פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > ואהבת לרעך כמוך – זה כלל גדול בתורה

ואהבת לרעך כמוך – זה כלל גדול בתורה

ואהבת לרעך כמוך (ויקרא יט יח). אמר רבי עקיבא זה כלל גדול בתורה. חז”ל” בבואם לפרט את המצוה מביאים את הסיפור על גוי שרצה להתגייר ופנה להלל הזקן שילמדו את כל התורה כולה על רגל אחת. אמר לו הלל: “דעלך סני לחברך לא תעביד” זוהי כל התורה כולה ואידך זיל גמור” (שבת לא. תרגום: מה שעליך שנוא אל תעשה לחברך” וזו היא כל התורה כולה והשאר הוא פירוש מאמר זה” לך ולמד). כפירוש רש”י – כל המצוות הנאמרות בתורה נכללו בזה. וכדברי הרמח”ל במסילת ישרים על החסיד האוהב את השי”ת” שכל עניינו לגרום נחת רוח לקונו: על ידי “שיהיה האדם לעולם מיטיב לבריות ולא מרע להם” בגוף” בממון ובנפש: בגוף” שיהא משתדל לעזור לכל אדם במה שיוכל ויקל משאם מעליהם… לסייע לחברו באשר תשיג ידו ולמנוע ממנו נזקים כל מה שיוכל” ובנפשו – שישתדל לעשות לחברו כל קורת רוח שיש בידו… מה שהוא יודע שאם יעשהו לחברו הוא מקבל נחת רוח ממנו” כל שכן שלא יצערנו בשום מיני צער כלל” ובכלל זה רדיפת השלום בין כל אדם לחברו” (עיין מסילת ישרים פרק יט).
נכון לעכשיו” אכן” הכלל הגדול של “ואהבת לרעך כמוך” הוא לא רק עניין פרטי או עניינו של אותו הגר המקבל הדרכה מהלל הזקן” אלא שכל מגמת התורה והיהדות להיות בן אדם טוב. עניין הטוב בעולם המתגלה על ידי האדם כפרט” הוא עניינו של עם ישראל בכללותו לדורותיו. עניינו של עם ישראל לקדש שם שמים בעולם” דהיינו לגלות את אור השי”ת – שהרי גוי גדול וקדוש אנחנו עם נשמה מיוחדת כדברי הרב קוק זצ”ל:
“עצמות החפץ של היות טוב לכל בלא שום הגבלה בעולם כלל בין בכמות הניטבים ובין באיכותו של הטוב זהו הגרעין הפנימי של מהות נשמתה של כנסת ישראל. זאת היא ירושתה ונחלת אבותיה” (אורות קלט). וככל שאנו צועדים במעלה הדרך של תחיית האומה לגאולה שלמה” יותר ויותר יתגלו נשמתם ואורם של ישראל” והאנושות כולה תכיר ותוקיר ותכבד את עם ישראל” שכל עניינו ומהותו להאיר את אור השי”ת בעולם – כהמשך לקריאתו של אבי האומה” אברהם אבינו” אשר קרא בשם ד’ אל עולם” קריאה ההולכת הנמשכת מאז ועד היום ולנצח.

בציפייה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן