פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > שחוק בנישואין- זה עניין רציני!

שחוק בנישואין- זה עניין רציני!

שאלה
מאז שנישאנו” לקחנו את הנישואין ברצינות הראויה. הבנו שזו משימה גדולה. החיים מלאים ועמוסים. לפעמים אנו רואים זוגות מתלוצצים וזה מעורר בנו חשש” שאינם מבינים את גודל האחריות שמוטלת עליהם. ייתכן שהסיבה לאחוזי הגירושין” היא עקב קלות ראש בנישואין?
תשובה
שאלתכם חשובה ומשמעותית. יש לעשות הבחנה” לאיזה “שחוק” מתכוונים. ישנו שחוק שאינו ראוי” ולא רק בנישואין. על הפסוק בתהילים: “אז ימלא שחוק פינו” (קכו” ב) אומרת הגמרא (ברכות לא) “א”ר יוחנן משום רשב”י. אסור לאדם שימלא שחוק פיו בעולם הזה..”” כי המציאות עדיין אינה מתוקנת. בשחוק מעין זה” קיימת שכחה של גודל המשימה ועומק הצער” בהעדר הגאולה השלמה. יש גם שחוק אסור של ליצנות” שהוא ממש חורבן החיים. כבר בפתיחת ספר תהילים ישנה אזהרה מהישיבה בחברתם.. “ובמושב ליצים לא ישב..” (תהילים א” א).
לעומת האופן השלילי של השחוק” ישנו אופן חיובי שאדרבא” הוא מציב את השחוק כאחד מן הכלים החשובים בחיי הנישואין. הרמח”ל מסביר את הבעייתיות שבשחוק השלילי (במפסידי הזהירות): “וכל כך למה” לפי שכמו שכל מציאות הזהירות תלוי בשימת הלב על הדבר” כן כל עצמו של השחוק אינו אלא מסיר הלב מן המחשבות הישרות והעיוניות” ונמצא שלא יבואו הרהורי היראה בליבו כלל”. דווקא מכך ניתן ללמוד” ששחוק הנובע מתוך שמחה ורצון לשלמות” לקישור וחיבור הלבבות- זהו השחוק הראוי והמשובח! כמו כן” לומדים מהלכות הרחקות” שלא יקל ראש עם אשתו בזמן שאסורים” כי זה יוצר קרבה שלא בזמנה. מכאן מובן” שבזמן הרצוי זה מותר ואף מצווה. החזון איש כותב: “לפעמים התייחסות בכבוד וחרדת דרך ארץ” מראה חיסרון קירוב”. וכן: “צריך להתייחס בייחוס יותר קרוב” אשר ייחוס מכובד לא ימצא לו מקום. ובדיחות וקלות” יותר אהוב מכובד ראש וחרדת הכבוד..”
יסוד השחוק החיובי מונח במה שהוא נובע מהשייכות אל השלמות שבנישואין. כך ניתן ללמוד מהגמרא (מכות ב)” המספרת על ר’ עקיבא שמשחק כשרואה שועל יוצא מבית קודשי הקודשים” דווקא מתוך ראיית החזון הגדול של דברי הנביאים. גם כאן” השחוק בין בני הזוג” מבטא את השתייכותם אל השלמות העליונה” שמגולמת בנישואין. השחוק הוא עלייה אל מקום שלם יותר שממנו מקבלים את הכוחות לכל פרטי החיים. בשגרת החיים” חוסר הזמן והמשימות המרובות” שאינן מותירות עצירה להתבוננות” דווקא אז” השחוק מזכיר -ברגש ובשכל – את הגודל שאליו שניהם שייכים. את האהבה והרצון המשותף” שמתוכם חוזרים אל מטלות החיים המעשיים” במשנה מרץ ומתוך שמחה.
ישנם מצבים שהשחוק החיובי לא נמצא במערכת היחסים הזוגית” מכמה סיבות: חוסר מצב רוח עקב כעסים” קשיים ספציפיים או קשיי היום יום” או מפני שלא מורגלים בכך ומציאות השחוק אינה קיימת לגביהם. אחת הדרכים להביא את בני הזוג לשחוק” היא המשחק היזום: הליכה משותפת” שיחה קלילה על נושאים משעשעים” לראות יחד אלבומים ישנים” יציאה למקום מרגיע (ים” נופים)” משחק כלשהו ואף המגוחך ביותר” לרקוד ו/או לשיר ביחד גם שירים מצחיקים” לשחק בכדור ועוד.
לכל זוג ישנה דרך ייחודית לביטוי השחוק” בהתאם לאופי וליכולת הפתיחות של כל אחד מהם.

השחוק הזוגי מאפשר:
” לאשה – לבטא את נשיותה. היא מרגישה טוב עם עצמה ונעשית שמחה יותר. אשה עלולה להימנע משחוק” עקב החשש מתגובת האיש” שמא יראה זאת כשטות ויזלזל בהתנהגותה. לכן כדאי לדון בנושא ולמצוא מה נכון לשניהם” מתוך אמון וביטחון.
” לאיש – לגלות יחס של נתינה והענקה לאשתו” מעצם יכולתו לשמח את אשתו ולגרום לה הנאה.
” תוך כדי המשחק” ניתן לגלות חלקים נוספים באישיות” שיש בהם כדי להוסיף עצמה ורגישות גם יחד.
” כשמרגישים שטוב ביחד” נוסף ביטחון ואמון בקשר. או אז” קל יותר לשוחח על נושאים “טעונים”” כי יש מצע נעים ביניהם” שמאפשר את בירורם מתוך הקשבה ולמידה הדדית והסכמה.
” הפתיחות והקלילות” מאפשרת ראש פתוח למציאת רעיונות וכיווני חשיבה נוספים ויצירתיים” בעשייה הכללית” הזוגית והמשפחתית.
במהלך ייעוץ זוגי ניתן לראות” אפילו במצבי כעס ומשבר” שכאשר נכנס מעט תבלין של שחוק והומור” כבר מתרככת האווירה וכאשר בת-צחוק עולה על פניהם” מתאפשרת הדרך אל השלמות הזוגית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן