פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > והוא ימשול בך-שבריריות בנישואין

והוא ימשול בך-שבריריות בנישואין

הפעם גבי ביקש להגיע לפגישה אישית. ירדנה הסכימה כמו תמיד” אף שחששה מי יודע מה הוא יגיד עליה” אבל זו הרי זכותו והרי הוא הקובע בכל דבר… זה מובן מאליו מבחינתה.
גבי התיישב בהיסוס והיה נראה כמי שנתון בסתירות רגשיות. “תקשיבי. המעמד הזה” להגיע לייעוץ” מבייש ומשפיל אותי. אז ביקשתי פגישה אישית משתי סיבות: האחת” כי אני לא מוכן לקבל תוכחות מולה” כי אולי תגידי שעברתי קווים אדומים. השנייה” כי אני במצוקה ולא רוצה להתבזות בפני אשתי שעד עכשיו נראיתי בעיניה חזק וגיבור.”
וואו” מרגש. גבי פתח לפני את ליבו. נראה לי שהתנהלות חיצונית קשה וקשוחה” מעידה בד”כ על שבריריות וחרדות מתחת לפני השטח וההתנהגות החיצונית מחפה על כך. שאלתי: “איך אתה מרגיש עכשיו?”
“אני רוצה להיות גלוי איתך. אני שייך לעדה שגבר זקוק לכבוד ולמעמד שאין עליו עוררין ולכן אני מתקשה מאד להוריד מעלי את השריון שאני עוטה על עצמי בשם האגו. אצל ההורים שלי ובכלל” היה ברור מי לובש את המכנסיים. כשאשתי מתחילה לבקש דברים שאולי יערערו את הסמכות שלי אני נלחץ וחושש לאבד את המעמד שלי” ואז אני לא מרשה לה ומגיב כלפיה בקשיחות. היא עצובה ואני מתוח. אומנם אני ממלאת את רצוני” אבל בסה”כ” האווירה בבית עכורה. אני שותק רוב הזמן” כי הדיבורים שהיא מבקשת” מערערים אותי.”
“אני שומעת עד כמה שניכם אבודים בקשר” למרות שכלפי חוץ ישנם כללי התנהגות ברורים ביניכם. ההתנהגות החיצונית” היא בסה”כ סימפטום של רגשות שליליים שאני מציעה שנכיר אותם ביחד. בדיקת הרגשות” תאפשר להתמודד איתם ולהחליף אותם ברגשות חיוביים. או אז” ההתנהלות החיצונית תהיה נינוחה וחיובית.”
גבי התבונן לצדדים” כמי שמחפש מה לעשות עם עצמו ואמר: “אני לא רגיל לדיבורים כאלה. אני גם חושש לגלות בתוכי רגשות כואבים ואולי גם שליליים”.
כדי להניח את דעתו אמרתי לו: “שום דבר לא יהיה כאן בניגוד לרצונותיך ויכולותיך. נצעד ביחד מתוך הגישה” שכל אדם ביסודו הוא טוב מעצם היותו חלק אלוה ממעל. במהלך החיים” משחר הילדות” האדם עוטה על עצמו שכבות הגנה כדי לשמור על עצמו” שהרי כילד הוא חסר אונים מול הוריו וסביבתו. הילד מנסה להסתדר עם המציאות כדי לשמור על עצמו והוא נוקט בסוגים של משחקים או שקרים” רק כדי שיאהבו אותו ויגנו עליו. הפחדים והחרדות עדיין קיימים מתחת לפני השטח וממשיכים איתו גם בבגרותו. מי ששפר מזלו וסביבתו תומכת ומלמדת אותו כיצד להתמודד ולבטא נכון את אישיותו” יהיה בוגר אוהב ואהוב” וחרדות הילדות יפנו את מקומם לטובת דימוי עצמי חיובי” נתינה וקבלה הדדית במערכות יחסים. אני כאן בשבילך כדי שנבדוק ביחד” כיצד אתה תופס את אישיותך” מתוך ניסיון החיים שלך”.
“אוהו. ניסיון חיים עשיר מאד בגילי ובמצבי. קשה לי להאמין שאפשר עוד לשנות משהו בעצמי. לא יודע אם בכלל כדאי לי להתחיל עם זה” במיוחד כשכל החיים לעגתי לאנשים שהולכים לייעוץ. ראיתי אותם כפחדנים וחסרי עמוד שדרה ועכשיו אני מרגיש” כאילו גם אני כזה וקשה לי לחשוב כך על עצמי ועוד בגיל שלי…”.
שתקתי. נתתי לו את הזמן להתבוננות. לאחר זמן מה” הביט אלי כשואל את דעתי. אמרתי לו שחשוב שזו תהיה הבחירה השלמה שלו ואני מבטיחה לו שאם יבחר להגיע” הוא רק ירוויח. גבי עמד לצאת ואמר: “אחשוב על זה ואודיע לך”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן