פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > אהבה לנצח – זוגיות בראי הסוכה

אהבה לנצח – זוגיות בראי הסוכה

במועדי הראיה על חג הסוכות כותב הרב : “הסוכה מבצר הגנה היא לנו”. פלא גדול” כיצד תוכל דירת עראי שעשויה משלוש דפנות לשמש מבצר הגנה כבניין חומות? מסביר הרב כי חוקת התורה – דבר ה’ אשר קבע לעשות סוכה – היא זו שהופכת את הסוכה למקום מבוצר ובטוח” והיציאה מהבית לסוכה מבטאת בטחון ואמונה” להסתופף תחת ענני הכבוד.
חג סוכות מרובה בשפע מצוות “עשה”. עשייה של המשכת השפע לעולם” השפעה של תיקון” עשייה שמקרבת בין אדם ובוראו” ומסביר הרב בר שאול” שלכן השמחה בסוכות היא מרובה וכפולה” מצוות רבות לפני ה'” שהעיסוק בהן מגלה את התוכן הפנימי האמיתי שטבוע בנו” בנשמת האומה. שמחה שבאה מתוך גילוי האהבה והחיבור הנשמתי לקב”ה” שמחת הנשמה על השלמות שזכתה לחזות בנועם ה’.

רוב הזוגות מתחילים את הקשר עם אהבה גדולה” עם הרגשת של חיבור נשמתי” קשר של שלמות” ריגוש חזק וסוחף” מבטים מאושרים שמלווים בחלומות ובתקוות גדולות” שמחה של ‘ביחד – ששום דבר לא יפריד בינינו’.
אולם המציאות המורכבת מכרסמת לא פעם בשלמות האידיאלית. בין יום הם הופכים להיות צהובים זה לזה” לא יכולים לשאת זה את זה” והאהבה הופכת לשדה קרב כואב ומכאיב.
כל מערכת זוגית שמסתבכת” יש שלוש אפשרויות להתמודד עמה” וכל זוג בוחר את זו שלפי כוחו” אמונתו ותפישת עולמו”
אפשרות 1: בוחרים להיפרד” לעזוב. הם מרגישים קשר לא יציב כמו בדירת עראי” משהו זמני” (היום יש תוספות לכתובה כדי לבטח את בני הזוג במקרה גירושין)
אפשרות 2: להמשיך לחיות ללא אהבה – לסלק את ענני הכבוד” בני הזוג ממשיכים במריבות” לכאוב ולהכאיב תחת קורת גג אחד ‘גירושין בלב’.
אפשרות 3: לבנות יתדות חזקים” של עמל” של עשייה” לבנות את הקשר בעבודה פנימית של תיקון” מצוות עשה.
באחת החתונות המשפחתיות שהרב אליהו זצ”ל ערך את החופה” כשהגיע הקטע שהחתן מוסר את הכתובה לכלה” פנה הרב לחתן וסובב אותו כלפי הכלה” ואמר: תפנה את עצמך אל הכלה” את הפנים אליה” שכל החיים תסתכל תמיד עליה”. זהו לימוד גדול לחיים.
סוד הקשר הבריא בין איש ואישה הוא המשיכה הנשמתית” חיבור מיוחד בין שתי נפשות” משהו קסום שמוחק את הגבולות” ומשמר את האנרגיה” אלא שלזה נדרשת עבודה מבפנים. האהבה אינה משהו חיצוני” שרואים על שלטים ופרסומות וסרטים” זוהי תכונה בסיסית מולדת” כולנו בנויים לאהוב” גם אם היא קשה ומאכזבת. אך אהבה היא יצירה” שדורשת הפעלה-עשייה המבוססת על הטוב והערכי שבאדם. כדי לראות את הטוב יש להתמלא בטוב עצמי” עבודה על העצמי” עבודת המידות. יש להסתכל על בן הזוג דרך עדשה נקייה ומאירה מבפנים ללא שכבות של תסכול ואגו” בעין מאירה ושמחה. יש ללמוד לפקס את העדשה על החלקים הטובים” על החוויות שמחברות” על זיכרונות ששומרים על המערכת” ולחסום כל מה שיכול לסדוק בקשר.
אהבה היא להאמין שהכוונות של בן הזוג הן חיוביות גם אם הן מתפרשות בעיניך כשגויות.
להאמין שיש לכל אחד עצמיות נפרדת” סגנון שונה” העדפות אחרות וצריך להכיר ולכבד ולתת מרחב מחיה.
אהבה היא מקור של שמחה” של השלמה” אבני היסוד של הבית” החומה” המבצר. גם אם יש תקופות לא יציבות בחיים שום דבר לא יאיים על שלמות ואיתנות הבית.
מעגל החיים הזוגי הוא מסלול שנע לאורך כל החיים” יש לו חוקיות” כללים ודינמיקה משלו” לאורך כל המסע יש אבנים בדרך שצריך לסקל אותן לפי ציוני דרך – מפת דרכים – תורת ה’. וזו מתחילה להאיר קודם את עולמו של האדם” מקשטת אותו במידות טובות ונאות” עוזרת לו להתמודד בתקופות של מורדות ועליות. כך יהפוך הבית ממקום זמני – עראי למקום בטוח” למבצרו של האדם” מבצר של אהבה – קשר עמוק ללא תנאי (על אף שהקשר מגובה ב”תנאים” שמפרטים את החובות שכולן עשייה).
כמו שאדם עמל לחזק את היתדות של הסוכה” באמונה” ולקשט אותה כך יתנאה האדם במידות והנהגות טובות בבית שהן יסוככו על הבית וישפיעו טוב וחוסן על חיי הזוגיות” בניין עד – לנצח.
hadasage@walla.com
מטפלת ויועצת זוגית” בין הורים וילדים.
זוגיות נבנית מתוך הסתכלות והתבוננות תמידית מהו הנכון והטוב” עבודה שדורשת דריכות ומסירות בגוף ובנפש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן