פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > הרב אלישע וישליצקי זצ”ל: אור המאיר ממכון מאיר

הרב אלישע וישליצקי זצ”ל: אור המאיר ממכון מאיר

דני שרחטון – מכון מאיר

השמיים לבשו קדרות לפני שנה בהילקח מאתנו מורנו ורבנו הרב אלישע זצ”ל. מה טבעי שההלוויה יצאה מבית המדרש של ‘מכון מאיר’ שהיה בסיס ממנו יצא הרב אלישע עשרות בשנים להרבצת תורת ארץ ישראל בדור של גאולה” תורה של ישרות” חיבורים” איפוס ויישור של תשובת הדור.
בשבתות ובחגים” קבע הרב אלישע את מקום תפילתו במכון. קריאת ההפטרה שלו החייתה את דברי הנבואה בטעמים ובהדגשים המיוחדים; ה’מי שבירך’ בעליה לתורה בנוסח הקבוע – לעיירות הטבעיות – בית שאן שדרות” קרית גת וכו'” וגם את עיירות הפיתוח הרצליה פיתוח” רעננה פיתוח” גבעת שמואל פיתוח וכו’… וכמובן מאז הגירוש הכואב היה מוסיף גם את תושבי גוש קטיף” צפון השומרון ושדרות.
בסוף תפילת מוסף כל בית המדרש התעלה לגבהים יחד עם הרב” וכל זה ממקומו בסוף בית המדרש… שם דולק בשנה האחרונה ‘נר התמיד’ לעילוי נשמתו.
‘מכון מאיר’ הגיע בשבתות לעשרות ערים טבעיות להתחזקות ולחיזוק” ובכל הפעמים ההתייעצות הייתה עם הרב אלישע” לאן עדיף להגיע ומי אנשי הקשר וכמובן” הרב אלישע ומשפחתו היו שותפים בשבתות אלה. שבת האחרונה הייתה לפני שנה וחצי באור עקיבא” הרב אלישע התנייד בכיסא גלגלים” גוף חלש ורוח חזקה” העביר עשרה שיעורים לציבורים שונים” ובסעודה שלישית דברי סיכום מרוממים לכל הציבור.
בכנסים של ‘תשובה מאהבה’ בעשרת ימי תשובה בבנייני האומה” היה הרב אלישע פעיל ונטל חלק בכנסים אלה. הכינוס האחרון שבו הופיע ימים מספר לפני האשפוז האחרון רומם את כולם בעוצמה רבה בדברי חיזוק.
‘ערוץ מאיר’ הוא למעשה השופר הגדול של הרב אלישע לאומה שכל כך אהב: עשרות שיעורים שהם מקור לפגישה עם תורתו המיוחדת. בימי חמישי בשעות לא שעות אחר חצות עשרות תלמידים ותלמידות הצמאים לתורת חיים מחכים” הרב אלישע מגיע לאחר מסע של כל השבוע בכל מרחבי ארצנו האהובה” מותש” ובסוף השיעור אומר ‘קיבלתי כוחות מהציבור’. אותם שיעורים הועברו בשידור חי ונצפו בעשרות בתים. תוך כדי הבישולים לשבת” או למחרת בהכנות לשבת” מושמעים ברקע דברי הרב אלישע המברר סוגיות אקטואליות” אמונה” מידות והנהגות וכו’… מתוך פרשת השבוע.
בימי שישי בסיכום השבוע (אצל הרב אלישע השבוע התחיל בשבת) מצא מקומו באחד המשרדים במכון” שם פגש אנשים לייעוץ” הדרכה” שלום בית” חיזוק קשרי שידוכים” בירור נושאים” חינוך ולימוד למאות בני אדם בכל התחומים” מתוך אוזן קשבת של ענווה” ישרות” חיבור ואהבה. לכן אך טבעי הוא שאזכרת השנה תהיה במכון מאיר. אהבנו אותו והוא מחזיר לנו אהבה ואמונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

הרב אלישע וישליצקי זצ”ל: אור המאיר ממכון מאיר
Shape-2
machon
בורג של פנטום….
Shape-2
machon
מיומנו של מנהל הפנימייה של מכון מאיר זה 30 שנה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן