פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > מהתבצרות – לתובנות בנישואין

מהתבצרות – לתובנות בנישואין

(סיכום הפגישות בין אוריה ורונית)
תקציר:
בין אוריה ורונית (שמות בדויים)” פרץ משבר. אוריה טען כנגד אשתו” שהיא הפרה את ההסכמים שעליהם בנו את הזוגיות שלהם. מבחינתו” היא מתנהגת ומתלבשת בניגוד למה שסיכמו בטרם נישאו. ההקפדה של אוריה שהיא תעמוד בהסכמים” גרמה לה להתנגדות ו”לפריקת עול” מבחינתו. בשבוע שעבר ראינו שאוריה רצה להתבונן על הפער שנוצר ביניהם” ועל שינוי החשיבה מ”הסכמים” ל”רצונות משותפים”. רונית התמקדה ברצון לשים לב לצורך שלה” לשתף אותו כחבר ולהגיע יחד אתו להבנות משותפות.
אוריה ורונית” מייצגים זוגות רבים” שיש להם רצונות חיוביים וכוונות טובות לקשר אוהב ומכבד. אך מסתבר שבפועל בני זוג מוצאים את עצמם במאבקים סמויים ו/או גלויים ואושרם מהם והלאה. הבעיה היא שבדרך כלל כל אחד עסוק בהאשמת השני במצב המצוי ואינו מתפנה לבדוק את עצמו” כדי ליצור שינוי שיביא לקשר הרצוי.
במפגשים בדקנו” תוך כדי שהם נמנעים ככל הניתן מהאשמות וביקורת” מהם הגורמים הנפשיים שיצרו ביניהם מאבקים. תחילה הם הבינו שאוריה ראה בהסכמות שלפני הנישואין הסכם שרונית התחייבה עליו. כדי להיות רגוע” הוא זקוק להתחייבותה לכל הכללים המוגדרים מראש. רונית לעומתו” פירשה את ההסכמות כרצון משותף” מתוך ידיעה שזוהי השאיפה. היא ציפתה שהם יהיו יחד בתהליך והם יתמכו זב”ז בדרך למטרה.
במהלך הפגישות התבהרו אט אט המניעים הסמויים שגרמו לאוריה ולרונית להתבצר בעמדותיהם:
חינוכו של אוריה בבית הוריו היה נוקשה ודרש ממנו לעמוד בכללים מוגדרים” דבר שיצר בנפשו חרדה ובדיקה מתמדת אם הוא עומד בכללים. בנישואיו” הוא המשיך את ההרגלים הנוקשים שגדל עליהם ופירש את התנהלותו כמי שאחראי ודואג לקשר הזוגי. המודעות לחרדתו ולחינוכו הנוקשה” הביאה את אוריה להבנה ש”אחריותו” נובעת מחרדתו. לכן זו אחריות שבולמת ואינה מקדמת אותם. “אחריות” זו התגלתה כביטוי חיצוני לחרדותיו הפנימיות. הוא עבר תהליך ולמד להכיר את האחריות המקדמת” הנובעת מבחירה והסכמה משותפת.
רונית חוותה כפייה ביחסו של אביה כלפיה. בילדותה ניסתה לתמרן” כדי לא להיכנס לעימות עם אביה. היא ניסתה להתחמק ואפילו להסתיר ולשקר רק כדי שלא יכעס עליה” מתוך הצורך לחוש שהיא רצויה אצל אביה. היא ציפתה שבעלה ישלים את חסרונה וימלא את מקום אביה. מכיוון שבנישואין חוותה את בעלה כמו אביה” הוכפלה התנגדותה” לא רק כלפי ה”הסכם” אלא גם כלפי אישיותו. מתוך המודעות לכך זיהתה רונית את ההשוואה השלילית שיצרה בין בעלה לאביה. היא למדה להפריד בין שתי הדמויות” להרגיש שוויון ערך מול אוריה ולמדה לקחת מחויבות ואחריות ממקום בוגר” המביא לשיח מקרב.
אוריה ורונית זכו לדברים מספר:
” פיתוח מודעות” כיצד לזהות את הרגש שגורם להם לתחושות שליליות וכיצד להתייחס אליו ולנווט אותו. שניהם למדו כיצד לצאת ממצב של תגובה למצב של יוזמה.
” בירור המושגים כמו אחריות ותפקוד” שאפשרו להם ליצור יחסים ראויים ביניהם” כאיש וכאישה.
” אין להם יותר צורך בהסכמים. הם שמחים להיות שותפים בדרך שחלמו עליה ביחד לפני הנישואין.
על הפסוק: “בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות” (במדבר ח” ב) אומר רש”י – “שצריך להדליק עד שתהא שלהבת עולה מאליה”… כך מדליק אהרון הכהן את האור שמאיר מבית המקדש לעולם ומלואו.
בסיום הפגישות” אני מתפללת לבורא עולם” שיאירו ממקדשם הפנימי” כל אחד את ייעודו ותפקידו. תפקיד בני הזוג כתפקידו של אהרון” להדליק את הבית הזוגי” כדי להאיר לכל עם ישראל.
והלוואי! שהדלקתי את נרותיהם” באופן כזה” שתהא שלהבתם הגדולה עולה מאליה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן