פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > איך בוחרים רב לקהילה?

איך בוחרים רב לקהילה?

לפעמים זה קורה באופן טבעי” יש דמות אחת בקהילה שמאירה ומחממת את הקהילה בחום בריא של תורה” ופשוט מתבקש שתוביל את הקהילה למקומות טובים.
ולפעמים יש כמה כאלה” ראויים” ובוחרים בין טוב לטוב” בעדינות” בלי לפגוע ובלי שישיג איש את גבול רעהו. ובחכמת הרב הנבחר לא ינהג כשֶמש שמייתרת באורה את כל כוכבי הלכת” ובענוותנותו ישמח באורם של כל הכוכבים כולם.
אבל יש שהבחירה מורכבת מזה” אין מועמד מבין חברי הקהילה” מוקמת ועדה לאיתור רב” היא פוגשת רבנים רבים” עד שמזקקת מתוכם כמה מתאימים. ומרגע זה” בהרבה קהילות” מתחיל מנהג שלתחושתי מושפע מתוכניות הריאליטי בטלוויזיה. בזה אחר זה מוזמנים המועמדים האחרונים לשבת בקהילה” במהלך השבת כל אחד מהם יתבקש להציע את מרכולתו לרבים” לבחור את הדרשה שתזכה אותו בקולות הצופים. וכשייגמר מצעד מלכות היופי (“יופי של שיעור”” “יופי של תשובות”” “איזה יופי הוא מדבר”) יוצבו קלפיות לבחירות חשאיות” יוכרז המנצח ופירורי קונפטי יצנחו מן השמים.
אמת” הגזמתי קצת” אני יודע” ובצדק יאמרו האומרים” הרי זו בחירה הרת גורל” רב לקהילה” לא פחות ממציאת זיווג” והבחירה הזאת צריכה לתת ביטוי לדעות מגוונות שקיימות בציבור. ואף על פי כן אני מרגיש שהדרך הזאת לא מתאימה” לא מכבדת את התורה וגם לא נכונה לנפש הבוחרים. אף שאני סבור שבאמת כל הציבור צריך לומר את דברו” וברור לי אפילו שאי אפשר לבחור רב ברוב אקראי” צריך רוב מובהק לרב מובהק” ובכל זאת” לא כך.
לענ”ד “ועדה לאיתור רב” צריכה להביא לציבור מועמד אחד ותו לא. לגביו בלבד יש להצביע בשאלה האם יש התאמה בינו לבין הציבור. אם אכן כך” יש לברך על המוגמר” ואם אין זה כך יש להביא מועמד אחר. אחד בלבד. נכון” יכול להיות שיש טוב מן הרב הראשון שמצא חן” תמיד יתכן טוב יותר” אבל אין לדבר סוף” גם השני” השלישי או הרביעי – מי ערב לנו שאין טובים מהם?
הרי כך ממש ברור לנו שנאמר לאדם שמחפש בת זוג” מעשה הרה גורל לא פחות: אל תצא עם שתיים במקביל” בטח לא שלוש. זה לא הוגן כלפיהן” זה לא נכון גם בעבורך. צא עם אחת. רק אחת. תתמקד בה. היא האופציה היחידה. לא יצליח” לך הלאה. כך גם באשר לבחירת רב – אחד בלבד. תתמקדו בו. לא יתאים” לכו הלאה. יתאים? מזל טוב.

תגיות: בחירת רב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מיוחד לפסח: זה לא אנחנו, זה הוא!
Shape-2
זה לא אנחנו
זו לא חוכמה
Shape-2
machon
איך מאהיבים את פסח על הילדים? הארה מיוחדת מאת הרב ליאור אנגלמן
Shape-2
Symbolic of Jewish holiday Pesah
איך להנציח אדם שנפטר?
Shape-2
machon
Shape-2
machon
הטעות הקריטית של מבקשי העגל
Shape-2
machon
תורת המשחקים
Shape-2
machon
מחשבות אחרי לכתו של עמוס עוז
Shape-2
machon
תלונות – לא מה שחשבנו
Shape-2
machon
אין דתיים נורמליים
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן