פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > חשיבות ההקשבה פנימה: מאמר מאת מיכל וולשטיין

חשיבות ההקשבה פנימה: מאמר מאת מיכל וולשטיין

שאלה: איפה אני” מה המקום הייחודי שלי בתוך כלל ישראל?
התשובה הראשית שהיא מאירה את המחשכים מיד” היא שישוב האדם אל עצמו” אל שורש נשמתו ומיד ישוב אל הא-לוקים”) אורות התשובה טו)
” “עַצְמִי הִיא הַנְּשָׁמָה שֶׁהִיא עֶצֶם הָאָדָם כִּי עִקַּר עַצְמִיּוּת הָאָדָם מַה שֶּׁנִּקְרָא אֵצֶל הָאָדָם אֲנִי הוּא הַנְּשָׁמָה שֶׁהִיא עֶצֶם הַקַּיָּם לָעַד” (ליקוטי מוהר”ן כב)

ה’ מקפל בתוכנו את כל התכונות שאנו צריכים לתיקוננו ולתיקון העולם כולו. ומוריד אותנו לעולם הזה דרך תהומות השכחה. דרך הורים מסוימים ומקומות שבהם גדלנו. הוא מצייר בנו תפיסות” ומחשבות שבבוא העת יהוו את הבסיס לייעודנו ולתיקוננו. ומבפנים” הוא מכוון אותנו לאט לאט לכיוון כזה או אחר דרך הנטיות הפנימיות והרצונות שבתוכנו. לכל אחד יש תחומי עניין שונים” יש כשרונות שלעתים קוראים לנו לצייר” לשיר או לפתור תרגילי מתמטיקה… דרכם האדם מתקדם אל ייעודו” דרך המקומות הקוראים לו ללכת לכאן או לכאן. וכל עצירה” פחד” קושי” יקראו לו לתקן חלק מהמפריעים שבדרך” כמידות לא מתוקנות” תפיסות שגויות וכד’.
ההקשבה לעצמנו באמת” היא הדרך המובילה אל המקום שבו אנו אמורים להיות. ההקשבה כוללת” מה עושה לי טוב” מה נעים לי” לאן אני מתחבר יותר בתוך פסיפס המקצועות” ואפילו בפרטים היותר דקים. אם ניקח מישהו עם כשרון ציור” אז גם ה’מה לצייר’ יגיע מההקשבה פנימה” גם סוג הצבעים שמרגישים לו שלו יביאו אותו אל הדיוק המיוחד לו. ההקשבה פנימה היא עדינות של הקשבה לנשמה” ואפילו תזוזת התנועות שלו בבחירת הקווים” היא זו שמכוונת אותו לייעוד האישי והכללי שלו. ההליכה עם עצמנו מאפשרת לנו לפעול מהמקומות שבהם אנו טובים ומוציאה מאתנו טוב ללא מאמץ גדול. אלו המקורות שה’ בירך אותנו לתת.
כמו אותו ענף המבקש להפריח עוד ענף ועוד פרח שיצא ממנו” ובו ברגע הוא מרחיב ומפאר את העץ כולו” כך אנו. כאשר אנו חיים ומפתחים את עצמנו אנו מיד מפתחים את העולם כולו. ככל שהידיעה כי הפרט והכלל קשורים יחדיו מוטמעת בי” יתעצם בי הכוח לחיות. כי הכוחות הפנימיים החיים בי יקבלו לגיטימציה להעיז ולצאת” ותחושת השליחות שבכך תפעים את רוחי לעשות.
אותה בחורה אשר בחרה ללמוד אחיות” והיום מקבלת תינוקות בטיפת חלב ומאושרת כי הגשימה חלום שלה” היא גם אותה המביאה ברכה לעולם בחיוכה ובשמחה שקיימת בה מעצם היותה במקומה ממש. כך גם נהג האוטובוס החייכן וגם המטאורולוג שכל שבב מידע אוורירי מרגש אותו.
“בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכין אותו” (מסכת מכות) מאיפה הגיע אליו הרצון לילך בדרך זו או אחרת? מהפנים הפשוט ביותר שלו” אשר בו קיפל ה’ את הדרך שבה הוא צריך לילך… ככל שידע האדם להיות מדייק את עצמו למה שעושה לו טוב באמת (לא של ‘כייף'” ו’בא לי'” אלא של רצון פנימי) הוא יצייר את מה שנועד הוא לצייר בעולמו של הקדוש ברוך הוא. הוא יעסוק במה שהוא טוב בו” והוא יהיה טוב בזה באמת” כולם ישמחו בו והוא ‘יהיה ברכה’.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מה יכול לעזור לי להיות בשמחה?
Shape-2
machon
חשיבות ההקשבה פנימה: מאמר מאת מיכל וולשטיין
Shape-2
Ear Muff

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן