פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > תורה כלל ישראלית

תורה כלל ישראלית

הזכרנו את ההבחנה בין לימוד ותלמוד” שהיא כהבחנה בין ניחום ותנחום” שילום ותשלום” פינוק ותפנוק. תלמוד הוא דבר מגובש יותר” הוא לימודיות מגובשת ומוצקת שמופיעה בגדלות” תלמוד של כל הדורות” של כל כלל ישראל” של כל המדרגות” חיוניות ונשמתיות של כולם יחד. “הא למדת” שכל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם” . אמירת דבר בשם אומרו מגלה את התורה באמיתיותה הכלל ישראלית.
הגמרא מבטאת כמה פעמים שמשה רבנו הוא כינוי לתלמיד חכם: “משה! שפיר קאמרת”. כל תלמיד חכם הוא ‘חתיכה’ של משה רבנו” צינור מיוחד של מציאות התורה בתוכנו. ואין זו מליצה שכל תלמיד חכם הוא מנשמת משה רבינו” וגם נקרא משה. מכל חלקי גדלותו של תלמיד חכם מופיעה דרגת משה רבינו. הלב” המוח” האישיות של תלמיד חכם” הם הופעה וגילוי של תורה” של סיני” של נשמת משה.
מאמר זה מלמדנו לתפוס את הדברים בשלמותם” בגדלותם. נכון שאנו רואים מדרגות נשמתיות אישיות פרטיות שונות” אבל באמת זו הסתכלות שטחית. האמת היא שאנחנו חלק של כלל ישראל” חלק של הנשמה הגדולה המקיפה את כולנו” מראש מקדם” מקבלת התורה ועד כל הדורות כולם. אנו פירורים של העובדה הא-לוהית המקיפה דורות עולמים של “עם זו יצרתי לי” ו”אשר בחר בנו מכל העמים”” שמתגלה בכל מיני מדרגות ובכל מיני גוונים של “תן חלקנו בתורתך”. זאת הסתכלות יותר אמיתית” יותר ממשית ריאלית. יש הסתכלות גרגירית ויש הסתכלות מצד זרם החיים שמקיף אותנו.
הכינוי ‘משה’ שניתן לתלמיד חכם אינו ביטוי בעלמא” אלא עניין עובדתי מציאותי. כל האחיזה של האדם מישראל בתורה היא מתוך עובדת החיוניות הכללית שמקיפה אותנו. “תורת ד’ תמימה”. הסתכלות בתמימות ושלמות הינה יותר אמיתית. מתוך הכלל הגדול של ישראל ואורייתא – מתגלים כל הפרטים אצל כל אחד ואחד. הגוף אינו אלא הצד החיצוני של מציאותנו הפנימית” אבל הוא נראה יותר לאדם שרואה לעיניים. אמנם הוא חלקי. כמו כן הגוף של מיליוני “עמך בית ישראל”” השייכים לבניין הגדול של “עם זו יצרתי לי” – הוא הגילוי החיצוני של נשמת כלל ישראל” הנשמתיות האלוהית של כלל ישראל” ישראל ואורייתא .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
הכנסת אורחים של אברהם אבינו
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן