פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > אין דתיים נורמליים

אין דתיים נורמליים

יישוב לדתיים נורמליים מצהירה מודעה בראש חוצות וקוראת לכל מי שמעוניין להצטרף. יצר הנדודים שלי נדלק ברגע” ובמשנהו כבה” כנראה לא אוכל להצטרף. מביך לומר אבל עם יד על הלב – אני דתי לגמרי לא נורמלי. ואחרי שסיימתי להצטער על שהפסדתי מגורים ביישוב שהאוכלוסייה שלו דווקא מרתקת אותי” חשבתי לעצמי בצער שאם ועדת הקליטה תתעקש על דתיים נורמליים” היישוב הזה עלול להישאר ריק מדתיים” כי אני בכלל לא בטוח שיש דבר כזה דתיים נורמליים. “דתי” ו”נורמלי” הם כמעט אוקסימורון” הגדרתי לעצמי כבר מזמן. ואני יודע” די במשפט הזה כדי לשכנע שאני לא נורמלי.
דתי נורמלי הוא שפוי ורציונלי” כך על פי כותבי המודעות. אפשר להבין את הלוגיקה שלו. הוא לא קיצוני” הוא לא הזוי” רוח משיחית מדי ומחויבות הלכתית יתרה לא מטריפות את דעתו. מרוב “דעת תורה” לא איבד את הדעת. הוא לא הוזה הזיות” הוא נורמלי.
אני מניח שדתי נורמלי לומד פרשת שבוע עם הרש”ר הירש שהיה רב גדול” משכיל ו”נורמלי”. צר לי לאכזב” אבל הרש”ר הירש עצמו מגדיר לאורך כל פירוש התורה שלו את המציאות היהודית כלא נורמלית. לא נורמלי שיצחק ייוולד להורים קשישים” לא נורמלי שתמיד יהיו אמותינו עקרות וייפקדו על סף ייאוש. לא נורמלי שהגאולה תבוא דווקא על ידי אדם כבד פה וכבד לשון שהדבר האחרון שיעלה על דעתו הוא להנהיג עם שלם אל חירותו. לא נורמלי שיעקב ינצח מלאך. לא נורמלי שיתרחשו ניסים” ולשיטתו” כל הלא נורמלי הזה נועד לחייב אותנו להפסיק להיות כל כך נורמליים” להפסיק לחפש פתרון לכל השאלות ברציונל האנושי הצר” יש מעל ומעבר” יש אלוקות בעולם.
אני מניח שביישוב לדתיים נורמליים יש בית כנסת” ומדברים שם אנשים אל השמים. אני מניח ששם מנענעים בארבעת המינים לכל רוחות השמים. מן הסתם הדתיים הללו מניחים תפילין” דווקא שחורות” דווקא מרובעות” דווקא מבהמה טהורה” הרי אפילו דתיים נורמליים טבעוניים מניחים תפילין מעור של בהמה גסה. הדתיים הנורמליים הללו גם עורכים ברית מילה לילד בן שמונה ימים” פודים אותו מן הכוהן בהיותו בן שלושים יום” מנשקים מזוזה שמגולגלים בה פסוקים על אמונה ועול מצוות ופדיון פטר חמור. מה יש לומר” ממש נורמליים…
ופתאום שמתי לב” ששם היישוב כשם אחת מאבני החושן” האבן הראשונה בטור השלישי” כנגד שבט דן שממנו יצא שמשון” שהדבר האחרון שאפשר לומר עליו הוא שהיה דתי נורמלי. ואגב” להתהלך במקדש ככהן גדול” כשאבן הלשם ועוד אחת-עשרה אבנים נוספות על החזה” להקטיר קטורת ועוד כהנה עבודות” עם יד על הלב” זה נראה לכם נורמלי?
אין מנוס מלומר” הסיפור שלנו לא נורמלי” ואי אפשר להסביר אותו במסגרת הצרה של הרציונל האנושי” האמונה היהודית וקיום מצוותיה תמיד שואפות לפתוח את ההיגיון האנושי הצר אל האין-סוף האלוקי שאין לתחום בתבניות ריאליסטיות קצובות.
אבל אין מה לומר” הפרסומאי הצליח בענק” אתגר את כולנו” ואני שמח לתרום את חלקי למסיבה” אולי גם בזכות הדברים שלי ייבנו עוד כמה יחידות בלשם שבשומרון” מקום מקסים אגב” ואיזה כיף שדתיים נורמליים גרים בשומרון ובטוחים שזה נורמלי.
יישוב מיוחד” “לשם”” מקום לא נורמלי לאנשים לא נורמליים שבטוחים שהם נורמליים.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מיוחד לפסח: זה לא אנחנו, זה הוא!
Shape-2
זה לא אנחנו
זו לא חוכמה
Shape-2
machon
איך מאהיבים את פסח על הילדים? הארה מיוחדת מאת הרב ליאור אנגלמן
Shape-2
Symbolic of Jewish holiday Pesah
איך להנציח אדם שנפטר?
Shape-2
machon
Shape-2
machon
הטעות הקריטית של מבקשי העגל
Shape-2
machon
תורת המשחקים
Shape-2
machon
מחשבות אחרי לכתו של עמוס עוז
Shape-2
machon
תלונות – לא מה שחשבנו
Shape-2
machon
אין דתיים נורמליים
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן