ערוץ מאיר

באהבה ובאמונה

כל הנושאים
פרשה קודמת: כי תצא
פרשה נוכחית: כי תבוא
פרשה הבאה: נצבים
 


חֶרֶב גָּלְיָת

הרב שלמה אבינר

מְגִלַּת דָּוִד 18
בְּחַסְדֵי ד' פָּגַעְתִּי בְּגָלְיָת בְּמִצְחוֹ [1], וְהוּא נָפַל הָמוּם. עוֹד כַּמָּה שְׁנִיּוֹת הוּא יִתְעוֹרֵר, וְעָלַי לַהֲרֹג אוֹתוֹ לִפְנֵי כֵן בִּמְהִירוּת הַבָּזָק.
יֵשׁ לִי רַק אֶפְשָׁרוּת אַחַת, וְהִיא: לָקַחַת אֶת חַרְבּוֹ וְלַחְתֹּךְ אֶת רֹאשׁוֹ. אֲבָל הַחֶרֶב סְגוּרָה בְּלוּלְאוֹת הַשִּׁרְיוֹן מִכָּל צַד, וְאֵינִי יוֹדֵעַ כֵּיצַד לְשַׁחְרְרָהּ. בְּנוֹסָף, לְיָדוֹ עוֹמֵד נוֹשֵׂא הַמָּגֵן שֶׁלּוֹ [2] וְהוּא וַדַּאי לֹא יְאַפְשֵׁר לִי לַעֲשׂוֹת דָּבָר.
הוּא נִגַּשׁ אֵלַי וְהִצִּיג אֶת עַצְמוֹ: שְׁמִי אוּרִיָּה הַחִתִּי, אִם תִּתֵּן לִי לְהִנָּשֵׂא לְבַת יִשְׂרָאֵל, אֲגַלֶּה לָךְ אֵיךְ מְשַׁחְרְרִים אֶת הַחֶרֶב. מָה דַּעְתְּךָ ?
זוֹ בַּקָּשָׁה נוֹרָאָה וַאֲיֻמָּה. אֲבָל גּוֹרָלוֹ שֶׁל כָּל עַם יִשְׂרָאֵל מוּטָל עַל כַּף הַמֹּאזְנַיִם.
הָיָה לִי שַׁבְרִיר שֶׁל שְׁנִיָּה לְהַחְלִיט, וְהִסְכַּמְתִּי. אוּלַי זוֹ הָיְתָה טָעוּת?! עָמַדְתִּי בְּהַבְטָחָתִי, וְאַחֲרֵי שֶׁהִתְגַּיֵּר נָתַתִּי לוֹ יַלְדָּה קְטַנָּה בַּת שֵׁשׁ, בְּשֵׁם בַּת שֶׁבַע בַּת אֶלִיעָם [3].
אוּרִיָּה הַחִתִּי סִמֵּן לִי שֶׁחוּטֵי הַשִּׁרְיוֹן קְשׁוּרִים בְּכַף רַגְלוֹ שֶׁל גָּלְיָת. מִיָּד פָּתַחְתִּי אֶת הַשִּׁרְיוֹן, שָׁלַפְתִּי אֶת הַחֶרֶב וְעָרַפְתִּי אֶת רֹאשׁוֹ [4].
נָשַׁמְתִּי לִרְוָחָה. הַפְּלִשְׁתִּים רָאוּ שֶׁמֵּת גִּבּוֹרָם וּבָרְחוּ עַל נַפְשָׁם [4].
כָּל עַם יִשְׂרָאֵל נָשַׁם לִרְוָחָה. בָּרוּךְ ד' שֶׁעָשָׂה לִי נֵס [5].
---------------------------
1. שמואל א יז מט - נ.
2. שם שם מא.
3. שמואל ב יא ג.
4. שמואל א יז נא.
5. מעשה אוריה החיתי: מדרש מובא בפירוש מהר"ם אלשיך לשמואל ב יג. ובפירוש של רבי שמואל לאיניאדו לשמואל א יז נ. ובפירוש הרי"ף על עין יעקב, סנהדרין קז א. ילקוט מעם לועז שמואל א יז נ. שמואל ב יא ג.


הצטרפות לרשימת התפוצה
לקבלת העלון ועדכונים מערוץ מאיר מידי שבוע במייל הירשם כאן: