם לנפש חיה” . כמובן” יש הבחנה ביניהם” אבל מכל מקום כל דבר שחי” יש בו כח אלוקי. המדע לא הצליח לרדת לסוד החיים. בשעה שרבי יוחנן היה רואה נמלה” היה מזדעזע ” מפני העובדה הזאת של חיוניות בעל החיים. בעל חיים יש לו כח החלטה לפנות לכאן ולכאן כדי להגן על קיומו” יש לו שכל ורצון. החיוניות הזאת” היא התגלות ד’ ‘אלקים חיים ומלך עולם’. אם כן יש צד משותף מסוים בין האדם לבעל החיים” בחיוניות שמופיעה בהם ממקור החיים. ויש להתרגל לעובדה מדעית מציאותית זו.
אם אדם נפגש עם שלילת חיוניות” עם נטילת נשמה ועם טומאה” אז יש צורך שייפגש עם הקדושה האלוקית שמתגלה בפלא החיים של בעלי החיים. כמובן” ישנם כל מיני בהמות” שלכל אחת מהן גוון חיצוני שונה. יש סוגים שונים של בעלי חיים” בגדלים שונים ובצבעים שונים. גם אצל בני אדם” יש גוונים שונים של פרצופים: שחור” צהוב” אדמוני וכדומה. ואין לומר שזהו דבר חיצוני שאינו חשוב. כל אלה הם ביטויים של סוג האדם. כך הוא אצל בעלי חיים. יש ערך מיוחד וחשיבות מיוחדת של יצור חי בגוון אדום. בין שהדבר ידוע לנו ובין שאינו ידוע לנו” שליט בעולמו יודע” והוא מסר לנו ידיעה שהצבע האדום מגלה חיוניות מיוחדת שיש לה עניין עם טיהור האדם מטומאתו. פנימיותה של הפרה הזאת מתגלה כלפי חוץ על ידי הצבע האדום. “פרה אדומה תמימה”. כמו כן” בעל חיים זה צריך להופיע בכל שלמותו” בריאותו וקוממיותו” “אשר אין בה מום”. יש גם עניין שהחיוניות שלו תתגלה בכל גדלותה וחירותה” “אשר לא עלה עליה עול”. ערך החיים צריך להיות בכל עצמאותו” בלי עול חיצוני של עבדות.
על ידי שחיטת הפרה” מסתלקת פנימיות הנפש החיה של היצור החי. אמרנו קודם” שהסתלקות החיוניות מתוך העצמות הגידים והבשר גורמת לטומאת מת. על כל פנים יש איזה המשך” כי החומר הזה היה קודם משכן לחיוניות מסוימת. יש כאן אפר של חתיכות הבאות מגוף חי. לאפר הזה יש שייכות לחיוניות מסוימת כמו לגבי הקטורת. “שליט בעולמו יודע” ומסר לנו מתכון אלוקי איך להכין חומר מיוחד שיש לו ערך לטיפול באדם שצריך להינקות מטומאה .

תגיות: פרה אדומה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן