פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > גילוי מדרגת ישראל

גילוי מדרגת ישראל

יעקב אבינו אוסף את בניו לפני מותו כדי לומר להם את אשר יקרה להם באחרית הימים” אלא שאז נסתלקה ממנו שכינה. כדברי רש”י: ביקש לגלות את הקץ” ונסתלקה ממנו שכינה” והתחיל לומר דברים אחרים. ומה הם הדברים האחרים? אמר להם: “היקבצו ושמעו בני יעקב ושמעו אל ישראל אביכם” (שם” ב).
תחילה רצה לספר להם על כל הקשיים” הסיבוכים והמלחמות שיהיו לישראל באחרית הימים – ואז נסתלקה ממנו שכינה (עיין פסחים נו א” רש”י) ובמקום זה התחיל לדבר אתם על הנחמות והישועות שיהיו באחרית הימים” בקיבוץ גלויות והרמת קרן ישראל הנרמזים ב”היקבצו ושמעו בני יעקב ושמעו אל ישראל אביכם”. חז”ל” בהתייחסם להסתלקות השכינה מיעקב” תולים את זה במחשבה שהיתה ליעקב על בניו שמא יש פסול בהם כשם שהיה פסול בבניו של אברהם שיצא ממנו ישמעאל וביצחק שיצא ממנו עשו. אמרו לו בניו: “שמע ישראל” ד’ אלוקינו ד’ אחד”” כשם שאין בלבך אלא אחד” כך גם אנו מאמינים שד’ אלקינו ד’ אחד. רווח ליעקב אבינו” שמח ואמר “ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד” (ע’ פסחים שם).
יעקב אבינו” המאמין הגדול במציאות השי”ת ובייחודו” גם במצבים של קשיים וסיבוכים מצד עשיו אחיו” מצד לבן הרמאי ובתוך משפחתו – לא חדל להאמין שד’ יתברך אינו מוגבל בזמן ובמקום ואין בו שינוי ח”ו” אלא רק מצדנו נראה כי יש הסתר פנים או הארת פנים” הכל כפי התנהגותנו. אבל אחרי שראה את התנהלות האחים ביחסם ליוסף” ואת מוראם הגדול ממנו” חשש שמא מרוב פחדם ומוראם פסקו מלהאמין במציאות ד’ יתברך וייחודו. שמא אין בלבם אחד. ענו לו בניו: שמע אבינו ישראל – אנו מאמינים שד’ יתברך שמהווה את הכל” הוא אלוקינו והוא אחד” לעולם ועד ולנצח נצחים. ואז חזרה ליעקב השכינה ואמר: “ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד”. ורמז להם על הישועות ועל הנחמות של הקץ המגולה בצורה של קיבוץ גלויות.
נכון לעכשיו” אנו אמנם זוכים ורואים עין בעין את סימני הקץ המגולה ואת קיבוץ הגלויות” כשמיליוני יהודים מכל העולם מתקבצים הביתה לארץ ישראל ומתקיימים דברי יעקב אבינו “היקבצו ושמעו בני יעקב ושמעו אל ישראל אביכם” – אנו יוצאים מבחינת ‘יעקב’ שהיא בחינת ה’עקב’ כשאנו בשפל הגלות” אל מדרגת ה’ראש’ הנרמזת בשם ישראל. אותיות ‘לי-ראש’ – כאשר אנו שבים לארץ ישראל. והולכים ומתקיימים בהדרגה לנגד עינינו דברי הרמב”ם: “המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות בית דוד ליושנה לממשלה הראשונה ובונה המקדש ומקבץ נדחי ישראל” (רמב”ם הלכות מלכים פרק יא ה”א).
בציפייה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן