פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > ההשתלמות האישית בנישואין

ההשתלמות האישית בנישואין

במאמר הקודם” למדנו שהמטרה האמיתית של כל יהודי” היא חיבור באהבה אל הנצח” אל הקב”ה. חיבור זה ייתכן ע”י מעשים שיש בהם נתינה באהבה בנישואין שהם הסטאז’ המכשיר אותנו לבנות את אישיותנו ולהגיע לאהבת ה’.
יוצא מכך שהזוגיות מאפשרת את ההשתלמות האישית של כל אדם. מפני שכל אדם חוזר אל מקורו” אל הקב”ה” בבחינת” אדמה לעליון. כיצד? הקשר הזוגי” הוא קשר הדוק שמחייב את כל אחד מבני הזוג” להשקיע בכל תחומי החיים ולאורך כל החיים. הוא מחייב את בני הזוג לתת תשומת לב רגשית רבה זל”ז.
עקב השונות והניגודיות הטבעית ביניהם והקונפליקטים שנוצרים” מגלה כל אחד מהם את אישיותו ומחויב לפתח את עצמו” כדי להביא לזוגיות את עצמיותו במלואה” עם כל היתרונות והחסרונות שיש בו. האינטראקציה הזוגית” יוצרת מראה לכל אחד שדרכה מתבלטים החסרונות” והיתרונות. החסרונות מקשים על תפקוד זוגי” כך שיש הכרח ליצור שינויים שיאפשרו איזון ותפקוד נכון של כל אחד” לרווחת שניהם. גם המעלות והכישורים האישיים מתבלטים דרך המראה שמציב בן הזוג. היתרונות אף הם מתעצמים ויוצרים הערכה וחיבור הדדי. אלא שבאופן טבעי” החסרונות מקבלים קנה מידה גדול יותר מהמעלות ולכן הקשיים בולטים הרבה יותר. נוצרים מצבים של פגיעות” כעסים וכד’ שיוצרים ריחוק בין בני הזוג. מכיוון שקשה להמשיך לחיות כך” הם מחפשים דרכי התמודדות כדי להתחבר מחדש ולעבוד על המידות וכך הם בונים את אישיותם. אם הם לא מצליחים” פונים לייעוץ מתוך אחריות על חייהם וחיי ילדיהם.

זוג אחד מיני רבים” הם זיוה ויוסי. לזיוה היו טענות אין ספור כנגד יוסי. היא לא הייתה מרוצה מיחסו כלפיה ויוסי היה חסר אונים. ככל שחוסר האונים גבר” גם התסכול גבר ויוסי הגיע לייעוץ. הוא ניסה לרצות את זיוה בכל דרך ולא הצליח. יוסי לא היה מודע לחסרונותיו. הוא היה בטוח שהוא בסדר גמור והיא – עושה בעיות” כדבריו. בייעוץ הוא גילה” עד כמה הוא אינו מחובר לעצמו ואינו מביא לקשר הזוגי את אישיותו במלואה” על יתרונותיו וחסרונותיו. הוא הבין שבריצוי הוא נעשה הצל שלה והוא עצמו חסר בזוגיות. ככל שהוא נעשה קשוב לעצמו בתהליך הייעוץ” הכיר יותר את עצמו” כך עלה ערכו ובטחונו העצמי בעיניו. יוסי נעשה נחוש וברור יותר מול אשתו וגילה נוכחות אישית” גם כשהיו דברים שלא מצאו חן בעיניה. זיוה גילתה את אישיותו ובד בבד” חשה בחסרונותיה שלא ראתה קודם לכן” דווקא מפני נוכחותו של יוסי. היא פנתה אלי לעזרה. ההקשבה העצמית” עזרה לה לגלות שהיא מתייחסת לבעלה כאבא” עקב החוסר בדמות אבהית” מכיוון שהוריה גרושים ואין לה קשר עם אביה. היא גילתה עוד שהיא בוחנת ומבקרת אותו. היה ברור לה שכגבר” רק הוא צריך לעשות למענה ולהפוך אותה למאושרת והכל תלוי בו” ולכן הוא אשם תמיד כשלא טוב לה. זיוה הבינה שככל שהיא תנכיח את עצמה ותעניק לו מֵעצמה” כפי שהוא משתדל להעניק לה” כך היא תתחבר ותאהב את יוסי יותר ויותר. כל אחד מהם הבין” מה היה חלקו בקשיים הזוגיים. השינוי האישי” אפשר להם להתחבר ביתר שאת וביתר עוז.
בני זוג נישאים” על סמך מה שמחבר ביניהם. לאחר הנישואין” הם מגלים את השוני שעלול להרחיק ביניהם. השוני הכרחי” כדי לתת ביטוי אישי עצמי” כך שלכל אחד תהיה ייחודיות. ההבדלים ההכרחיים והחסרונות” מכריחים כאמור לחשוף את הייחודיות והעוצמה האישית. כך שככל שהם “מתקנים” את עצמם” דרך המראה הזוגית” אהבתם נעשית עמוקה ויציבה” יותר מתחילת הנישואין שחשבו שהם בשיא אהבתם.
כך בני הזוג מרוויחים עונג ושמחה בעולם המעשה וכנראה גם לקראת עולם הנצח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן