פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > לכם נתתי את הארץ לרשת אותה

לכם נתתי את הארץ לרשת אותה

קודם הכניסה לארץ מצוה השי”ת את משה להזהיר את ישראל “כי אתם עוברים את הירדן אל ארץ כנען והורשתם את כל יושבי הארץ מפניכם” (מדבר לג נא).
רש”י מסביר: כך אמר להם משה – כשאתם עוברים את הירדן ביבשה על מנת כן תעברו” ואם לאו באין מים ושוטפין אתכם. דהיינו” עליכם לזכור את המטרה שבשבילה אתם חוצים את הירדן – כיבוש כל הארץ והורשת כל יושביה – ואם לא תעשו כן “ואם לא תורישו את יושבי הארץ מפניכם” והיה אשר תותירו מהם לשכים בעיניכם ולצנינים בצדיכם וצררו אתכם על הארץ אשר אתם יושבים בה” (במדבר לג נה).
מסביר רש”י: והיה” אשר תותירו מהם יהיו לכם לרעה” יהיו ליתדות המנקרים עיניכם” ויגרמו לכם להיסגר ולכלוא את עצמכם מאין יוצא ומאין בא. ואור-החיים הקדוש מוסיף: לא יסתפקו בארץ שיושבים אלא ירצו גם את חלק הארץ שאתם יושבים בה.
נכון לעכשיו” אנו רואים בחוש כיצד דברי רש”י והאור-החיים הקדוש מתממשים לנגד עינינו. כיצד אויבינו אינם מסתפקים במה שיש להם אלא תוקפים אותנו ורוצחים בנו” כאשר מטרתם לנשל אותנו מכל ארץ ישראל. גורמים לנו להסתגר ביישובינו ובבתינו בתוך חדרי בטחון ומרחבים מוגנים” למרות שיש לנו הצבא החזק ביותר במזרח התיכון.
כיצד הידרדרנו למצב נורא שכזה” וכיצד נצא ממנו מחוזקים?
היתה זו ההסכמה של מנהיגינו מאז קום המדינה לחלק את הארץ בינינו ובין עם זר” שנבעה מחוסר ידיעה והבנה מה היא המשמעות של שיבת העם היהודי ותחייתו במלוא אורך ורוחב ארצנו” כפי שהובטח לנו על ידי הקב”ה באמצעות נביאיו מאז ומקדם. שרק באופן כזה נוכל למלא את תפקידנו ההיסטורי להיות אור לגויים” שרק מציון ומירושלים תצא תורה ואורה לעולם כולו. אי הידיעה וההבנה הזאת שהביאה להתקפלות” בהסכמה ובשתיקה” מארץ ישראל על גבולותיה התנכיים” היא שהביאה אותנו לאן שהגענו.
עלינו ללמוד להכיר ולזכור תמיד שההבטחה האלוקית והצו האלוקי “והורשתם את הארץ וישבתם בה” כי לכם נתתי את הארץ לרשת אותה” (במדבר לג-נג) יש לה תוקף בכל הדורות – כדברי הרמב”ן אביהם של ישראל – ובפרט בדורנו זה” דור התחייה. עלינו להודיע ולהכריז בקול גדול לעצמנו ולעולם כולו” ובפרט לאויבינו הבאים לכלותנו כי ארץ ישראל כולה שלנו היא כדי להיטיב לכל האנושות” ולהיות שלמים עם זה.
כי כאשר אדם ועם שלמים עם עצמם” יש להם הכוח והיכולת לעמוד מול אויביהם” שבסופו של דבר אף ישלימו עמם.
ורק מתוך ש”ה’ עוז לעמו יתן – ה’ יברך את עמו בשלום” ואין עוז אלא תורה וגבורה. כך נוכל לעמוד איתן כנגד הבאים עלינו ונמשיך לצמוח” לפרוח ולהניב את הפרות המתוקים שלנו לעולם כולו” מתוך ארצנו וירושלים בירתנו” עיר קודשנו.
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן