פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > ארץ ישראל שלנו

ארץ ישראל שלנו

במלחמת העצמאות התקיים “תפּול עליהם אימתה ופחד” ” והגויים ברחו מאתנו. אנחנו לא גירשנו אותם. צריך להכיר בזאת גם אם הדברים נוגעים על גבול הפוליטיקה. לא נורא. גם זו תורת ד'” תורת מעשי ד'” נפלאות הפוליטיקה הנעשית איתנו בימים אלה. הרבה פעמים דנים בעניינים אלה בלי להתחיל להכיר את היסוד. לפעמים בני אדם מאותה אומה שגרה כאן באים אלינו בטענות שהם בעלי בית על חברון” ואפילו על מערת המכפלה. הם בעלים על קברו על אברהם אבינו” הסבא שלנו” כי קברו שייך גם לבנו ישמעאל” לכן הוא שייך להם. הם טוענים שזה צודק” הגיוני ואנושי מאוד. אבל באותו מקום בו נמצא אברהם שלנו” יש גם את יצחק אבינו. מה יש להם לומר על כך!? והרי יש חילוק בין יצחק לבין ישמעאל. היחסים ביניהם לא היו כל כך תקינים. על כל פנים הם טוענים שהכל שייך להם. אז הדברים צריכים להתברר. איפה? בבית משפט הבין לאומי בהאג?! שם נדון על מקום הקבורה של הסבתות שלנו שרה” רבקה ולאה?! של הסבים שלנו אברהם יצחק ויעקב?! פתאום אותם גויים נהפכו ל”מחותנים” שלהם?! יש מקום להזכיר מידי פעם את הדברים הפשוטים והברורים האלה” מפני שיש עדיין בלבולים אצלנו. אנשים רחוקים מיהדות מבלבלים” כאילו יש לאחרים אלו טענות של צדק. יש נוסח של רשעי עולם הגדולים” כאילו “לקחנו אדמה של ערבים” כבשנו אדמה של ערבים”. לכן צריך להזכיר מידי פעם בפעם דברים ברורים. אדמת ארץ ישראל היא מתנת ד’ לאברהם אבינו ולנו: “… לזרעך אתן את הארץ הזאת”” “לך אתננה”” “לזרעך נתתי את הארץ הזאת”. אבל על ידי מסובב הסיבות” “מפני חטאינו גלינו מארצנו”” בעל הבית האמיתי לא היה פה” המקום היה ריק” אז הם באו והתיישבו על אדמתנו. צריך לברר את הטענות המשפטיות: לקחנו בחזרה את האדמה שלנו! וכי בגלל שבנו בניינים על אדמתנו – זה נהפך להיות שלהם?! יש לחזור על האמת הזאת” כנגד טענותיהם של רשעי הגויים הרבים. מקשים עלינו קושיות: לקחו קרקעות של ערבים! צריך לזכור היטב שאין להם שום טענה נגדנו.
יש עוד נקודה שיש לחזור עליה תמיד: לא לקחנו מהם שום ממשלה” ואיננו חייבים להם שום שלטון. כשבאנו לארץ” הערבים האלה היו שולטים?! היה להם שלטון על הארץ הזו?! לא היה להם שום שלטון” היה שלטון של הממשלה התורכית! כל הערבים היו מלאי פחד מפני כמה קצינים תורכים אכזריים ששלטו כאן. ממשלה לקחנו מהערבים?! שקר וכזב! לא לקחנו מהם ממשלה! זאת האמת לאמיתה! הם טוענים שאנו לקחנו מהם. מה לקחנו מהם?! ממשלה לא לקחנו. הם גרו כאן ואנו לא גירשנו אותם” אלא העובדה היא שנפלו עליהם אימתה ופחד והם ברחו מאיתנו. אכן” לא רדפנו אחריהם להחזיק בשרווליהם: בבקשה שבו איתנו” אל תעזבו אותנו ואל תעליבו אותנו. אם הם רוצים ללכת – בבקשה. אין להם טענות עלינו. הקרקע היא שלנו וזה לא ישתנה לעולם! יש דין תורה שהמלכות” הממשלה והריבונות על הקרקע הזאת תהיה שלנו” כדברי הרמב”ן. אם הגויים רוצים להיות פה” זה אפשרי בתנאים מסויימים: אם לא תהרגו אותנו” לא תמרדו בנו” אלא תהיו בסדר – אתם יכולים להיות פה.
יש לי הודעה בכתב על כך מהערבים. אחר כך נכנסו לכלל כעס ויש להצטער על כך. לא היה צריך להגיע לעומק השנאה הזה בינינו לבין הערבים. עכשיו המצב מסובך מאוד” אך גם הסיבוכים שייכים להנהגת ריבונו של עולם” ונקוה שבמשך שנה” שנתיים” כמה שנים” הדברים יסתדרו. בכל אופן” כך היא העובדה: שלטון לא לקחנו מהם! קרקע לא לקחנו מהם! על הקרקעות שלנו הם בנו בניינים” ועל זה יש עניין של סידורי חשבונות. ברוך השם” יש לנו ממשלה שמתנהגת בסדר ומנהלת חשבונות על נכסי נפקדים. בעניין זה” צריך לברר את החשבונות איתם. יש דברי כזבים ורשעות של גויים” ויש גם מתוכֵנו שנגררים לסכסך ולבלבל” אבל באופן ישר כך היא העובדה. כך הוא הצדק והיושר הפשוט והאמיתי.
על גבי כל זה מתגלים נפלאות: לא רק סתם ניסים ונפלאות” אלא גם נפלאות של סייעתא דשמיא” נפלאות של סידור העניינים בצדדים הפוליטיים והצבאיים. ואחרי הכל” הדברים מסתדרים” בעזרת ד’ .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן