פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > המטרה מקודשת ע”י האמצעים / המרחב הזוגי

המטרה מקודשת ע”י האמצעים / המרחב הזוגי

לאחר שבוע” כשהגיעו יעקב ורונית” יעקב פתח את הפגישה ואמר בחוסר סבלנות: “כל השבוע אני מסביר לרונית שכל מה שאני טורח זה בשבילה” כי אני אוהב אותה והיא חשובה לי. אני מלא רגשות כלפיה ועושה המון בשבילה. אז אני לא מבין איפה הבעיה. מאז ומעולם” גברים עבדו קשה כדי לפרנס את משפחתם וקיבלו מהנשים הערכה גדולה. הפמיניזם של התקופה” בלבל את הנשים לגמרי וכל מה שיקבלו לא טוב להן”.
רונית הגיבה מיד:”יעקב! איך אתה אומר את זה” אתה יודע שאני מאד מעריכה את כל מה שאתה עושה. אני בסה”כ מתלוננת על מה שמאד חסר לי-אותך! אני חושבת שאתה צריך לקבל את הצורך הזה שלי כמחמאה” כי אני רוצה אותך…”. יעקב נראה מפויס והתנצל:”לא התכוונתי אלייך באופן אישי” סליחה. את באמת חשובה לי”.
“מרגש אותי לראות” עד כמה איכפת לכם זה מזה ובעז”ה” נשלים עתה את החוליה החסרה לכם”.
נראה לי שהמחמאה נעמה להם מאד. הם ישבו נינוחים ומצפים לשמוע ולקבל את ההבנה שחסרה להם.
אני רוצה לשאול אתכם. מה המטרה בחיים המשותפים שלכם? האם כדי להשיג מטרות חומריות או שהמטרה שיהיה לכם טוב ביחד” גם אם לא השגתם את כל המטרות?
“גם וגם”” ענו שניהם. “נכון”” אמרתי. שתי המטרות חשובות בחיים. השאלה איזו מטרה משרתת את המטרה האחרת? או איזו מטרה עיקרית ואיזו משנית?” שאלתי.
יעקב חשב רגע ואמר: אני אומר לך עוד הפעם. אני אוהב אותה ורק בגלל זה” אני עושה הכול בשבילה. אז ברור שהעיקר הוא שרונית תהיה שמחה ומרוצה.
“העיקר ששנינו נהיה שמחים ומרוצים”” הדגישה רונית.
“למה את מתכוונת במילה: שנינו?” שאלתי.
אני לא רוצה שירגיש שהוא רק משרת את הרצונות שלי. אני רוצה להרגיש חוויה של ביחד של שנינו.
“מה אתה אומר”? “למה לא? עוד יותר טוב” אם זה רק יהיה אפשרי…” אמר.
אני מבינה מדבריכם שעקב כל העיסוקים” אתם לא מוצאים זמן להתייחס ל”ביחד” שלכם. בחיי נישואין יש עיסוקים חומריים הכרחיים לקיום הפיזי שלנו כבני אדם. יש הכרח לעבוד כדי לפרנס” כדי שיהיה אוכל” ריהוט” מוצרי חשמל ביגוד וכד’. יש צורך לטרוח בגידול ילדים הפיזי” הנפשי והרוחני. יש צורך לעמול על סדר וניקיון וכן הלאה” צרכים רבים מאד שלא מותירים פניות פיזית ונפשית לשאול מתוך מה אנחנו פועלים?
לפני תחילת כל המרוץ הזה” לפני החתונה (ורצוי גם אחריה)” בני זוג מסמנים את המטרה שכל מעשיהם יהיו מתוך הביחד הזוגי. כל מה שבני הזוג פועלים בחייהם” הם לא בשבילו או בשבילה” אלא ביצירת מרחב זוגי שכל אחד מהם תורם את חלקו” למען הביחד שזו יצירה חדשה” המורכבת משניהם ושייכת רק להם.
לדוגמא: שניכם מכינים את צורכי השבת ביום שישי וחילקתם את התפקידים ביניכם” כך שכל אחד ממלא את מה שסוכם. ייתכן שצורכי השבת יהיו עשויים על הצד הטוב ביותר והתוצאות יהיו משביעות רצון. באופן הזה” שניכם פועלים כמשרתים את צורכי השבת. העיקר הן התוצאות ואתם האמצעים לקבלתן. אפשר יהיה להחליף אתכם באנשים אחרים שיבצעו את המטלות. לעומת זאת” מרחב זוגי מהנה נוצר” כאשר תוך כדי עשיית המטלות” אתם שואלים ומתעניינים זב”ז” מחמיאים זל”ז תוך כדי התייחסות ליכולות הייחודיות. אתם קשובים למצבי הרוח / לתחושות העומס / העייפות וכד’ ומציעים את עזרתכם אם אפשר” או שעוצרים לרגע ויוצרים ביחד סדרי עדיפויות אחרים שיקלו על כל אחד מכם. כך שאולי לא תמיד התוצאות יהיו כפי שרציתם. אבל מה שוודאי” שיצרתם מרחב זוגי אינטימי שלכם” תוך כדי העיסוקים הרבים ההכרחיים. יצירת המרחב הזוגי” היא העיקר בחיי הנישואין שדרכו ומתוכו” ניתן למלא את השליחות האלוקית” בבניית עם ישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן