פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > שמע ישראל” הכותל כותלנו” הכותל אחד

שמע ישראל” הכותל כותלנו” הכותל אחד

שמע ישראל” הכותל שלנו” הכותל אחד. עד עכשיו היה לנו כותל אחד” מעתה יש לנו שניים. עד עכשיו היה לנו כותל טהור” קדוש” שיא הרוחניות הישראלית. מעתה יש לנו כותל נוסף לא כהלכה” לא כדין” לא כמסורת” לא כצניעות. עד עכשיו היה לנו כותל אחד” של עם אחד” בו נפגשו חרדים ודתיים” תיירים וישראלים” חילוניים ומסורתיים” חיילים ואזרחים. מעתה יהיה לנו כותל נוסף בשביל פורשים מהמסורת” פורשים מהאומה” פורשים מאחווה.
והשכינה בוכה” והאומה בוכה.
ודאי שיש בעם ישראל גוונים שונים של יהודים. פרצופיהם שונים ודעותיהם שונות” רצונותיהם שונים ורגשותיהם שונים. אבל בכותל האחד התקיים: ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ. מעתה יתקיים : שני גויים בארץ.
לצה”ל יש אתרים אדירים לקיום טכסים” אך מפקדים רבים רצו שהם יתקיימו דווקא בכותל” במקום הקטן” הצנוע” הכשר” היהודי” הטהור” הקדוש. וצדקו. כי באמת כל יהודי בפנימיותו הוא קדוש. אמנם בפועל יש עדיין סיבוכים” אך בתוככי הנשמה” מתקיים: עם קדוש” עם טהור” עם מאמין. ואכן” הדבר התגלה בכותל” שבו כולם” מכל השיטות ומכל הדעות” קיבלו על עצמם להתנהג בטהרה ובקדושה” באותו מקום קדוש” הנמצא מול מקום מקדשנו.
מול מקום המקדש” נמצא מקדש מעט” אך זהו מקדש המעט הגדול ביותר שלנו.
והנה באו נמוכי קומה” מחפשי סנסציות” בעלי עיניים טרוטות” וחמדו להם כותל משלהם” ללא קדושה” ללא טהרה” ללא צניעות” ללא תורה. ובאו נציגי האומה והרכינו ראשם” וויתרו” והסכימו” מלבד שני גיבורים” מלבד שני צדיקים” מלבד שני חברי כנסת” אלקין ואריאל” א’ וא'” אשר בראש זקוף אמרו: לא! אין רפורמה! יש מסורת! יש דורי דורות! יש דורות נצח! ומחו נגד המחללים את הקודש פנימה! והצילו כבוד ישראל! וטיהרו אוויר ישראל!
עמנו הוא עם גדול” עמנו הוא טהור” עמנו הוא עם קדוש. אם לא היום” אז מחר” אם לא מחר” אז מחרתיים. אך היום בוא יבוא. והוא הולך ובא. ושום דבר לא יוכל לעוצרו.
הרבה דברים קשים עברו עלינו” והנה הם מאחורינו” ואנחנו פה. הרבה משברים עברנו” וקמנו ונתעודד. גם משבר זה יעבור.
הכותל יישאר לעד מקום של אמונה” מקום של תפילה תמימה” מקום של רוח פנימית טהורה” מקום אשר בו עם ישראל מתמלא אל אלוהיו אהבה” הכנעה” קדושה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן