דבר תורה קצר לפרשת תולדות
בפרשת ‘תולדות’ מלמדים אותנו חז”ל שעשיו נקרא כך כי נולד שעיר ומגודל – ‘עשוי'” שלם. התרבות ‘העשווית’ היא תרבות התובעת שלמות מיידית – הכול עכשיו: שלום עכשיו” החזרת החטופים עכשיו ואפילו משיח עכשיו. יעקב לעומתו הוא “איש תם יושב אהלים” – האידיאל הישראלי הוא אהל” מצב ארעי” ההבנה כי קיימת תהליכיות איטית המקדמת את המציאות. גם בהמשך הדרך” בפרשת וישלח” כאשר מגיע המפגש הבלתי נמנע בין יעקב לעשיו; עשיו מופיע בשיא עוצמתו הארצית: “ארבע מאות איש עמו”” “יש לי רב”” נצחונו נדמה כשלם” בית יעקב משתחווה ארצה לפניו ועשיו כולו עולץ: “נסעה ונלכה” – הכל שלם” הכל עשוי. אולם יעקב לעומתו: “ואני אתנהלה לאטי לרגל המלאכה אשר לפני ולרגל הילדים” – המאבק לא נגמר” דבר לא הוכרע עדיין” ישנה מלאכה רבה לפנינו וישנו דור העתיד – “עד אשר אבֹא אל אדני שעירה”. סע לאט אבל בטוח.
לדבר תורה שבועי מצולם ומשוכתב מהרב לונדין – ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ (!) למספר 0545753771