פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > שו”ת עסקת המאה

שו”ת עסקת המאה

הרב שלמה אבינר
[ראיין: הרב מרדכי ציון]

ש: יש טוענים שעלינו לקבל את “עסקת המאה”” כי זו ההצעה הכי טובה שקיבלנו עד כה” ולא נקבל טובה ממנה” ותפסת מרובה לא תפסת.
ת: ודאי שנקבל הצעות טובות יותר. הסיבה שהצעה זו פחות גרועה מהקודמות” אינה מפני שפתאום האמריקאים התאהבו בנו” אלא שבגלל חסדי ד'” מצבנו המדיני התעצם מאוד” הן מבחינה צבאית” הן מבחינה כלכלית” הן מבחינת היחסים הבינלאומיים” ואז פתאום” מדינות ערב מסביב” מעוניינות בנורמליזציה איתנו. על כל פנים” על ארץ חיינו” איננו עושים אף עסקה.
ש: יש אומרים שממילא פוליטיקה היא רק דיבורים” ולכן אין שום בעיה לתת את הסכמתנו” כי ודאי הערבים יסרבו” ואנחנו נצא טוב מזה ונקבל הטבה חלקית.
ת: על ארץ ישראל גם דיבורים של בגידה הם חטא ופשע. משל לאדם שאומר שמותר להעביר את אשתו לשכנו כמה ימים בשבוע” ביודעו שחברו יסרב” אך גם זו בגידה. וכולם מכירים את מעשה רבי אמנון ממגנצא” שהמלך לחץ עליו שיתנצר” ואז כדי להיפטר ממנו” השיב שיחשוב. ולאחר מכן” הבין כמה היתה נוראה תשובה זו” ואכן מת ביסורים נוראים. ואגב” אין הכרח שהערבים יסרבו. היו מקרים שהם הסכימו. בדברים שהם בנפשנו אין משחקים בקוביה. הרי הקשר בין עם ישראל וארץ ישראל” אינו כקשר של סוחר עם סחורה באיזו עסקה” אלא כמו קשר בין איש לאשתו” קשר של חיים.
ש: אבל הגאולה קמעה קמעה. אין לומר או הכול או לא כלום. לכן בלית ברירה קיבלנו בזמנו את תוכנית החלוקה” כי זה קידם אותנו. גם כאן יש התקדמות.
ת: להפך” יש נסיגה נוראה. בתוכנית נמסור לאויב 70% מיהודה ושומורן ונשמור 30%. כרגע יש לנו 100%. נכון שזה לא רשמי בעיני הגויים” אך לא איכפת לנו. העיקר הוא שבפועל זה תחת שליטתנו. צבאנו שולט” האזרחים משלמים מיסים” מקבלים תקציבים ממשלתיים” היהודים משתתפים בבחירות והולכים לצבא” יש חיבור לחשמל ולמים. זה בידינו. על זה נצטווינו לגבי ארץ ישראל שלא נעזביה ביד זולתנו מן האומות” כלומר תחת שלטון אחר.
ש: אז הכל טוב?!
ת: לא. יש להושיב עוד מיליונים של יהודים” יש להקים עוד מאות ישובים” יש ליישב עוד אלפי אדמות. אנו שמחים על מה שיש” אך איננו משלימים עם מה שיש. אך חלילה לסגת לאחור” גם קמעה קמעה אסור לסגת לאחור” זה סילוף של המושג קמעה קמעה. גם באותה עסקה” חלק מן הישובים שלנו ייחנקו חלילה.
ש: אז מה עלינו לומר מול הצעה זו?
ת: חבר שלי סיפר לי פעם שהוא נסע לנופש לאלסקה” לשבת על שפת הים ולעסוק בדיג. במטוס קל שפיזר אותם” אחד חמד לו לצון ושאל: מה לעשות אם יבוא דוב? כולם חייכו. המדריך לא חייך” אלא השיב: הסתכל לו בעיניים ואמור לו: Hey bear” this is my place – היי דוב זהו מקומי.
שוב חייכו.
אם כן חברי ישב לו בשקט בדייג” ופתאום שמע קול כבד מאחוריו. הסתובב וראה דוב גריזלי בגובה שני מטר וחצי. לא שייך לברוח” דוב כזה רץ במהירות של 45 קמ”ש. הוא נאחז בפחד” אך התעשת” הסתכל לו בעיניים ואמר לו: Hey bear “this is my place. הדוב הסתובב והלך לו.
לכן אנא לומר בשמי ובשם כל ישראל לכל מדינות ערב” ולכל המכונים פלסטינאים” ולנשיא ארצות הברית: Hey bear” this is my place” יש לכם מקומות שלכם” ואנחנו לא מתערבים” אז אנא מכם” אל תתערבו במה שאנו עושים במקומנו” בארצנו” שהיא כולה שלנו” מראשית ההיסטוריה ולנצח נצחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן