ערוץ מאיר

באהבה ובאמונה

כל הנושאים
פרשה קודמת: ויצא
פרשה נוכחית: וישלח
פרשה הבאה: וישב
 


המלכת בני הזוג בנישואין

אסתר אברהמי

בימים אלה, לקראת המלכת ה' עלינו בראש השנה, זו ההזדמנות גם להמליך את בני זוגנו ולבנות את הזוגיות בנישואין, כממלכת ה' בעולם הזה. כי הזוגיות של מטה, תבנה את הזוגיות של מעלה, בינינו לבין בוראנו.
בדור שלנו, עוברים מזוגיות מוגדרת שיש בה יראה וכבוד, לזוגיות זורמת שיש בה אהבה ורעות. הרצון והכמיהה להתקשרות עמוקה, קיים כבר (גם בינינו לבין בוראנו), אך הכלים שיכילו את הרצון הזה, אינם בשלים דיים. כתוצאה מכך, ישנם בלבולים רבים וקשיים רגשיים שגורמים לאכזבות, פרידות, גירושין לא מוצדקים וכד'.
המעבר בין יראה לחברות בנישואין, יוצר תפיסת עולם שיש בה יחס חברי אינטרסנטי ואפילו מזלזל. במערכת יחסים כזאת, הערך העצמי אינו אמיתי ולפי זה נמדד גם ערך הזולת. לכן כדי להרגיש בעל ערך, יש כאלה שמבקרים ומשפילים את האחר , כדי לרומם את עצמם.
גילה (ממאמר לפר' כי תבוא), רוצה מאד בחברות עמוקה עם בעלה. מכיוון שהיא חסרה את הכלים לכך, היא דורשת, צועקת ומזלזלת בבעלה, כי אולי כך יתחבר אליה ויבין אותה. גם לשמעון חסרים הכלים ואינו יודע כיצד להכיל את עוצמתה, כי גם אינו מודע לעוצמתו. שניהם כמהים ליחס חם ואוהב ושניהם נשברים, לנוכח חוסר יכולתם להביע את עצמם באופן ראוי ומכבד, כדי לזכות באהבה המיוחלת שאינה מושגת.
אחד הגורמים המשמעותיים הוא, כיצד כל אחד מבני הזוג "רואה" את עצמו ואת בן הזוג. כנגד הערך העצמי הירוד או המדומה, ישנו ערך גבוה ונצחי. היות שבבני האדם קיימת נשמה אלוקית, חלק אלוה ממעל, יש לכל אדם ערך עליון ונצחי.
זה נכון באותה מידה כלפי מי שגדל בתנאי סביבה ירודים וקשים ואינו מכיר בערכה העליון של נשמתו, כמו מי שגדל בשפע חומרי ובונה את ערכו המדומה, על סמך החומריות הזמנית.
יוצא מכך שהכלי הבסיסי, האמיתי והיעיל ביותר הוא שכל אחד יכיר בנשמה האלוקית הקיימת בתוכו. הידיעה הברורה הזאת, תיצור הבנה שיש בכל אחד מלכות כחלק ממלכותו יתברך. זוהי אמת שאינה יכולה להתערער עקב רשמים חיצוניים וכן עקב כישלונות וחולשות אנושיים.
גילה התקשתה לראות את עצמה כבת-מלך מכוח נשמתה, ומשלא קיבלה את היחס הראוי והמכבד, הגיבה כ'מלכת הגויים' בשליטה ודיכוי. לעומתה, שמעון ציפה שגילה תעריך אותו, גם כשאינו מכיר בערכו המלכותי.
התהליך שכל אחד מהם עבר היה בשני שלבים.
" שלב ראשון, להכיר בערך העצמי המלכותי והנצחי של כ"א מהם:
" להרגיש באמת המוחלטת שיש בהם חלק אלוקי מלכותי.
" לראות את עצמם כבני מלכים באמצעות הדמיון.
" להתנהג באופן מעשי כבני מלכים. בן מלך מכבד את עצמו ועל כן מתנהג בכבוד גם לזולתו. בן מלך אמיתי לא צועק ודורש, אלא מביע את רצונו כלפי בן מלך אחר, מכיוון שערכם שווה מעצם היותם בני אל חי.
" השלב השני היה קשה יותר, להמליך את בן הזוג על עצמם:
" לראות את המלכות שבבן הזוג השני ולעורר את הרצון להעניק לו, כיאה לבן מלך.
" לחפש תוך כדי מצבי החיים, אפשרויות נתינה שיגרמו לבן הזוג נחת ושמחה, ללא ויתור על עצמם, כי הרי שניהם בני מלכים.
תהליך אינטנסיבי ועקבי כזה, יוצר בית מלכותי שיש בו חברות מכבדת מתוך קירבה, נתינה, רגישות ואכפתיות הדדית בשמחה.
עבודת המלכות וההמלכה הזוגית לקראת ראש השנה, תוכל להיעשות מכוח הימים הללו ומכוח ראייתנו את עצמנו, כבני מלכים והמלכת ה' עלינו.

הצטרפות לרשימת התפוצה
לקבלת העלון ועדכונים מערוץ מאיר מידי שבוע במייל הירשם כאן: