פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > ההתנסות בהבנות בקשר זוגי בנישואין

ההתנסות בהבנות בקשר זוגי בנישואין

דפנה ויקיר הגיעו לפגישה והחלו מיד להסביר מדוע הניסיונות שלהם לתת מעצמם לקשר הזוגי” עלו בתוהו. שמתי לב” שכל אחד מטיל על השני את האחריות ועוד יש לו דרישות ממנו. היה ברור שהם עדיין נתונים במאבקי כוחות. הם לפחות רוצים ומנסים לתת מעצמם גם אם עדיין לא מצליחים” חשבתי לעצמי. שאלתי: “מה לדעתכם גורם למאבק ביניכם?”
דפנה ענתה: “הוא כאילו הצדיק ואני צריכה לעמוד בציפיות שלו. אני לא מוכנה לזה. הוא צריך לקבל אותי כמו שאני עכשיו. אני באמת רוצה להשתנות ולהיות יותר נעימה” אבל הוא צריך סבלנות. חוץ מזה” שיראה את הכוונות הטובות שלי…”. ביקשתי מיקיר להגיב לדפנה. הוא התבונן בה ארוכות. “כן. ברור לי שכוונותיה טובות. אך מעשיה אינם רצויים…” לשמע דבריו אלה” התפרצה דפנה” כשהיא צועקת תוך כדי בכי: “די כבר עם הציניות הזאת שלך! אתה פוגע בי כל פעם מחדש! אני באמת רוצה לתקן ואתה מוריד לי את המוטיבציה… אין לי כוחות יותר!”. חיכיתי עד שנרגעה מהבכי ושאלתי את יקיר “איך אתה מרגיש עם התגובה של דפנה?”
יקיר נאנח ואמר ” מצטער. אני לא מושלם. טעיתי בהתבטאויות שלי כלפיה. הציניות באמת מיותרת. התעלמתי מהכוונות הטובות שלה. את רואה דפנה? אני לא צדיק. כנראה שלשנינו יש מה לתקן…” לאחר מכן” יקיר התכנס בעצמו ושתק.
פניתי לשניהם: שימו לב מה קרה כאן עכשיו: כשכל אחד מכם מקשיב בכנות לשני ואחר כך לעצמו” אתם מגיעים לתובנות חדשות. זה לא קורה כשאתם מגיבים בצורה אינסטינקטיבית. לפחות לא עכשיו בשלב שלכם. הגעתם לכאן כדי ליצור שינוי. מה אתם רוצים לקחת אתכם היום?”
יקיר אמר:”אני רוצה להפסיק להגיב בהערות ולראות את הכוונות הטובות שלה”. דפנה הרימה את עיניה בהפתעה: “הלוואי. זה החלום שלי…”. אמרה ופנתה ליקיר: ” אני ממש רוצה לדבר בצורה נעימה יותר… אבל מה אני צריכה לעשות בשביל זה? זה לא מצליח לי.
“תשאלי את יקיר” כיצד הוא רוצה שתפני אליו”” הצעתי.
“יקיר” מה מפריע לך באיך שאני פונה אליך?” ביקשתי ממנה שתנסה לחזור על השאלה באופן חיובי. לאחר מספר ניסיונות אמרה: “יקיר” אני רוצה לדעת” כיצד יהיה לך נעים שאפנה אליך?”. יקיר נראה מרוצה: “כמו שאת פונה אלי עכשיו” זה נעים לי. את נותנת הרגשה שאת מתחשבת בדעתי ושיש לי מקום אצלך”.
שאלתי את יקיר: “איך היית רוצה שדפנה תבקש ממך להדיח כלים למשל?” יקיר חייך ואמר: “אם את רוצה שאדיח כלים” תגידי שאת רוצה שאדיח ותשאלי אותי אם זה מתאים לי באותו הזמן” בלי להחליט בשבילי. חשוב לי שתכבדי את התשובה שלי” גם אם זה לא כמו שאת רוצה”.
דפנה הנהנה בהסכמה: “מבטיחה להשתדל. אתה יודע שזה לא יקרה מיד” אבל אנסה עד שאצליח. אצטרך את התמיכה והעידוד שלך.” אמרה ושתקה ארוכות.
פניתי ליקיר” שנראה מהורהר. “איך אתה מרגיש?”
זה מחזיר אותי לתקופת ההיכרות עם דפנה” שכל הזמן דיברנו והתרגשנו. דיברנו ברגש והסתכלנו לנשמה… עכשיו אני מאמין” שנצליח בעתיד לחזור למה שהיה אז בינינו”.
“מדבריך אני מבינה שאתה מצליח לא רק לראות את הכוונה שלה” אלא גם להרגיש את דפנה.”
“כן….נכון. עכשיו אני מבין שכשאנחנו משתפים ברגשות” נראה לי” ששנינו מבינים מה עומד מאחורי המעטפת של המילים”.
“נכון . אני מסכימה. כשאתה מסביר לי בסבלנות” אני גם מבינה אותך וגם מרגישה שאיכפת לך ממני וזה מרגיע אותי.” אמרה דפנה.

בסיכום הפגישה אמרתי:”ההתנסות שחוויתם” היא הדרך המעשית של העיקרון שדיברנו בפגישה הקודמת. בהתנסות הזאת” כל אחד מכם ניסה לראות את נקודת המבט האחרת” על ידי שאלה ונתינת מקום. זו הכוונה בנתינה לקשר הזוגי” כעניין מרכזי של שניכם. זה הקשר הנשמתי שבו ריבונו של עולם קשר ביניכם. כל הקשיים הללו” הם קשיים של חיבור וצמיחה משותפת.
במבט כזה ובאמונה” בעזרת ה’ – עלו והצליחו”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן