פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > מעשה בראשית הגדול

מעשה בראשית הגדול

מעשה בראשית הוא המעבר מהגדלות העליונית אל קטנות העולם” המעבר מהבורא אל הנברא. אנשים רגילים לחשוב” על פי הסתכלותם החומרנית” שהקטנות היא אמת ולא הרוממות האידיאלית. כדי להבין דברים אלה אל נכון” יש צורך בהרבה חינוך לגדלות רוחנית ולקדושה ולטהרה. אין לנו רשות למדוד את הנצח במושגים של זמן” למדוד את הגדלות בקטנות.
לפעמים מזכירים התנגשויות בין התורה להתחדשות המדע. וכי התפתחות המדע אינה מעשה ד’?! מעשה ד’ הולך ומתגלה גם בכל ההתפתחות המחשבית האינטלקטואלית והאידיאליסטית” עם ודרך כל סיבוכיה וצרותיה. ד’ לא עזב את הארץ. יש ביטוי של אריסטו: המדע הולך וגדל” הולך וגדל ונפגש עם הנצח. וכן ביטוי בשם פרופסור פרנקל ז”ל – שהיה ירא שמים ובעל שם עולמי במדע: “המדע הולך ומתגדל” הולך ומתדבק באמונה”.
לבחור ששאל על הסתירות בין תורה למדע” השבתי בקיצור: לא כל מה שאומרים בשם המדע זה מדע” וגם לא כל מה שאומרים בשם התורה” זו תורה; לא כל אחד ראוי ודי מומחה כדי לדבר בשם התורה. שני הדברים צריכים להתברר לאמיתותם” ואחרי הבירור” רוב השאלות מתנדפות ממילא. אבל בכל זאת” ישנם דברים בודדים שבהם נשארת סתירה. לכן צריך להכיר שאמנם יש לנו כח הבנה שנתן לנו יוצר האדם” יש לנו חכמה ובינה שנתן לנו חונן הדעת” אבל עם כל זה” “מה אנו מה חיינו”. אנחנו אמנם חלק חשוב מאד” כמו שכתוב” “אשר יצר את האדם בצלמו” ” אבל אנחנו לא הכל. נכון שאת “הארץ נתן לבני אדם” ” אבל יש עוד מיליוני עולמות. הנהגת רבונו של עולם מקיפה את כל מרחבי המציאות הענקית הזאת” את כל העולמים ואת כל הדורות. “מלכותך מלכות כל עולמים וממשלתך בכל דור ודור” . הבירורים המדעיים שלנו” השייכים ל”הארץ נתן לבני אדם”” הינם חלקיים ויש להם מקום רק בתור חלק של מעשה בראשית הגדול.
לכן” בניגוד לגויים שהם “שכחי אלהים” ” אנו זוכרים את רבונו של עולם אשר מלכותו מקיפה את כל העולמים ואת כל הדורות” ובזה מתקרבים אנו יותר אל האמת” ואז יותר ויותר מתברר שהאמת המדעית שלנו אינה אלא אמת אנושית” זמנית וחלקית” לעומת האמת האלוהית שהיא נצחית וכללית .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן