ערוץ מאיר

באהבה ובאמונה

כל הנושאים
פרשה קודמת: ואתחנן
פרשה נוכחית: עקב
פרשה הבאה: ראה
 


אֲנִי שׁוֹתֵק - מְגִלַּת דָּוִד 19

הרב שלמה אבינר


בְּחַסְדֵי ד' הָרַגְתִּי אֶת גָּלְיָת הַפְּלִשְׁתִּי. כָּל עַם יִשְׂרָאֵל הֵרִיעַ, וְהִתְחִיל לִרְדֹּף אוֹתָם עַד לִמְקוֹמוֹת רְחוֹקִים. הִשִּׂיגוּ אוֹתָם בְּכָל מָקוֹם, הִפִּילוּ מֵהֶם חֲלָלִים, הָרְסוּ אֶת מַחֲנוֹתֵיהֶם וּבָזְזוּ אוֹתָם. ב"ה נִצָּחוֹן גָּדוֹל מְאֹד [1]..
כַּאֲשֶׁר חָזַרְתִּי, אַחֲרֵי שֶׁהִכֵּיתִי אֶת הַפְּלִשְׁתִּי, פָּנָה אֵלַי אַבְנֵר רֹאשׁ הַצָּבָא, וְאָמַר לִי:
- הַמֶּלֶךְ רוֹצֶה לִשְׁאֹל אוֹתְךָ מַשֶּׁהוּ.
- בְּסֵדֶר, אֲנִי בָּא מִיָּד. מָה הוּא רוֹצֶה לִשְׁאֹל?
- הוּא שָׁאַל אוֹתִי "בֶּן מִי זֶה הַנַּעַר?" הִצַּעְתִּי לוֹ שֶׁיִּשְׁאַל אוֹתְךָ יְשִׁירוֹת.
- אֲנִי בָּא אִתְּךָ מִיָּד [2].
זוּ בֶּאֱמֶת שְׁאֵלָה מוּזָרָה מְאֹד. וְכִי שָׁאוּל אֵינוֹ מַכִּיר אוֹתִי ? הֲרֵי אֲנִי נִמְצָא אֶצְלוֹ בַּבַּיִת כְּבָר זְמַן רַב, וּמְנַגֵּן לְפָנָיו כְּשֶׁהוּא בְּמָרָה שְׁחֹרָה. וְגַם הוּא מִנָּה אוֹתִי כְּנוֹשֵׂא כֵּלָיו [3]. מוּזָר מְאֹד . הֲרֵי אֲנִי הִצַּלְתִּי אֶת עַם יִשְׂרָאֵל, הוּא הָיָה צָרִיךְ לָבוֹא אֵלַי וּלְחַבֵּק אוֹתִי, וְאוּלַי לְמַנּוֹת אוֹתִי לְקָצִין. בִּמְקוֹם זֶה, הוּא עוֹמֵד מְרֻחָק עִם מַבָּט מְנֻכָּר. כַּנִּרְאֶה מַשֶּׁהוּ מַפְרִיעַ לוֹ. מָה הַדָּבָר? לֹא עָשִׂיתִי שׁוּם דָּבָר רַע.
אוּלַי מַפְרִיעַ לוֹ שֶׁלֹּא הוּא הָרַג אֶת גָּלְיָת, אֶלָּא אֲנִי הַדַּל וְהֶחָדֵל.
אָכֵן רָאוּי הָיָה שֶׁהוּא יַעֲשֶׂה זֹאת.
אוּלַי נוֹדַע לְשָׁאוּל שֶׁשְּׁמוּאֵל הַנָּבִיא מָשַׁח אוֹתִי לְמֶלֶךְ [4] וְהוּא חוֹשֵׁשׁ שֶׁעַכְשָׁו אֶקַּח לוֹ אֶת הַמְּלוּכָה? בֶּאֱמֶת, אֵין לוֹ מָה לַחְשֹׁשׁ. מֵעוֹלָם לֹא לָקַחְתִּי דָּבָר מֵאַף אֶחָד, וַדַּאי לֹא מַלְכוּת.
לְרֶגַע עָלְתָה בְּדַעְתִּי מַחְשָׁבָה: הֲרֵי הָרוּחַ הָרָעָה הַתּוֹקֶפֶת אֶת שָׁאוּל, הִיא הַסּוֹד הֲכִי שָׁמוּר בַּמְּדִינָה. אִם אֶשְׁאַל בִּתְמִימוּת "הָרֵי הַמֶּלֶךְ מַכִּיר אוֹתִי, הֲרֵי אֲנִי בָּא לְנַגֵּן לְפָנָיו". מִיָּד יַתְחִילוּ אֲנָשִׁים לְהִתְעַנְיֵן וְלַחְקֹר, הָאֱמֶת תִּתְגַּלֶּה, וְכָךְ הַמֶּלֶךְ יְאַבֵּד אֶת כִּסְּאוֹ.
חַס וְחָלִילָה! זֶה אָסוּר. זֶה לָשׁוֹן הָרַע. לֹא אַגִּיד דָּבָר.
הִתְקָרַבְתִּי אֶל הַמֶּלֶךְ, וְהִנֵּה לְיָדוֹ עוֹמֵד יְהוֹנָתָן בְּנוֹ, וְהוּא נִרְאֶה מֻדְאָג מְאֹד. הוּא כַּנִּרְאֶה פּוֹחֵד שֶׁאֲגַלֶּה אֶת הַסּוֹד. אַךְ אֲנִי לֹא אֲגַלֶּה כַּמּוּבָן.
נִגַּשְׁתִּי אֶל הַמֶּלֶךְ.
- בֶּן מִי אַתָּה הַנַּעַר ?
- בֶּן עַבְדְּךָ יִשַׁי בֵּית הַלַּחְמִי [5].
יְהוֹנָתָן חִיֵּךְ אֵלַי חִיּוּךְ מָלֵא אַהֲבָה כְּשֶׁשָּׁמַע אֶת תְּשׁוּבָתִי הַקְּצָרָה[6].
-----------------------------
1. שמואל א יז נב-נג.
2. שם שם נה-נז.
3. שם טז כא-כג.
4. שם טז יג.
5. שם יז נח.
6. שם יח א.






מאמרים נוספים מעלון פרשת פקודי תשע"ט:
ישראל בכל מסעיהם - הרב דב ביגון
הוי דן כל מפלגה לכף זכות - הרב שלמה אבינר
נקיות - הרב יורם אליהו
איך להנציח אדם שנפטר? - הרב ליאור אנגלמן
בדיחידוש לפרשת פקודי - הרב יואב מלכא
שכינה במקדש - הרב דוד לנדאו
סוד העיבור - הרב חגי לונדין

הצטרפות לרשימת התפוצה
לקבלת העלון ועדכונים מערוץ מאיר מידי שבוע במייל הירשם כאן: