פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > השפעת ההבדלים המשפחתיים בנישואין (א’)

השפעת ההבדלים המשפחתיים בנישואין (א’)

כששחר ומיה נכנסו לחדר” ראיתי זוג צעיר בשנות ה-25 בערך. הם נכנסו מחויכים” מלווים במילות חיבה והערכה הדדיים.
שחר” הוא הבכור במשפחה ברוכת ילדים. הוריו מפרנסים את המשפחה מתוך קשיים כלכליים. מאידך” ערכי פשטות” שמחת החיים ואהבת האדם” מורגשים באווירה המשפחתית.
בפגישה סיפר שחר שבעקבות המצב הכלכלי החליט שאצלו זה לא יקרה. הוא דמיין את עצמו כאדם מצליח” שמכלכל את משפחתו העתידית ברווחה. הדימוי הזה” יצר אצלו מוטיבציה להגיע להישגים גבוהים. כך קרה ששחר נעשה תלמיד מצטיין והתקבל לעבודה כמהנדס מתחיל” שגם שם עשה חיל.
מיה” בחורה שקטה וחביבה באה ממשפחה של אנשי אקדמיה. עקב כך” משפחתה נדדה במקומות שונים בעולם. מיה הייתה רחבת אופקים” אך הרגישה שחסרה לה פינה משפחתית חמה ויציבה.
כששאלתי כיצד הכירו” הוא חייך ואמר” שבשיחה מקצועית בין ראש הצוות שלו בעבודה” לבין אבא של מיה” עלתה הצעת השידוך. “כמובן שהתרגשתי מאד ומיד נעניתי. טוב לנו ביחד. אני יודע שאנחנו ממש נועדנו זה לזה… . מזווית העין ראיתי” שמיה מהנהנת לאישור דבריו והוסיפה:” יש בינינו תקשורת טובה. אנחנו אוהבים לשתף זא”ז בחוויות היום יום שלנו…”. אז לשם מה באו אלי? לא הבנתי. שחר הרבה לדבר ולהראות עד כמה הם מאושרים ביחד” באופן שנראה לי מוגזם. כשמיה רצתה לומר משהו” הוא כבר סידר את הדברים” באופן שהכל טוב. נראה היה לי שחשוב לשחר להוכיח עד כמה הכל בסדר ביניהם. שיערתי” שאולי הוא חרד באופן לא מודע” שמא יש ביניהם בעיה כל שהיא ולכן הוא טורח להוכיח שהכל טוב.
ככלל” כשמישהו דבק בגרסתו באופן מוגזם” זהו בעיני רמזור אדום שאומר לעצור ולבדוק” מה קורה באמת באותה גרסה.
לבסוף אמרתי:”אני שומעת מכם שיש לכם זוגיות מדהימה” אז מה מטרת בואכם אלי?”
הם הביטו זה בזה כשואלים” מי יתחיל לדבר. שחר היה נראה קצר רוח והתחיל לספר: “הכל טוב. באמת… אין בינינו שום בעיה. אבל אמרו לי להגיע אליך” כדי לבדוק למה אני כל הזמן עם כאבי ראש. חייכתי ואמרתי:” אני הרי לא רופאה… איך זה קשור אלי?” שחר אמר ברצינות” שזה בדיוק העניין. “אתחיל מהתחלה. אני מאושר עם אשתי” עם העבודה שלי ואפילו מקבל משכורת טובה… אלא ש… כחודשיים לאחר החתונה” התחילו להופיע אצלי כאבי ראש קשים. החסרתי ימים רבים מהעבודה” כי הייתי צריך לשכב בבית בחדר חשוך עם שקט מוחלט ועם משככי כאבים. עשיתי את כל הבדיקות הנדרשות והכל בסדר. ..” מיה הוסיפה:”יש לאמא שלי חברה רופאה שהעלתה כיוון של בעיה רגשית וזו הסיבה שהגענו אליך”. שאלתי את מיה אם ניסו טיפול בשיטות הוליסטיות. היא השיבה שהיא מרגישה” שלמרות האהבה הגדולה שביניהם” היא חשה באופן לא ברור” שמשהו לא בסדר ביניהם ולכן הם מגיעים אלי.
“אני מרגישה ששחר לא באמת איתי. אמרה מיה. “יש לי תחושה שהוא לא מרגיש נוח איתי ורוב הזמן הוא להוט להוכיח עד כמה הוא יודע ועד כמה הוא בסדר” כך שגם עושה דברים על דעת עצמו” מבלי לשתף אותי. זה מפריע לי” כי זה לא שחר האמיתי שהכרתי. אני מרגישה בודדה ובכלל” בתקופה האחרונה עם כאבי הראש שלו” הפכתי למטפלת שלו… אני מוכנה לעזור לו” אבל משהו לא תקין קורה בינינו ולא יודעת להסביר. לכן הצעתי שנגיע אליך…” אמרה בעצב ונשמה לרווחה” כמי שהורידה מעליה עול נפשי כבד..
עתה” גם שחר הסכים עם מיה ומכאן החל מסע ותהליך” של גילוי ושינוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן