פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > קבלת ייסורים

קבלת ייסורים

גם קבלת ייסורים שייכת לגדלות של תורה. החשבונות של רוב ומיעוט” שמובאים קודם במשנתנו (מיעוט סחורה ועוד)” שייכים לנורמליות האלמנטרית של כל אדם. אמנם הם מופיעים כאן מתוך ההדרכה של לימוד התורה” אבל הם שייכים לכל אדם. כהמשך להם יש רשימה של דברים המבטאים את השאיפה לעילאיות.
יש לקבל ייסורים באהבה” בעוז” בגבורה ובאומץ. בחיים יש לפעמים מצבים של מחלה. כמובן” יש חיוב להתרפאות – מה ששייך לכל אדם מישראל. אין חיוב שיהיו ייסורים” הם מפריעים לחיים הרוחניים. אבל יש הבחנה בין הצורה שבה כל אדם מקבל ייסורים לבין הצורה שאיש רוח מקבל אותם. מסופר בגמרא על תלמידי חכמים שחלו” וכאשר באו רבותיהם לבקר אותם” הם שאלו אותם על יחסם לייסורים המזדמנים בחיי האדם: “חביבין עליך יסורין?” . מתוך דבקות בתורה מופיע מצב של קבלת ייסורים. “יסורין של אהבה” – שאין בהם ביטול תורה וביטול תפילה . אצל רבי אלעזר ברבי שמעון היה מצב של התגברות על הייסורים” הוא אף קרא להם: בואו ייסורים” בואו” נסתדר יחד .
כך צריך להיות בכל מצבי החיים” אבל יש מקום להבין שפה הכוונה לקבלת ייסורים ביחס ללימוד תורה: כאשר ישנה דבקות גדולה בתורה” אין הייסורים מצליחים לנתק את האדם הדבק בתורה מלימודה. למשל” מסופר בגמרא על רבא שמגודל דבקותו” עמקותו” שייכותו ותענוגו בקביעות התורה – הייסורים” הכאבים והפצעים באצבעותיו עד זוב דם” לא יכלו לגרום לו ביטול תורה והפרעה לשמחת הלימוד. לכאורה יש לבקש רופא ולטפל בפצעים” אלא שיש כאן מידה עילאית של דבקות בתורה שמתגברת על המצבים הגופניים הקשים – מידה שאי אפשר לדרוש מכל אדם. בדומה לכך” את דברי הגמרא שריש לקיש שכב על בטנו בבית המדרש והקשה קושיא” פירש הסבא [הרב שלמה זלמן הכהן קוק” אבי הראי”ה] זצ”ל שריש לקיש סבל במעיו ובזמן לימודו בבית המדרש התייסר בייסורים קשים” ודוקא מתוך כך הקשה את קושייתו .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן