פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > פרשת מסעי

פרשת מסעי

היום אנו מסיימים בעזרת השם את עניין דבר ד’ שמדריך אותנו בדרך על טלטוליה וסיבוכיה. יש אומרים שארבעים ושניים מסעות אלה הם כנגד שם בן מ”ב. כולם שם אחד ועניין אחד: הדרך ממצרים לירושלים. ההתגלגלות הזאת של “ויסעו – ויחנו”” כוונתה ותכליתה היא: “והורשתם את הארץ”. מתוך כך מתברר כיצד להיכנס לתוך הארץ. “והורשתם”! תקבלו את אמיתיות שלמות הירושה שלכם” ומתוך זה תגרשו את מי שאינו שייך לארץ. יש מצוה לסדר את הדברים כראוי באופן תקיף” ממלכתי וצבאי. זאת הכניסה הלאומית הבריאה האמיתית והיסודית. הורשת הארץ נעשית על פי גבולות מדויקים: בצפון” בדרום” ממזרח ומים. יש סדר התנחלות מדויק. לכל שבט ושבט יש מקום מיוחד. כולם בונים את הבית הכלל ישראלי” בשלמותו ובבריאותו” “ברכנו אבינו כולנו כאחד”” כאשר לכל אחד יש חשיבות משלו” ערך משלו” תפקיד שלו ומקום שלו” ואין לבלבל.
סדר ההתנחלות כולל את המצבים הרגילים ואף את המצבים המיוחדים של עיר מקלט עבור הרוצחים בשגגה. שפיכות דמים היא אחת משלוש עבירות שעליהן יהרג ואל יעבור. אבל יש הבחנה ביניהן” כי עבודה זרה וגילוי עריות נלמדות מפסוקים” מה שאין כן לגבי שפיכות דמים שנלמדת מסברא. אין צורך בלימוד מפסוק” זו סברא” זו מציאות! שפיכות דמים גורמת לזעזוע מיוחד” היא גורמת לטומאת הארץ באופן מיוחד! “ולארץ לא יכופר לדם אשר שופך בה… ולא תטמא את הארץ אשר אתם יושבים בה אשר אני שוכן בתוכה”. על כן התנחלות הארץ משתכללת על ידי סידור מצבם המיוחד של רוצחים הגורמים לטומאתה.
גמר עניין ההתנחלות הוא פרשת בנות צלפחד: “ולא תיסוב נחלה ממטה למטה”. כל סידורי המשפחות בישראל צריכים להיעשות מתוך אחריות לשמירת העם. הארץ צריכה להיות נשמרת בכל בריאותה” על ידי התאמתה השלמה לבית ישראל ולכל חלקי בית ישראל. יש התאמה אלוהית בין חלקי הארץ לבין חלקי העם. ויש צורך שסידורי המשפחות יהיו מתוך שמירת התאים היסודיים” סגולתם וערכם המיוחד. צריך להבין שאין זה פירוד” חס ושלום! אלא זהו סידור של אורגניזם שלם” כמו כל חלקי גוף האדם. יש עין” מוח ולב” כל אחד ותפקידו וכל אחד ועניינו. כאשר נמצאים “איש על מחנהו ואיש על דגלו” ” כאשר כל אחד נשמר בצביונו ואין השגת גבול” אז יש הצלחה וקיום. כך הוא אצל האדם באופן אישי” וכך אצל כלל ישראל כולו .

הרב חגי לונדין
לב הפרשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן