הקב”ה אומר ליעקב בבאר שבע לרדת למצרים” ככתוב “אל תירא מרדה מצרימה כי לגוי גדול אשימך שם” אנכי ארד עמך מצרימה ואנכי אעלה גם עלה” (בראשית מו ג” ד). ואכן” יעקב ומשפחתו ירדו למצרים שבעים נפש ככתוב “ויהי כל נפש יוצאי ירך יעקב שבעים נפש” (שמות א” ה) ויצאו ממצרים כעם” כדברי פרעה: “הנה עם בני ישראל רב ועצום ממנו” (שמות א” ט). ירידתו של יעקב אבינו היא ירידה לצורך עליה” לצורך הולדת האומה הישראלית. ואם יעקב היה מסרב ח”ו” אומרים חז”ל” היה ראוי לירד בשלשלאות של ברזל (אזיקים)” ובמקום זה ירד בעבותות של אהבה. כדברי ר’ יוחנן (שבת פט” ב): ראוי היה יעקב אבינו לירד למצרים בשלשלאות של ברזל אלא שזכותו גרמה לו ככתוב “ואמשכם בעבותות אהבה” (הושע). הירידה לא היתה רק כדי שהאומה תיוולד במצרים” אלא גם שנסתגל לעמוד בגלות ובקשיים” בלא לאבד את צביוננו וייחודנו גם במצבים היותר קשים” כפי שיעקב אבינו נשאר נאמן לאמונתו גם במצרים” ככתוב “תתן אמת ליעקב”” ו”מעשה אבות סימן לבנים” (עין איה קמז)
נכון לעכשיו” דורנו דור התחיה העולה לאחר גלות ארוכה של אלפיים שנה” עדיין מצוי בקשיים גדולים. חלקים בעם ישראל התרחקו מהשורשים” איבדו את זהותם ושייכותם לעם ישראל והתוצאה – התבוללות גדולה ומשברים רוחניים ומוסריים. תאים משפחתיים נהרסים עם כל הסבל הכרוך בזה לבני המשפחה.
התיקון לירידה הכואבת הזאת הוא לעלות בעבותות של אהבה” כהדרכתו של מרן הרב קוק זצ”ל” שדורנו מוכשר וראוי לשוב באהבה ובעין טובה כעינו של אברהם אבינו.
זכינו בע”ה שהוקם מכון מאיר לפני כ-45 שנה במטרה לקרב את ישראל בעבותות של אהבה. השבוע התכנסו אלפי בוגרי מכון מאיר בירושלים למפגש מרומם ומרגש ובתחושת שליחות להכפיל את פועלו של מכון מאיר ולהגדיל את אור האהבה והאמונה בישראל ובעולם כולו.
היו שותפים למבצע ‘מכפילים את מכון מאיר’ ובזכות זאת תבורכו מן השמים
המברך בברכה המשולשת באבה רבה